Aanvalslustige Contador: “Ik moest het proberen, zo ben ik”

Aanvalslustige Contador: “Ik moest het proberen, zo ben ik”

foto: ASO

zondag 12 maart 2017 om 18:24

Eén. Twee. Dat is na acht koersdagen tussen Parijs en Nice het verschil tussen eindwinnaar Sergio Henao en Alberto Contador. De Spaanse kopman van Trek-Segafredo trok met nog vijftig kilometer te gaan ten aanval en leek af te stevenen op de eindzege, maar in de slotkilometers ging het toch nog mis. “Ik heb niet gewonnen, maar ik ben wel blij. Ik moest het proberen, zo ben ik”, zegt hij na afloop.

“Er miste nog een klein deel”, reageert Contador. “Dat is ontzettend jammer. Ik ging van ver in de aanval, maar het was iets te lang tot de finishlijn. Maar toch ben ik blij. Het gevoel is goed. Het was een prachtige wedstrijd en ik ben blij dat ik daar deel van uit heb gemaakt.”

“Met achterover leunen kan ik ook niet tevreden zijn. Ik moest risico nemen op het vlakke, op de beklimmingen en in de afdalingen”, aldus Contador, die ook in het puntenklassement net niet won. Het verschil met Julian Alaphilippe was slechts één punt.

Dit artikel delen:

21 Reacties

Tschai 12 maart 2017 om 18:27

Held!

beja 12 maart 2017 om 18:28

Wat een geweldige renner is het toch! Voor mij ben je een held!

Borsje 12 maart 2017 om 18:28

Heb wederom genoten van zijn strijdlust en power. Geweldig!

denise 12 maart 2017 om 18:29

Voor mij de winnaar.

Johnny7 12 maart 2017 om 18:31

Grootste baas ooit!

Quintenri 12 maart 2017 om 18:31

Hulde aan deze held. Heerlijke renner!

Reynaerde 12 maart 2017 om 18:32

Hulde, fantastisch strijd geleverd.

Wheely 12 maart 2017 om 18:34

Jij bent zo
Met jou verveel ik me geen moment, oh

fietsvriend 12 maart 2017 om 18:42

Wat was dit genieten! (Net zo’n foute Spanjaard als Piti natuurlijk maar heeft met dit soort acties wél de sympathy vote).

Sephiroth 12 maart 2017 om 18:55

Heerlijke renner en eentje die gewoon ervoor gaat, zuur dat hij het alweer op luttele seconden misloopt. Ik gun hem wel weer een P-N na twee jaar op zo weinig afstand tweede te zijn geworden.

Jean Dumas 12 maart 2017 om 18:58

Zo jammer van dat laatste klimmetje. Hij deed alles goed maar De La Cruz ook. Het maximum eruit gehaald en de kijker het maximum gegeven.

Explorer 12 maart 2017 om 18:58

De aanval zal later in het seizoenvoor Bertje beloond worden.
Mooie wedstrijd gezien vandaag!

Pantani77 12 maart 2017 om 19:00

Fantastische rit

Janjanssen98765 12 maart 2017 om 19:15

Hij zorgt in ieder geval altijd voor vuurwerk.
Hij is niet goed genoeg meer om Froome te kloppen maar hij kan de Tour wel een stuk lastiger maken voor hem.

Romāns Vainšteins 12 maart 2017 om 19:26

_0_

Wielerallah

IlPirata 12 maart 2017 om 20:18

Voor zulke renners kijk je koersen.

Alexander 12 maart 2017 om 20:44

Koning AC!

sooike 12 maart 2017 om 22:59

Deze renners maken deze sport zo mooi, boeiend, oneerlijk, bijzonder, ontroerend en keihard! Petje af voor deze man , die de eindoverwinning eigenlijk ten volle verdiende.

Panter 13 maart 2017 om 00:43

Heb echt genoten vandaag van hem! Wielrennen is zo mooi als er echt wordt gestreden voor winst en niet zoals veel renners om plekbehoud koersen.

DeLuiaardVanLimburg 13 maart 2017 om 08:34

Niet zo indrukwekkend als Oomen, maar hij heeft echt heel sterk gereden!

Overigens vind ik het dit jaar wel een stuk minder wrang dan vorig jaar, toen Gallopin zoals de belgen dat zeggen ‘nergens naar toe fietste’. Afijn, meer van dit in de Tour alsjeblieft Adelbert!

Spinergy 14 maart 2017 om 14:53

El Rey Alberto!

Headlines

Materiaalzone

Populair