Zwift brengt sturen en remmen naar virtuele fietswereld met Play Controller
foto's: Zwift
vrijdag 16 juni 2023 om 08:30

Zwift brengt sturen en remmen naar virtuele fietswereld met Play Controller

Materiaalzone Zwift heeft een nieuw product gelanceerd wat fietsen op het virtuele platform nog gemakkelijker moet maken. De Zwift Play Controller staat de gebruiker toe om te sturen en te remmen in de virtuele wereld, evenals de applicatie te bedienen.

Zwift Play bestaat uit twee losse bedieningselementen die aan de binnenzijde van het stuur – ter hoogte van de remgrepen – geplaatst kunnen worden. De bedieningselementen zijn beide van verschillende knoppen voorzien, waarmee Zwift bediend kan worden, wat nu nog via de Zwift Companion app moet, of via het besturingssyteem waarop de applicatie draait.

Remmen met de Zwift Play doe je op een gelijkaardige manier als ‘normaliter’ op de racefiets

Daarnaast kunnen met de bedieningselementen dus ook gestuurd en geremd worden door knoppen op de achterzijde van de bedieningselementen in te drukken. Dat remmen heeft nu nog geen functie (op een nieuwe demo genaamd Repack Rush na), maar wordt dus op termijn vermoedelijk verder geïntegreerd.

RIDE Magazine
4 Reacties
16-06-2023 09:06
Kan Vine nog even oefenen...
16-06-2023 09:12
Als je dit in een cabrio-huis met open dak doet schijnt dat het buiten-zijn-effect zelfs nog meer te bevorderen.
16-06-2023 09:47
Waarom remmen, ik dacht altijd dat je door elkaar heen kon fietsen?
16-06-2023 10:36
Kunnen ze geen RF-signaal in die bedieningselementen proppen waarmee je verkeerlichten in het echie op groen kan zetten? Of de motor van e-bikes op het fietspad kan beinvloeden? Of geluidsapparatuur van andere weggebruikers kan dempen? Dan heb ik wel interesse.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine