Volg hier de tweede etappe van Tirreno-Adriatico 2021
donderdag 11 maart 2021 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van Tirreno-Adriatico 2021

Na de winst van Wout van Aert in de openingsetappe gaat Tirreno-Adriatico verder met een heuveletappe. De finale van de 202 kilometer lange rit van Camaiore naar Chiusdino is behoorlijk zwaar en op het lijf geschreven van de goed klimmende sprinters. Krijgen we een duel tussen Van Aert, Mathieu van der Poel en Julian Alaphilippe? Volg het hier op WielerFlits.

Na een passage door de poldervlakte gaat het richting het dorpje Roncolla al snel naar een hoogte van bijna 500 meter. Vanaf dat moment gaat het eigenlijk alleen nog maar op en af, richting de ongecategoriseerde maar wel pittige helling naar Casciano.

De helling van Casciano is het begin van een viertrapsraket richting de finish. Met minder dan veertig kilometer op de teller is het tijd voor de Poggio alla Croce (6 km aan 5%), niet lang daarna gevolgd door een plaatselijke omloop met de vervelende kuitenbijter van Monticiano en de bochtige slotklim (7 km aan 4%) naar het middeleeuwse centrum van Chiusdino.

De etappe begint om 11.15 uur in Camaiore en de finish in Chiusdino wordt verwacht tussen 15.55 en 16.25 uur. De live-uitzending van Eurosport 1, dat exclusief de rechten in handen heeft, begint rond de klok van 13.30 uur.

Links
Voorbeschouwing: Tirreno-Adriatico 2021

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Nederlanders in Tirreno-Adriatico
Belgen in Tirreno-Adriatico

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Race center)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
147 Reacties
11-03-2021 11:24
Belooft een mooie finale te worden!
11-03-2021 11:32
Veel zin in deze laatste 50 km. Benieuwd of WvA weer een gooi kan doen naar de overwinning en de daarbij horende boni secondes
    11-03-2021 11:34
    Wat zijn de steilste percentages op de klim? Ik zie eventueel Pogacar of Bernal wel iets proberen dan.
    11-03-2021 11:39
    7 km aan 4%, wat het steilste stuk is durf ik je niet te zeggen.
    11-03-2021 11:40
    @lander
    Volgens PCS is het steilste stuk iets boven de vijf procent, ik vraag mij af of Poga en Bernal daar de rest (lees Wout en Matthieu) er af kunnen rijden. Maar het zou niet slecht zijn om het te proberen lijkt me.
    11-03-2021 11:42
    Klopt niet stijl genoeg. Toch denk ik dat ze moeten proberen. Als ze gaan gokken op alleen de rit van zaterdag kan het wel eens verkeerd uitdraaien.
    11-03-2021 11:44
    Behoudens een paar hele korte stukjes die wat steiler zijn, is de slotkilometer het steilste deel van de klim. Het loopt daar met 5,4% op, vlakt alleen in de laatste 100 m wat af.
    11-03-2021 11:47
    @lander
    Klopt, natuurlijk zou het logisch zijn als Wout zaterdag moet afhaken op die klim maar als hij eerst flink wat boni's opduikelt elke dag dan heeft hij een marge en met de tijdrit in het achterhoofd is dat geen prettige gedachte voor in de eerste plaats Bernal (Pogacar is een uitstekende tijdrijder ook dit seizoen.) en dus lijkt het mij beter om niet alleen maar achter van Aert en Matthieu aan te hobbelen in dit type etappe.
    11-03-2021 11:48
    Als ze een ploeg hebben om vanaf de voet van de klim vol gas te geven kunnen het VDP wellicht moeilijk maken. Van Aert gaat lijkt mij hier niet lossen.
    11-03-2021 11:51
    Ja klopt maar als Van Aert nog wat Boni"s neemt dan moet Van Aert zaterdag al een 3 tal minuten verliezen en een goeie Van Aert kan echt wel tijd beperken. Benieuwd hoe het zal eindigen.
    11-03-2021 12:12
    Waarom zou het nadelig zijn voor van Aert en VDP als de percentages lekker hoog oplopen? Denk dat we genoeg voorbeelden hebben gezien waarin dit juist in hun voordeel werkt. Dit lijkt mij gewoon een rit die zal gaan tussen WVA en VDP.
    11-03-2021 12:14
    Het rode rugnummer vergeet alaphilippe niet.
    11-03-2021 12:18
    @bartp25 tuurlijk. Dat doe ik zeker niet, maar een Bernal lost VDP echt niet op een korte 5% klim. En Alaphilippe gaat dat ook niet zomaar doen. Wellicht WVA wel, gezien die wat op explosiviteit tekort komt, maar Alaphilippe gaat VDP er niet af rijden. En in een sprint wint Mathieu echt wel van Alaphilippe.
    11-03-2021 12:23
    Ik bedoelde meer van je zegt het wordt een duel tussen Wva en MvdP, ik denk dat met alaphilippe erbij je uitspraak perfect is. Het gaat een strijd worden tussen die drie. Dat MvdP het laatste sprintje bergop gewonnen heeft betekend niet automatisch dat hij deze ook wint. Schrijf Alaphilippe niet zomaar af voor vandaag.
    11-03-2021 12:24
    @bartp25 We zullen zien. Alaphilippe zal meezitten, maar naar mijn mening niet goed genoeg om deze rit te winnen.
    11-03-2021 13:03
    Stijl, toch wel de meest gemaakte typfout op deze site samen met Geesink en Theunissen
    11-03-2021 13:12
    @Zjoske
    Ik zou "peleton" willen nomineren.
    11-03-2021 13:48
    Een nieuwe rubriek is geboren! Ik nomineer: ik vindt en hij vind. Spelfout van de maand maart is hopelijk de volgende verkiezing van wielerflits.
    11-03-2021 14:59
    Kan ik 'Esteban ChaveZ' nog inzenden?
    11-03-2021 15:34
    Ik nomineer 'Hiquita' en 'Barquil'
11-03-2021 11:57
Op die laatste klim gaan ze Van der Poel en zeker Van Aert niet lossen. Als ze dan toch iets willen, moeten ze het op de Poggio alla Croce al keihard maken.
11-03-2021 12:00
Zou leuk zijn als een van AK renners/klimmers het al op die Poggio probeert, die is een stukje zwaarder laatste 2km 9% , maar 30k voor de finish. Kan je best wel iemand vooruit gestuurd hebben. https://veloviewer.com/segment/4305432
    11-03-2021 12:11
    Als het naar niet losbarst zou het gewoon een sprint van een man of 20-30 kunnen worden aan de streep.
    11-03-2021 12:13
    En uiteindelijk wint WVA of VDP.
11-03-2021 12:16
Zou me verbazen als Van der Poel en Van Aert zouden lossen; afgaande op het profiel. Sagan zie ik er ook nog wel aan hangen. Hangt natuurlijk af hoe ze die andere klimmetjes tempo maken of demarrages komen. Anders gewoon een sprint met een select pelotonnetje.
11-03-2021 12:24
Zojuist het hele gebeuren zien passeren hier door t dorp... Extra mooi na al die maanden zonder koers.

Gele mannen reden keurig op kop van het peloton: denk dat ze vandaag weer een nieuwe poging gaan wagen.
    11-03-2021 12:26
    Ben je voor Belgie of Nederland?
    11-03-2021 12:41
    Michelangelo, geheel woonachtig in Italië? Nice.

    Het Rode Rugnummer, bijzondere vraag. Is het automatisch het één of het ander?
    11-03-2021 12:56
    Het gaat mij erom dat ik er niet van houd hoe iedereen zo geilt op die JV mannen. Tuurlijk, het is leuk, maar in the end doen zij wat SKY deed in hun betere jaren (ik zeg bewust SKY). Toen zat iedereen te janken dat het oneerlijk en stom was. Nu doet Jumbo dit en zijn alle Nederlanders aan het slijmen zo hard als ze kunnen, terwijl JV ondertussen niet eens de moeite neemt om als Nederlandse ploeg ook met Nederlanders wedstrijden te willen winnen. Waarom is iedereen dan toch telkens weer voor Jumbo, terwijl ze saai rijden.

    Het maakt mij echt niks uit voor wie je bent! Maar ik ben wel benieuwd hoe het zit.
    11-03-2021 13:05
    "iedereen geilt op die JV mannen..."

    "zat iedereen te janken dat het oneerlijk en stom was..."

    "zijn alle Nederlanders aan het slijmen zo hard als ze kunnen..."

    Je generaliseert op ongekend niveau en daar ik een Nederlander ben, schijn ik automatisch volgens jou te geilen, te janken en te slijmen. Wat is er dan nog te zeggen.
    11-03-2021 13:06
    Het Rode Rugnummer, je laatste zin "Het maakt mij echt niks uit voor wie je bent!" ontkracht je hele verhaal daarboven....

    Prima dat jij niet voor JV supportert, maar aan de andere kant toch ook prima dat anderen dat wel doen? Leven en laten leven zeg maar.
    11-03-2021 13:06
    Denk je dat het Sky van weleer Van Aert gisteren in de sprint een kans had gegeven?
    No way, daar werd alles en iedereen in dienst van het eindklassement ingezet.
    Verder ben je wel behoorlijk aan het overdrijven.
    11-03-2021 13:07
    Het is eigenlijk heel simpel, dit is wielerflits.nl, een nederlansde website en TJV is een nederlandse ploeg. Dus veel mensen hier hebben sympathie voor deze ploeg.
    SKY waren robots, niet meer niet minder, doet TJV het op een soortgelijke manier in de tour, ja dat klopt. Maar om ze nu met elkaar te gelijken gaat mij te ver. Roglic gisteren die solo aankomt, WvA die attractief koerst. En het is heel simpel qua renners, tuurlijk zien wij ook het liefste een nederlander die wint in het shirt van TJV, maar dan moet je er wel de renners voor hebben. De enige Nederlander bij TJV die echt zicht heeft op overwinningen is Groenewegen. Kruijswijk is geen veelwinnaar, Oomen, Roosen idem dito. Teunissen is geblesseerd die kaart kan soms getrokken worden. Wat wil je dat ze doen, de grootste kanshebbers op de zeges (WvA en Roglic) laten knechten voor Nederlandse jongens die totaal niet mee doen om de zege? Ik neem aan dat je zelf begrijpt hoe dom dat is.
    11-03-2021 13:08
    Beetje aanstellerij RR, maar hier een paar verschillen:

    1) Jumbo is een Nederlandse ploeg, dus voor Nederlanders kan dat een reden zijn om fan te zijn, ongeacht hoe ze koersen.

    2) Waar Sky vaak de beste renners van andere ploegen met veel geld overnam (en Ineos doet dat nog steeds) om ze vervolgens als knecht voor een nog betere renner te laten rijden, doet Jumbo dat veel minder. Behalve Dumoulin (die ook gewoon als kopman voorzien was) en WvA (in mindere mate, want niemand wist zeker hóe goed hij was toen Jumbo hem contracteerde) zijn de meeste toppers bij Jumbo uit eigen kweek. Mannen als Kruijswijk, Bennett, Kuss, Roglic zijn door Jumbo in een vroeg stadium van hun carrière binnen gehaald en Jumbo heeft deze coureurs opgeleid tot toppers. Dat is een stuk sympathieker dan hoe Ineos bijvoorbeeld in twee jaar De Plus, Porte, Carapaz en Martinez wegkoopt bij concurrenten.

    3) Dat saaie koersen is pas iets van het laatste jaar. In eerste instantie was iedereen vooral blij dat er een ploeg was die een beetje de handschoen kon opnemen tegen Sky. Overigens zie je nu genoeg kritiek op de manier van koersen van Jumbo en bovendien hebben ze in de Tour vorig jaar zelf ook ondervonden dat ze het misschien iets anders moeten doen, dus het valt nog maar te bezien of ze lang op deze manier blijven koersen.

    4) Jumbo doet wat zij doen met een VEEL lager budget dan Ineos. Als Jumbo wat dat betreft vergelijkbaar was, hadden ze afgelopen seizoen wel wat meer toppers gecontracteerd dan een Affini en een Oomen. Het feit dat ze met een lager budget toch vergelijkbare resultaten boeken als Ineos is prijzenswaardig.
    11-03-2021 13:12
    madeinstars, mooie heldere nuance. Maar lijkt me sterk dat je het Rode Rugnummer op andere inzichten brengt. Sinds hij actief is op Wielerflits is Jumbo bashen zijn grootste uithangbord. Ik heb nog amper anders van hem gelezen.

    Doet beetje sneu aan.
    11-03-2021 13:14
    Alle Nederlanders...? Wauw, fijn dat ik zo vertegenwoordigd wordt. Ik neem toch even de vrijheid om er op te reageren hoe ik er persoonlijk in sta. Dat rijden van de Skybots was niet aantrekkelijk. Het rijden van de Jumbots in de afgelopen Tour evenmin. Maar wat ik er vooral wel leuk aan vond is dat Sky (Ineos) met zijn eigen wapens verslagen werd. Qua charme kan dat treintje rijden wat mij betreft bij het grofvuil.
    11-03-2021 13:14
    Wow. Hoe je van de post van Michelangelo tot dit kunt komen is echt knap.
    11-03-2021 13:15
    Daarnaast vind ik het ook nog een hoop gelul, als je bijvoorbeeld kijkt naar Deceuninck Quickstep, ik hoor daar nooit iemand over dat er geen Belgen winnen. Bennett en Alaphilippe zijn daar de veelwinnaars, met daarachter nog Ballerini. Welke Belg gaat bij hun echt winnen? Buiten Evenepoel zie ik niemand en dan is het nog de vraag hoe hij terugkomt na zijn valpartij. ( voor dat mensen gek worden het was een prachtige overwinning van de jonge Vansevenant maar ik zie hem niet veel winnen dit jaar)
    Bij Lotto soudal hetzelfde, daar heb je Ewan, daarachter zit Wellens en De Gendt als enige Belgen die wel eens wat winnen.
    Om over UAE nog maar te zwijgen.
    11-03-2021 13:19
    @Roderugnummer,
    we hadden de Belgische vlag aan de brug hangen, mijn vrouw stond met een DQS (of eigenlijk nog met een oude Ettixx Quickstep) vlag, en ik heb de gele mannen en Mathieu aangemoedigd.
    Dus Nederland of Belgie... zeg jij het maar!
    11-03-2021 13:24
    Beetje komen vertellen dat de gele mannen keurig op kop reden..
    11-03-2021 13:35
    Gezien de teneur van zijn reacties lijkt Rode Rugnummer weer een reïncarnatie van een van de posters die hier wel vaker zijn afkeer van Jumbo Visma kwam botvieren. Op een Nederlandse site zal de ploeg aardig wat aanhang vinden en ik zie daar niks ergs in. Kritiek op hen is ook alleen maar gezond maar kom dan alsjeblieft wel met iets beters dan de aloude vergelijking met INEOS want die loopt gewoon mank. In tegenstelling tot INEOS is Jumbo Visma geïnteresseerd in alle onderdelen van de koers, van klassieker tot ronde en de sprint. Verder leidt het haar eigen renners op via het developmentteam en heeft het nu ook een damesploeg. De tegenstelling met INEOS kan bijna niet groter zijn waar het adagium kopen, kopen, kopen nog steeds de bovenhand voert en opleiden en verbreden mbt dameswielrennen totaal niet wordt opgepakt. Dat nederlandse renners een klein aandeel in de overwinningen hebben klopt maar is voor deze poster kennelijk geen probleem bij DQS en UAE als het gaat om renners uit het thuisland.
    11-03-2021 13:47
    Wat misschien ook wel een beetje meespeelt is het grote verschil met bijvoorbeeld Menchov en Rasmussen destijds die ook de pannen van het dak koersten maar nooit op dezelfde bijval vanuit het thuisland rekenen konden. Nou waren dat ook echt wel oesters vergeleken met van Aert en zelfs Roglic, een Oscar Freire deed het als exotische topper wel aardig bij de achterban herinner ik me.
    11-03-2021 13:58
    @Sjonge Jonge. Het ontkracht mijn verhaal helemaal niet. Nogmaals, je mag van mij voor JV zijn, ik vind het ook mooi als een Nederlands team in stijl wint. Maar ik bedoel te zeggen dat het mij opvalt dat wanneer Sky dit doet een groot aantal mensen dat nu zo fan is van JV, velen zeuren (ik zeg bewust velen en niet alle Nederlanders, daar had Wim Kruithof gelijk in) dat SKY de Tour de France dood controleert. Ik vind het dan gewoon ontzettend wonderlijk hoe iedereen het nu wel zo geweldig vindt als JV op deze manier koerst.
    @Bartp25 Tuurlijk maak ik de vergelijking met SKY. Dat is letterlijk verwoord: wat geweldig, JV is het nieuwe SKY, ze zijn de beste! Enzovoorts. En het klopt, binnen de huidige selectie zijn er geen geweldige Nederlanders los van Groenewegen en Kruijswijk. Maar er rijden genoeg andere jongens rond, zoals Cees Bol en VDP. Tuurlijk, VDP is niet degene waarvan ik verwacht dat hij naar Jumbo gaat, maar als je Tom Dumoulin aan kan nemen moet Cees Bol ook best kunnen.
    @madeinstars ik begrijp goed wat je zegt. Op punt 1 heb ik hierboven al gereageerd. Punt 2 snap ik ook. Maar het gaat ook om de manier van koersen. En inderdaad, dat is pas een jaar zo, maar waar eerst kritiek was op SKY dat ze de beste waren en dan saai koersten, doet Jumbo dat nu gewoon glashard na. Dat is toch echt wel heel jammer.

    @barrybatsbak Helemaal eens! En inderdaad, ik generaliseerde teveel in mijn eerdere bericht.

    @bartp25 Maar DQS wint tenminste op een hele mooie wijze, aanvallend en attractief.
    11-03-2021 14:05
    Ondanks de generaliserende toon moet ik zeggen dat ik het Rode Rugnummer best goed in zijn gevoel kan volgen. Hoe jumbo de afgelopen Tour heeft gereden vond ik als liefhebber echt tenenkrommend. Het viel mij toen ook op dat een paar van dezelfde mensen die schande spraken van het anti koersen van SKY in het midden van de jaren 10 nu stonden te popelen om JV de hemel in te prijzen en te bewieroken. Het klopt wel inderdaad dat JV minder ordinair bezig is op de transfermarkt dan Sky, echter, afgelopen Tour was toch wel echt een gevalletje copy-paste. Sindsdien is mijn sympathie voor Jumbo ook sterk afgenomen.
    11-03-2021 14:07
    Deceuninck wint op mooie wijze? Ja soms dat klopt, maar nu net doen alsof TJV nooit op mooie wijze wint, komop zeg laat me niet lachen. Dat er bij Deceuninck zo een beetje alle Belgen moeten knechten hoor ik je ook niet over. Dat er een ploeg een koers probeert te controleren betekent niet dat ze op SKY lijken, SKY kocht alles op en gaf gewoon aan hier is je computertje dit moet je rijden. Zijn er vergelijkingen te trekken met SKY en de Tour van TJV vorig jaar dat geef ik je ruiterlijk toe, maar zoals andere hier aangeven houdt voor de rest de vergelijking al op.
    Er zijn een aantal NLse toppers momenteel: MvdP (komt nooit naar TJV) Mollema (gaat echt niet terug komen naar deze ploeg) Terpstra (is voorbij gestreefd) Cees Bol (leuk talent kan dat ze daar interesse in gaan tonen de komende jaren) Kelderman (hadden ze interesse in maar koos voor Bora) Poels (veel te wisselvallig). Dumoulin en Oomen hebben ze gehaald en als er 1 Nederlandse renner die TJV zo snel mogelijk moet proberen vast te leggen is het Eekhof.
    11-03-2021 14:09
    @vespavanbern Precies! Ik vond het eigenlijk leuk dat Pogacar won! Maar inderdaad, wat mij betreft kudo's voor de leiding bij Jumbo die absoluut met van Aert hun best doen. Maar het blijft jammer dat als je zo'n sterk team hebt, je niet leuk, aanvallend wil koersen. Als voorbeeld neem ik de situatie waarin Tom vorig jaar best aanvallend had kunnen rijden in een van de laatste bergritten. Bovendien rijdt Roglic vanaf LBL geen enkele koers tot de Tour. Dat vind ik teleurstellend.
    11-03-2021 14:11
    Iedereen weer vroeg in vorm hier zie ik. 11 maart en we hebben de discussie alweer gehad. Niks meer aan doen.
11-03-2021 13:53
Mooi beeld, Wout en Matje al keuvelend achter in het peleton.

Off-topic, is er iemand die Lefevere gisteren bij ExtraTimeKoers heeft kunnen verstaan? :)
    11-03-2021 13:57
    Ik had wel moeite maar het ging net, jemig wat een moeizame uitzending. Wim en Serge kunnen beter samen een slaap-app ontwikkelen want die zijn me toch saai. Een uur met alleen de Cauwer en Pat was veel beter geweest.
    11-03-2021 14:06
    Ik dacht al dat het aan mijn TV lag...

    Verklaart misschien ook waarom zijn contractonderhandelingen zo moeilijk lopen. Onduidelijk brabbelen als vervanging van de "kleine lettertjes"; dan zou ik ook niet zomaar een toezegging doen als je maar de helft hebt verstaan.
    11-03-2021 14:09
    Ik heb de ondertiteling via teletekst ingeschakeld.
    11-03-2021 14:18
    De belangrijkste vraag is, is hij ingegaan op het statement van Plugge?
    11-03-2021 14:20
    Nou inderdaad, Michelangelo. Ik keek best uit naar de aflevering, maar het was echt niet te doen. Patje zelf voegde wat dat betreft ook weinig toe. De enige gast met een dikke voldoende (zoals altijd) was weer José de Cauwer. En met twee van die dooien en een Patrick Lefevre aan tafel komt het onvermogen als interviewer van Ruben van Gught nog meer bovendrijven.

    De rapportage van Sammy was ook wel erg weinig moeite in gestoken.
    11-03-2021 14:21
    Ik heb op Twitter gezocht naar interessante quotes, maar kennelijk waren die er niet. Samenvatting was dat Lefevere idd niet was te verstaan en dat Wiebelflip in de Strade van Mathieu verloor omdat hij te weinig had gedronken en met krampen reed.
    11-03-2021 14:22
    @Murcia,
    Ik kon mijn ogen nauwelijks open houden en mijn vrouw is letterlijk in slaap gevallen tijdens deze aflevering. Vroeger moest je schaapjes tellen om in slaap te vallen, nu moet je enkel naar een schapenboer luisteren.

    Dan was de uitzending van vorige week een stuk beter (met de ouwe VDP en Sep), terwijl ze nu mooie wielermomenten genoeg hadden om wat leuks mee te doen.
    11-03-2021 14:42
    *Wolvenboer*
    11-03-2021 14:58
    Heb het halverwege uit gezet. Geen idee of ik ooit zo'n saaie aflevering heb gezien.
    11-03-2021 14:59
    @BB,
    Ik had het over de pa van Mauri, die is blijkbaar schapenboer. Kon destijds gelukkig beter fietsen dan klappen. Misschien een sympathieke gast en trotse vader, maar voegde niks toe aan de tafel.

    Lefevere was vooral heel vermoeiend, aangezien ik heel erg veel moeite moest doen om hem te verstaan.

    Verder vrees ik voor de lammetjes als Mauri uitgroeit tot een volwassen wolf...
    11-03-2021 15:13
    Heweun een beetje meer effoor. En dan is den Westvloaming immers vrij hoed te verstoen.

    Vrij naar Gerrit Callewaert...
    11-03-2021 15:18
    Haha, er was weer eens iets wat beneden het niveau is van de superieure heren hier. Wat een misselijke pretentieuze mensen zijn veel wielervolgers toch vaak. Neem jezelf toch eens niet zo serieus..
    11-03-2021 15:28
    Sorry Gilberto, er was gewoon geen fuck aan. Mag best gezegd worden.
    11-03-2021 15:39
    was inderdaad een van de meest nietszeggende uitzendingen ooit.
    José kon nog beetje niveau omhoog halen.
    en pat lijkt zo als altijd aardig van het pad, voor het absurde is zo iemand wel aardig om erbij te hebben
    programma zelf zit te veel vast aan slechte formule/format enige wat het kan redden is goede gasten.
    niveau wordt sowieso steeds bedroevender met van die kleuter filmpjes getikt tokt, erg stroef en totaal niet spontaan.
    die 'interviewer' is ook net iets te depressief niet gek gezien de studio waar hij in woont.
    Al moet er gezegd worden dat het mooi is dat ze zulke programma's maken in Nederland is zo iets ondenkbaar toch is dat geen reden om er zo met de pet naar te gooien en alles te nivelleren tot een tergend tranendal, waar alles is voorgekauwd uitgekauwd en hierdoor bezieling mist ergo vermaak.
    11-03-2021 15:45
    Gilberto had de avond van zijn leven.
    Wellicht iets te subjectief gezien zijn kom af?

    Ik neem me zelf totaal niet serieus, het leven daarentegen wel
    dit is dan ook geen reden om kritiekloos door het leven te gaan.
    kwaliteit beklijft
    troep pleegt geen coup
11-03-2021 14:26
Mooie heuvelrit. Dit kan zomaar weer ala strade Flip VS Van Aert VS Matje VS Bernal VS Poga worden.
11-03-2021 14:42
Gaan we hier TJV afzeiken? Of WvA?
Doe ik niet aan mee maar...

Het naar de hemel schrijven van WvA obv wat hij gisteren liet zien is zwaar overdreven. Hij kon rekenen op een excellente ploeg die hem continu goed beschut hield voor in het peloton, itt ELKE ANDERE sprinter. En dan op het laatst was ie uitermate goed geplaatst. En ja, toen maakte hij het goed af. Niet meer niet minder.

Ook de vergelijking met zaterdag is wat mij betreft appels met peren vergelijken. Al denk ik dat WvA zaterdag van alle deelnemers de beste tijdrit heeft gereden toen ie terugkwam bij de kopgroep voordat deze weer uit elkaar spatte.

Zeer benieuwd naar vanmiddag in ieder geval! Als de beklimming niet te lang is denk ik dat MvdP weer iedereen naar huis sprint...
11-03-2021 14:43
Jumbo weer op kop. De rest wacht af.
    11-03-2021 14:59
    Sja, je kan moeilijk zeggen dat het onterecht is.
11-03-2021 14:49
Vandaag kunnen we wel beide finales meepakken, met dank aan de renners van parijs nice
11-03-2021 15:07
Mooi, de 2 beste commentaarduo's tegelijk op de belg en eurosport.
11-03-2021 15:12
Dag Sagan, te weinig koersritme dus.
11-03-2021 15:12
Sagan toch flink ziek geweest als je ziet dat die er nu al afgaat. Aardige conditieachterstand, denk niet dat dat nog goed komt voor milaan san remo
    11-03-2021 15:14
    Het is ook lastig inschatten hoeveel invloed het virus heeft, het kan dat zijn maar ook een combinatie met te weinig conditie of bijna alleen dat. Milaan-San Remo wordt inderdaad een lastig verhaal.
    11-03-2021 15:18
    Eens. Als je een weekje ziek bent geweest en hij bv lichte koorts had, dan loop je zomaar een paar weken achterstand op
11-03-2021 15:14
Gesink er al af ? Dat is heel vroeg ?
11-03-2021 15:25
Iemand een stream?
11-03-2021 15:26
Kopgroep ingerekend, de finale begint
11-03-2021 15:27
Bernal gaat
11-03-2021 15:29
Wordt een leuke finale zo :)
11-03-2021 15:30
Geweldige koers nu al, simmons konrad soler en hiquita in de tegenaanval
11-03-2021 15:33
Dacht dat Higuita, Roglic was, zelfde outfit, zelfde stijl.
11-03-2021 15:34
Simmons moet z'n werk bekopen
11-03-2021 15:35
Mooi, helemaal geen controle. Wordt zo echt een een kleine strade etappe
11-03-2021 15:40
Foss is tochnwel heel erg belangrijk, zie verder geen renners meer in steun voor WvA. Gesink ook gelost al?
11-03-2021 15:41
Sympathiek dat Ineos zo aan het koersen is.. Maar ze hebben ook weinig te verliezen hier..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.