Volg hier de tweede etappe van Tirreno-Adriatico 2021
donderdag 11 maart 2021 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van Tirreno-Adriatico 2021

Na de winst van Wout van Aert in de openingsetappe gaat Tirreno-Adriatico verder met een heuveletappe. De finale van de 202 kilometer lange rit van Camaiore naar Chiusdino is behoorlijk zwaar en op het lijf geschreven van de goed klimmende sprinters. Krijgen we een duel tussen Van Aert, Mathieu van der Poel en Julian Alaphilippe? Volg het hier op WielerFlits.

Na een passage door de poldervlakte gaat het richting het dorpje Roncolla al snel naar een hoogte van bijna 500 meter. Vanaf dat moment gaat het eigenlijk alleen nog maar op en af, richting de ongecategoriseerde maar wel pittige helling naar Casciano.

De helling van Casciano is het begin van een viertrapsraket richting de finish. Met minder dan veertig kilometer op de teller is het tijd voor de Poggio alla Croce (6 km aan 5%), niet lang daarna gevolgd door een plaatselijke omloop met de vervelende kuitenbijter van Monticiano en de bochtige slotklim (7 km aan 4%) naar het middeleeuwse centrum van Chiusdino.

De etappe begint om 11.15 uur in Camaiore en de finish in Chiusdino wordt verwacht tussen 15.55 en 16.25 uur. De live-uitzending van Eurosport 1, dat exclusief de rechten in handen heeft, begint rond de klok van 13.30 uur.

Links
Voorbeschouwing: Tirreno-Adriatico 2021

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Nederlanders in Tirreno-Adriatico
Belgen in Tirreno-Adriatico

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Race center)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
147 Reacties
11-03-2021 15:41
Roosen is er nog. Foss erg sterk, maar die red dat niet alleen
11-03-2021 15:45
Ook Roosen lijkt me te weinig om deze vier terug te halen. Als ze geen verdere steun krijgen, wordt het lastig.
11-03-2021 15:47
Niks aan de hand nog lijkt me.
11-03-2021 15:49
Benieuwd of Gesink zich nog weet terug te knokken, zou welkom zijn.
11-03-2021 15:49
I verwacht UAE straks ook nog wel.
11-03-2021 15:53
Er wordt gekoerst, maar het parkoers is net niet selectief genoeg. Denk dat dit een sprint wordt met 30 man. Wout tegen flip tegen matje
11-03-2021 15:57
Voorsprong loopt flink op nu. Lijkt dat het voor de kopgroep gaat worden nu. Jumbo niet sterk genoeg in de achtervolging en qua ploegen zitten wel sterke renners vooraan.
11-03-2021 15:58
Jumbo gaat dit idd niet dicht krijgen alleen. Uae is enige ploeg die er nog bij rijdt dit er denk ik ooo belang bij heeft om te rijden.
11-03-2021 16:00
Er gaat toch hulp moeten komen, ik kan me niet voorstellen dat Pogacar blij is met deze situatie.
11-03-2021 16:01
Wel raar dat geen andere ploeg geïnteresseerd is in de etappe
11-03-2021 16:01
Gaan nog wel aanvallen komen. Als Van Aert daarop reageert gaan ze koplopers nog wel bijhalen.
11-03-2021 16:02
38sec was het nu 26sec.
11-03-2021 16:02
Ik denk niet dat we het probleem van Pogacar in de huidige situatie moeten overschatten. Almeida is natuurlijk een hele goede tijdrijder, maar wel echt een mindere klimmer dan Pogacar. Landa valt natuurlijk helemaal af met het oog op de tijdrit. Hou je Yates en Sivakov over, die ook zeker geen zekerheidjes zijn.

M.a.w.: Pogacar zou een verschil van pakweg 20-30 seconden aan de meet straks nog prima kunnen overbruggen verderop in dit rondje.

Edit: TT maar 10 km. even over het hoofd gezien. Maar dan nog :)
11-03-2021 16:03
Loopt weer snel terug zo.
11-03-2021 16:04
Mannetjes voorop hebben ook al de nodige energie verloren.
11-03-2021 16:05
Leuk zo'n vroege aanval van wat kopmannen.
    11-03-2021 16:06
    Om maar niet te moeten toegeven dat de ondersteuning duidelijk tekort schiet.
11-03-2021 16:05
Toch sterk hoor van Roosen, had hem hier niet meer verwacht.
11-03-2021 16:05
Roosen sterk! Terugknokken en dan op kop leegrijden, vond hem in de Strade ook al zo sterk.
11-03-2021 16:06
Ik vraag me weleens af: hoeveel sympathie heeft TJV in de rest van het peloton? Ze staan er vaak alleen voor, of zie ik dat verkeerd?
    11-03-2021 16:12
    Ik zie weinig ongewoons op dat vlak. Heb je een voorbeeld waar die gedachte uit voort komt?
11-03-2021 16:07
Daar komt UAE
11-03-2021 16:08
VDP weer erg ver van achteren. Veel energie om die meters weer goed te maken.
    11-03-2021 16:09
    Je bespaart ook veel energie door daar uit de wind te zitten. :)
    11-03-2021 16:10
    Als VdP rit 3 en 5 aanstipt, moet je niet gek opkijken dat hij in 2 laat lopen he.
11-03-2021 16:08
Die motoren helpen de kopgroep ook wel flink, door er vlak voor te gaan rijden op dat platte stukje. Met name die helikopterbeelden brachten dat wel flink in beeld.

UAE wachtte tot de beklimming zou starten, had gewoon 4 man in de startblokken staan en Foss en Roosen hielden de schade gewoon zeer beperkt, dus logisch om die eerst hun ding af te laten maken.
11-03-2021 16:09
Heb het idee dat UAE niet per se harder rijdt
    11-03-2021 16:11
    Roosen kan zich zelfs nog makkelijk voorin handhaven, dus dit is inderdaad nog geen indrukwekkende kopbeurt.
    11-03-2021 16:12
    Toch blijven ze zo binnen schootsafstand
    11-03-2021 16:13
    Ze mogen wel haast gaan maken, 14 seconden met 3km wordt krap
11-03-2021 16:10
UAE gaat Van Aert een gratis ritje naar de finishlijn en boní's geven.
    11-03-2021 16:13
    Echt gratis was het niet he? Oa Roosen en Foss hebben hier hard voor gewerkt.
11-03-2021 16:12
Het is dacht ik ook wind tegen dus op kop rijden is geen pretje

Om te reageren moet je ingelogd zijn.