Volg hier de tweede etappe van de Volta ao Algarve 2020
donderdag 20 februari 2020 om 12:55 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van de Volta ao Algarve 2020

Traditiegetrouw is de Volta ao Algarve een van de laatste voorbereidingskoersen op het nieuwe seizoen. De etappe van vandaag start in Sagres en leidt via een glooiend parcours naar de slotklim Alto da Fóia. Nadat gister een dag voor de sprinters was, wordt het vandaag een dag voor de klassementsmannen. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers.

De tweede etappe gaat van start in Sagres, een stad in het zuidwestelijkste puntje van de Algarve, voor een etappe van 183,9 kilometer. Na 42 kilometer volgt de eerste van twee tussensprints (waarbij elke keer drie, twee en één punten te verdienen zijn), kort voordat ze beginnen aan de Marmelate (derde categorie). Daarna is het wachten tot de finale, want het venijn zit hem in de staart.

Na 150 kilometer volgen de klimmetjes elkaar in rap tempo op. De Alferca (derde categorie) en Pomba (tweede categorie) zijn opwarmers voor het slotstuk: Alto da Fóia. Het hoogste punt van de Algarve is een eerste categorie klim (7,4 kilometer aan 6%). De eerste serieuze afspraak.

De start is om 13.10 uur Nederlands/Belgische tijd en de finish wordt verwacht rond 17.55 Nederlands/Belgische tijd. De koers is de hele week live te volgen op Eurosport. Aansluitend op de uitzending van de Ruta del Sol wordt de Volta ao Algarve uitgezonden rond 16.45 uur.

Links
Voorbeschouwing: Volta ao Algarve

Website organisatie
Deelnemers (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
48 Reacties
20-02-2020 13:30
Heerlijk! Van der poel probeert mee te zitten hahaha
    20-02-2020 13:32
    Niet gelukt helaas.
20-02-2020 13:34
Spek voor Matje zijn bek?
20-02-2020 13:36
Nee, niemand heeft zin in het peleton om achter VDP te moeten gaan aan rijden de hele dag:):)
20-02-2020 13:54
Miichael Schar (CCC Team), Casper Pedersen (Team Sunweb) en Dries de Bondt (Alpecin-Fenix) zijn de vluchtelingen van de dag.
20-02-2020 14:17
Colletje aan het eind is ff te lang voor Matthieu denk ik.
    20-02-2020 14:51
    Ik ben 'm van de zomer nog opgereden en deze is volgens mij juist wel prima te doen voor 'm. Niet zwaar genoeg voor de echte berggeiten, maar meer eentje voor de klimmende krachtpatsers.
    20-02-2020 14:51
    Veel te lang zelfs. Maar hij rijdt hier ook niet voor een resultaat.
20-02-2020 14:24
laatste klim moet m als gegote liggen, remco bedoel ik dan
20-02-2020 14:59
Ik heb hem vorig jaar ook opgereden, vanaf helemaal onder. Het laatste deel is niet heel zwaar. Maar als vanaf onder, waar het op en af gaat, vol wordt doorgetrokken, zal Matje zeker lossen.
20-02-2020 15:24
Als Van der Poel op voorhand aangeeft deze ronde uitsluitend als voorbereidingswerk te zien om wat koerskilometers in de benen te krijgen zonder enige ambitie op wat voor manier dan ook, waarom blijven er hier dan lieden constant zijn prestaties in de Algarve voorspellen of naderhand op een weegschaaltje leggen? Is dat om zo geforceerd mogelijk te kunnen duiden dat Mathieu van der Poel niet kan sprinten? Geen lead-out kan zijn? Niet kan klimmen? Eigenlijk helemaal niets kan?
    20-02-2020 15:36
    omdat mensen nooit willen lezen of begrijpen buiten hun eigen circikeltje.
    20-02-2020 15:38
    Bizarre reactie. Het zijn voornamelijk fanboys die denken dat VDP mee kan met de beste klimmers.
    20-02-2020 15:42
    Wat Ruben zegt_

    @Hollo Knight: Iets met een pot en een ketel misschien?
    20-02-2020 16:42
    @HK
    Super negativer als het over Poeleke gaat. Nee dan Dafne Schippers dat is pas een sportvrouw.
20-02-2020 16:26
Nu eerst de laatste 20km van gisteren.
    20-02-2020 16:32
    Ah ik dacht al joh, wat een rare sprong van Eurosport. Hoe lang moeten ze vandaag nog?
    20-02-2020 16:51
    43km
20-02-2020 16:53
Costa verwacht ik vandaag.
20-02-2020 17:36
Dombrowski leidt het peloton voor kopman Costa.
20-02-2020 17:41
VdP hangt er gewoon nog aan op deze klim.
20-02-2020 17:42
Netjes hoor, dat Mathieu er nog bij is.
20-02-2020 17:44
Nog een man of 30 samen.
20-02-2020 17:48
Als VDP dit nu al kan zo vlak na t veldrit seizoen en een weekje skiën. Ga me toch langzaam afvragen hoe ver hij zou komen op eigen tempo rijden en schade beperken in een grote ronde..
    20-02-2020 17:49
    Van Avermaet er ook nog gewoon bij, de echte klim komt dan ook nog ..
    20-02-2020 17:50
    De echte finale moet natuurlijk nog wel beginnen en een Van Avermaet is er bv ook nog bij. Is vooral hoopgevend richting klassiekers.
    20-02-2020 17:52
    dat kan toch geen verrassing zijn?
    20-02-2020 17:52
    Ik heb Stybar op deze klim eens de finale zien kleuren.
    20-02-2020 17:56
    Toch leuk om te zien, ook al zal die zo breken
20-02-2020 17:52
Dat sowieso, maar als je ziet wie er ook al allemaal af is
20-02-2020 17:55
Het is natuurlijk ook een loper dus het is een stukkie makkelijker om eraan te blijven hangen. Maar als het los gaat zal ie niet (kunnen) volgen denk ik.
20-02-2020 17:55
Rijdt Van der Poel L-B-L?
20-02-2020 17:56
Van der Poel aan het elastiek.
20-02-2020 17:57
Mollema kijkt al scheel
20-02-2020 17:58
En klaar.
20-02-2020 17:58
Matje is klaar voor vandaag
20-02-2020 17:59
Goede training gehad
20-02-2020 18:01
Daar gaat superman
20-02-2020 18:02
Ga maar Geschke.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.