Volg hier de vierde etappe van de Tour of Britain 2019
dinsdag 10 september 2019 om 11:45 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van de Tour of Britain 2019

Na drie etappes zijn de verschillen nog altijd klein in de Tour of Britain met Matteo Trentin aan de leiding, maar daar kan wel eens verandering in komen in de vierde rit. De renners staan namelijk flink wat hoogtemeters te wachten op weg naar Kendal.

In deze serieuze heuveletappe koerst het peloton van Gateshead naar Kendal, een rit over 171,5 kilometer. Met ruim 2600 hoogtemeters is het parcours niet te onderschatten. Officieel liggen drie beklimmingen op de route, maar dat zijn er over de rit verspreid veel meer. De eerste is Snods Edge, later volgen Bollihope Common en Gawthorp. Vanaf de top van de laatste is het nog 35 kilometer naar de finish. In Kendal ligt de streep op de Beast Banks-muur (500m aan 11%).

Het startsein wordt gegeven om 12.00 uur Nederlands-Belgische tijd. De finish wordt verwacht tussen 15.57 en 16.47 uur. De vierde etappe van de Tour of Britain is rechtstreeks te volgen via Eurosport (14.30 uur) en de Eurosport Player (12.25 uur). Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de wedstrijd!

Links
Voorbeschouwing: Tour of Britain 2019

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
40 Reacties
10-09-2019 11:49
Gaat Mathieu ondertussen nog eens wat winnen, want het duurt me nu toch wel erg lang.
10-09-2019 12:03
't duurt te lang;)
    10-09-2019 12:08
    kelderfan onze huis MC Fit?
10-09-2019 12:17
Mooi, koninginnenrit Britain op de rustdag van de Vuelta.
10-09-2019 12:22
Joepie, toch nog koers vandaag!

Iemand een idee hoe het komt dat de buyst gisteren na het peloton binnen is gekomen maar wel dezelfde tijd krijgt? Gevallen? Pech? Thanx!
10-09-2019 13:02
@ redactie
Eurosport player zend de etappe niet uit vanaf 1225 (dat is een herhaling van etappe 3). Pas vanaf 1430 beginnen ze met uitzenden.
10-09-2019 13:07
Van baarle, dunbar en domont vooruit. Erg sterke renners, maar jammer dat ze maar met 3 zijn...
10-09-2019 13:19
Fijn Eurosport
10-09-2019 13:20
Hoeveel bonificatiesecondes kunnen er vandaag worden verdiend? Van Baarle kan daarmee neem ik aan een deel van zijn achterstand weg werken.
    10-09-2019 13:28
    Ja maar de energie die hij ermee verspeeld kan hem duur komen te staan.
    10-09-2019 13:56
    Ik vraag me ook af wie bij INEOS nu voor wie rijdt, want het is niet vanzelfsprekend dat Dunbar in een dienende rol rijdt voor Van Baarle (of die laatste nu een oud-winnaar van de wedstrijd is of niet). Hij staat er ook beter voor in het klassement overigens.

    edit: al lijkt de liveticker van de organisatie te claimen dat Van Baarle bij een sprint eerder in de wedstrijd genoeg bonificatieseconden gepakt zou hebben om virtuele leider in de wedstrijd te zijn. Hij stond echter 8 seconden achter Dunbar... Worden er echt zoveel seconden weggegeven bij dergelijke sprintjes?
    edit2: inmiddels weer gecorrigeerd door de ticker. Dunbar blijft de best-geklasseerde renner.

    En lees nu ook dat Domont en Van Baarle in eerste instantie met z'n tweeën waren weggereden, en dat Dunbar doodleuk een gat van 2 minuten in z'n eentje heeft gedicht om erbij te komen.
10-09-2019 14:09
Rijdt Lawless ook mee? Anders zijn ze flink aan het huishouden.
10-09-2019 14:11
Gat is inmiddels al 3:25. Maar nog 100 km koers, dus nog wat te vroeg om van een stunt te spreken lijkt me.
10-09-2019 14:16
Mvdp voelt zich goed. Cor en Don rijden me op kop
10-09-2019 14:42
Lol, dat Haribo moment met die motorrijder.
10-09-2019 14:46
Ondertussen in AD: Roglic verlengt contract tot 2023. Zal hier zo ook wel topic komen.
10-09-2019 15:07
van Baarle is lekker aan het buffelen.
10-09-2019 15:07
Dunbar moet nu vooraan lossen... Gat loopt ook aardig terug nu, slechts anderhalve minuut nog met 65 km te gaan. Ik weet niet zeker wat het plan van INEOS was, maar het dreigt nu wel te stranden.
    10-09-2019 15:14
    Denk dat van baarle zich zelf gewoon aan het testen is. keek niet op of om toen ze moesten lossen. van Baarle klimt wel echt goed dit jaar
10-09-2019 15:13
En Van Baarle nu solo zelfs
10-09-2019 15:38
Sterk nummer van Van Baarle!
10-09-2019 15:49
Maar de voorsprong slinkt.
10-09-2019 15:59
Team Ineos is bezig om de boel uit te dunnen.
10-09-2019 16:08
Mooie koers.
10-09-2019 16:08
MvdP valt altijd op zulke vreemde momenten aan...
10-09-2019 16:19
Teunissen of MvdP in de sprint?
10-09-2019 16:25
Wie rijdt er op kop momenteel?
    10-09-2019 16:27
    Gallopin, Hermans en Shaw
10-09-2019 16:38
Matthieu wint.
10-09-2019 16:38
Van een andere wereld dit!!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.