Volg hier de zevende etappe van de Tour of Britain 2021
zaterdag 11 september 2021 om 11:30

Volg hier de zevende etappe van de Tour of Britain 2021

Wout van Aert streek gisteren alweer zijn derde etappezege op in de Tour of Britain. Zo naderde de Belgische kampioen de blauwe trui van Ethan Hayter tot op vier tellen. Zorgen de bonificaties vandaag voor een wisseling van de wacht? Volg hier op WielerFlits het koersverloop!

Op de zevende dag krijgen de sprinters weer een kans om voor de overwinning te strijden. Deze etappe vindt zich volledig plaats in Schotland. Vanuit de start in Hawick is het meteen weer klimmen geblazen en dat zal zorgen voor een sterke vluchtersgroep. Tot halverwege de rit blijft het heuvel op, heuvel af gaan.

Op vijftig kilometer voor het einde ligt er met de Wanside Rig van tweede categorie een laatste grote hindernis voor de finish, al is het in de diepe finale ook nergens vlak. De laatste rechte lijn naast de heuvels van Holyrood Park in de Schotse hoofdstad Edinbrugh is dat wel.

Om 11.45 uur (10.45 uur plaatselijke tijd) wordt het startsein gegeven. De finish wordt verwacht tussen 16.10 en 17.06 uur. De etappe is vanaf 14.00 uur rechtstreeks te volgen op Eurosport 2 en via de Eurosport Player.

Links
Voorbeschouwing: Tour of Britain 2021 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Twitter)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
27 Reacties
11-09-2021 11:49
Beetje rare foto. Het suggereert of dit de finish foto van gisteren is.
    11-09-2021 12:19
    Is dat niet zo dan?
    11-09-2021 12:48
    @Wheely De finish lag meters verder. Hier is Alaphilippe nog 2e. Het verschil was gisteren bij de finish heel duidelijk.
    11-09-2021 12:53
    Aha zo. Dit zal inderdaad vlak er voor zijn geweest, Wout kwam ook juichend over de meet.
    11-09-2021 12:56
    Hij is toch minstens op weg naar die zege, dus zo verkeerd is ie niet, toch?
    11-09-2021 12:58
    @Turtlehead Het verschil was toch veel groter en Alaphilippe geen 2e
    11-09-2021 14:22
    Wie ook maar een beetje wielrennen kijkt, kan uit de houding van Van Aert toch zo afleiden dat dit niet de finishlijn is? Ik vind het trouwens een geweldige foto, in volle inspanning, het verhaal van de dag nog in volle ontwikkeling.
11-09-2021 14:12
Heftig kopgroepje. GPS was even van slag.
    11-09-2021 15:43
    Idd, sterke mannen vooruit. Als Eenkhoorn hier wint is dat zn mooiste tot nu toe. Kan mss wel mee naar het WK in deze vorm
11-09-2021 15:42
Mooie kopgroep inderdaad. Ineos vindt het wel best ook. Alpecin start nu rijkelijk laat met achtervolgen, beetje merkwaardig - had een uur geleden nog echt zin gehad.
11-09-2021 15:43
Zou die tijdwaarneming wel kloppen? Staat al eindeloos lang op precies 5:27.
11-09-2021 15:45
Is er ook ergens een stream?
    11-09-2021 16:07
    https://www.tiz-cycling-live.io/live.php
    11-09-2021 16:10
    Dankjewel!
11-09-2021 15:59
Alpecin rijdend voor het plekje van Sbaragli is heerlijk om te zien net als Caja dat haar banksaldo een beetje ziet stijgen door wat te werken voor INEOS.
11-09-2021 16:11
Als het sprinten wordt, moet Eenkhoorn kunnen winnen. Maar de Deceuninckjes gaan vast nog wat proberen.
    11-09-2021 16:21
    Ballerini sprint beter dan Eenkhoorn.
    11-09-2021 16:27
    Die zijn gelijkwaardig, denk ik.
    11-09-2021 16:31
    ballerini versloeg al ackermann, philipsen en demare
11-09-2021 16:11
De wolfjes beginnen al met hun prooien op te roken.
11-09-2021 16:27
Eenkhoorn heeft zich flink laten flikken zeg
    11-09-2021 16:29
    Door Gibson uit het wiel gereden, wat is daar flikken aan?
11-09-2021 16:29
Lampie de sjaak. Dat wordt lachen.
11-09-2021 16:30
Lampje sterk hoor.
11-09-2021 16:33
TJV met lege handen vandaag.
11-09-2021 16:34
Helaas, knap werk van de wolven, je kunt niet overal op reageren.
11-09-2021 16:35
Toch afgemaakt. En hij viert het voor REV, aan de gebaren te zien.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.