Volg hier de zesde etappe van de Tour of Britain 2021
vrijdag 10 september 2021 om 11:30

Volg hier de zesde etappe van de Tour of Britain 2021

Voor de derde keer op zes dagen tijd krijgen de renners weer een etappe voorgeschoteld met meer dan 3000 hoogtemeters. In het noorden van Engeland steken de renners over van het ten westen gelegen Carlisle naar Gateshead in het zuiden. Zien we hier een duel tussen Wout van Aert, Julian Alaphilippe en leider Ethan Hayter? Volg het hier op WielerFlits!

De finishplaats ligt onder de rook van havenstad Newcastle. Het zwaartepunt van deze rit ligt in de middenfase, als het peloton de North Pennines doorkruist. Daar liggen achtereenvolgens drie beklimmingen van de eerste categorie: Hartside, Killhope Cross en Burtree Fell. Daarna gaat het in grotendeels dalende lijn naar de kust. Op vijftien kilometer voor het einde ligt nog een ongecategoriseerd klimmetje van drie kilometer (aan 6,2%) en ook de finish loopt akelig op.

De Tour of Britain kwam hier ook in 2009 aan. Toen hield Kai Reus het peloton achter zich. Wie komt vandaag als eerste over de streep? We weten het rond de klok van 16.45 uur, aangezien de renners dan zullen finishen. De start is om 11.45 uur. De zesde etappe is vanaf 14.00 uur live te volgen via de Eurosport Player. Eurosport 2 schakelt een uur later (vanaf 15.00 uur) in voor de live-uitzending.

Links
Voorbeschouwing: Tour of Britain 2021 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Twitter)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
26 Reacties
10-09-2021 11:37
Dit lijkt een kopie van de koninginnenrit.
    10-09-2021 11:43
    Met het verschil dat de finish niet zo moeilijk is. De beklimmingen in het midden zijn wel drie van de moeilijkste/langste van noord-Engeland, hopen op vol gas daar! Finish is overigens onder de Angel of the North, voor de geïnteresseerden
10-09-2021 11:49
Leuk gebied om zelf een keer te gaan fietsen. Met de ferry vanuit Ijmuiden ben je zo in Newcastle en dan binnen no time in een prachtig gebied.
    10-09-2021 11:55
    Zeker, zoals dat ook geldt voor bijvoorbeeld Yorkshire. En dat zou ik dan graag koppelen aan het bezoeken van één van die koersen. Maar ik zie enorm op tegen het links rijden en de grote regenkans...
    10-09-2021 12:12
    Het links rijden valt best mee in een continentale wagen. Ik reed er een keer met een brits model en dat was behoorlijk aanpassen en regelmatig de graskant maaien :-)
    Voor het overige gewoon even opletten als je van een parking rijdt.
    10-09-2021 12:56
    En bij een rotonde. Maar verder goed te doe ja. Rij je met me mee X?
    10-09-2021 13:07
    @bulcke
    Jij bent links georiënteerd, dan is links rijden vermoedelijk eenvoudiger ;) Ja, dat durf ik wel aan! Kun je ook goed weer regelen?

    Ik heb nog nooit zelf met de auto links gereden in de UK, alleen laten rijden. Dat ging goed, tot we op de terugweg bij Calais opeens niet meer wisten hoe we de rotondes hier moesten nemen.

    Met de fiets heb ik er ooit flink wat kms gemaakt en dat ging goed zolang het rechtdoor ging. Elke afslag was lastig, laat staan die ene keer dat ik 100m fout reed en moest omkeren.
    10-09-2021 13:18


    Het weer blijft een uitdaging. Maar ik ben wel in voor het volgen van een Engelse ronde volgend seizoen
    10-09-2021 13:26
    Check, laten we de kalender in de gaten houden. Yorkshire is sowieso al weer afgelast voor 2022, dus de spoeling is dun. En inderdaad, qua weer blijft het vooral gokken.
    10-09-2021 14:52
    Het is veiliger om in de UK links te rijden met de auto.
10-09-2021 12:47
Zo, mooie kopgroep
    10-09-2021 13:15
    Bennett virtueel blauw. Slim gespeeld van Jumbo.
    10-09-2021 13:16
    *Donovan virtueel blauw
    10-09-2021 13:28
    *en nu wel Bennett
    10-09-2021 13:28
    Nu terug Bennett virtueel blauw
10-09-2021 14:34
Cav heeft het zwaar
10-09-2021 15:02
God, eurosport is gewoon niet om aan te horen als Jan en Bobby commentaar geven. Wat een armoede.
    10-09-2021 15:23
    Jan is best goed voorbereid, maar het is geen goede combi.
    10-09-2021 15:38
    Hermsen klinkt als een doodgraver en bij Traksel ben ik al blij dat hij geen Heater meer zegt. Die Andries Lamain kan moeiteloos één of beiden vervangen.
10-09-2021 15:04
Wielerflits wordt gequoot in het commentaar, altijd leuk. Ging over Eekhoff.
10-09-2021 15:11
Jemig wat een weer...
10-09-2021 15:17
Dit is toch geen Bennett-weer, zo zagen we in de Giro.
10-09-2021 16:07
Ik wist dat obesitas een dingetje was in het Verenigd Koninkrijk, maar dat het zo erg was... Na een uurtje een beetje op de toeschouwers te hebben gelet kan ik concluderen dat circa 5% een min of meer redelijke BMI heeft. Niet dat het in Nederland enorm veel beter is...
10-09-2021 16:22
Leuke ronde is dit zeg.
10-09-2021 16:36
Met speels gemak! Prachtig.
10-09-2021 16:36
Poeh wat een macht, knap hoor!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.