Jakob Fuglsang denkt nog niet aan stoppen: “Belangrijk om weer resultaten te boeken”
De allerbeste jaren van Jakob Fuglsang lijken intussen achter ons te liggen, maar de 38-jarige Deen denkt nog niet aan stoppen. Komend seizoen heeft hij nog een contract bij Israel-Premier Tech, maar ook daarna zou de ex-winnaar van Luik-Bastenaken-Luik en de Ronde van Lombardije willen doorgaan.
De Deen boekte die twee klassieke zeges in 2019 en 2020, de twee beste seizoenen uit zijn loopbaan. Maar meteen ook de twee laatste waarin hij zijn allerbeste niveau haalde. “Ik hoop dat ik terug resultaten kan neerzeten die goed genoeg zijn om te bewijzen dat ik nog steeds een plaats heb in het peloton. Als de resultaten weer uitblijven en het een slecht seizoen wordt, zoals de vorige twee jaar, is het misschien beter om de fiets aan de haak te hangen”, zegt hij aan het Deense Ekstra Bladet.
Fuglsang wil zijn loopbaan liefst zo lang mogelijk rekken. “Toen ik dit contract tekende, was ik er vrij zeker van dat 2024 mijn laatste jaar zou zijn. Maar toen ik een maand geleden begon met trainen en erover nadacht dat dit mijn laatste seizoen zou kunnen worden, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik er nog één extra wil doen. Ik ga het seizoen in met als doel om er nóg één te rijden.”
De ex-laureaat van het Critérium du Dauphiné kwam in 2023 niet uit de verf. In het voorjaar kampte hij met een ontsteking in de teelbal. Dit kostte hem zelfs de klassiekers. Via de Ronde van Zwitserland stoomde hij zich nog klaar voor de Belgische en Italiaanse najaarskoersen, waarin een vijfde plek in de SUPER 8 Classic zijn beste resultaat van het seizoen werd.
Ik heb er redelijk weinig sympathie voor net als bij Styby. Ze zijn allebei miljonairs en halen geen van beiden nog voldoende niveau. Laat de jonge gasten iets verdienen nu.
Of die 28 a 30 jarigen die nog een hoger niveau halen dan hen maar minder PR waarde hebben. Daar zitten weinig miljonairs tussen.
Het was heel mooi van Dennis toen hij de reden van zijn vroege pensioen gaf. Toen hij nog een jonge renner was zag hij hoe oude volgevreten vedetten de jonge talenten blokkeerden. Hij had zich voorgenomen om nooit die renner te worden.
En hij voegde de daad bij het woord.
En die DENNIS, rare gast zeggen we meestal, ik ook. Maar deze uitleg kende ik nog niet, als het klopt vind ik dat wel erg netjes en sociaal.
9 jaar bij Astana waar hij volgens mij is begonnen aan +-1m om daarna 1.5m te krijgen. Hij heeft in zijn carriere toch meer dan 15m mogen ontvangen.
Dit is een link naar het interview van Dennis.
https://www.wielerflits.be/nieuws/rohan-dennis-openhartig-en-opgelucht-wilde-het-voor-me-houden-maar-het-vrat-me-op/
Winnen en plezier beleven kan op een niveautje lager misschien wel beter. Mijn eerste indruk is ook om het budget voor deze renners te besteden aan ambitieuze jongere renners. Met talenten uit Azië en Afrika kan je marketing technisch ook wel een slag slaan toch?