WK 2020: Volg hier de tijdrit voor mannen
vrijdag 25 september 2020 om 14:15 Volg in Google

WK 2020: Volg hier de tijdrit voor mannen

Het verschil aan de streep was meer dan één minuut. Rohan Dennis wist vorig jaar met verve zijn wereldtitel in het tijdrijden te prolongeren, en dat na een op het oog gebrekkige voorbereiding. Is de Australiër vandaag in staat om in Imola voor een derde keer de regenboogtrui te veroveren? Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Na de start, voor de ingang van het Formule 1-circuit van Imola, kan al vrij snel de grote plaat erop. In de eerste vijf kilometer zitten nog enkele bochten, maar daarna hoeft er tot vlak voor het keerpunt normaal gesproken niet meer te worden geremd. Het keerpunt, dat tevens dienstdoet als tijdsmeting, is het stadje Borgo Tossignano.

Omdat het vanaf dat moment zo’n elf kilometer lichtjes omlaag loopt, kunnen de snelheden hard oplopen. In de laatste vijf kilometer zitten nog enkele pittig oplopende stroken. Het zijn geen hellingen om schrik van te hebben, maar aan het einde van een tijdrit zijn het toch geen prettige obstakels.

Uiteindelijk draaien de renners het niet geheel vlakke circuit op, waar na 31,7 kilometer de finish ligt. Om 14.30 uur is de Syriër Ahmad Badreddin Wais de eerste renner aan het vertrek. Titelverdediger Rohan Dennis gaat even voor vier uur als laatste van start en finisht rond de klok van 16.30 uur.

Het WK tijdrijden is live te zien bij de NOS (op NPO1), Sporza (op Eén) en op Eurosport 1. De televisie-uitzendingen beginnen omstreeks 14.30 uur.

Links
WK 2020: Voorbeschouwing tijdrit mannen (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Starttijden

Liveticker (Organisatie)

Live timing (Tissot Timing)

Livestream (NPO1, vanaf 14.30 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
415 Reacties
1 10 11 12
25-09-2020 16:34
Mooi podium. Heel blij dat het zo'n divers podium qua nationaliteiten en ploegen is.
25-09-2020 16:35
Van Aert:

Massasprints winnen
Beste mee bergop
Vlakke tijdrit 2e
Zo jong

Dat hebben we voor het laatst gezien in de vorige eeuw.

Mss uitzonderlijk, uitzonderlijk megatalent, maar doet wenkbrauwen fronsen (behalve bij Jumo-geilers)
    25-09-2020 16:38
    Hij gaat dan ook niet mee met de besten bergop maar rijdt zich leeg tot omslagpunt.
    25-09-2020 16:38
    Buitenaerts goed..
    25-09-2020 16:39
    jahoor, daarom reed ie ook steeds de favorietengroep aan gort en werd ie ook nog 20e in AK.
    25-09-2020 16:39
    Nu weten we het wel Theo. Als het je allemaal zo frustreert, dan adviseer ik je om een andere sport te gaan kijken.
    25-09-2020 16:39
    Mathieu? Ben jij dat?
    25-09-2020 16:41
    Ik denk dat Theovv vooral bezig is om al die Jumbo zeikers die hier al bijna een week bezig zijn dat Pogacar gebruikt een keer een zelfde koekje te geven
    25-09-2020 16:41
    Half jaar lang revalideren. En gewoon alles aan stront rijden.
    25-09-2020 16:44
    Je mag blijkbaar ook als Nederlander niet kritisch kijken naar de feiten omtrent Jumbo-Visma, alleen maar fanboys hier :D

    Toch is het zo, noem maar 1 andere renner die dit kon de afgelopen 20 jaar.
    25-09-2020 16:45
    TheoVV ..>

    tsja dat heb je nu eenmaal bij jonge renners die zichzelf nog ontdekken. Wout is nu eenmaal geen simpele. Een talent zoals we er op dit moment nog enkelen van hebben.

    Dat het jou persoonlijk frustreert is jammer voor je, maar ga daar anderen niet mee lopen vervelen.

    Ben benieuwd hoe je reactie zou zijn als het een jonge Nederlander geweest zou zijn ?

    Ik geef persoonlijk geen ruk om de nationaliteit van zulke jongemannen en geniet van het sportieve spektakel wat ze bieden.

    Zou je ook eens moeten proberen Theo, misschien dat je dan iets minder gefrustreerd rondloopt.
    25-09-2020 16:57
    @Dr op en dr over

    Het zou je toch moeten opvallen dat hij niet bezig is over Ganna maar over Wout, het gaat er puur om om de Jumbo freak te sarren.

    En ik kan dat begrijpen als je een mooie tour gezien hebt en er komen er hier met hopen aanzetten...

    Pogacar gebruikt het kan niet
    Heb je die waardes gezien...
    Hij is getrokken door de motor
    Hij heeft met een motortje in zijn reservefiets gereden
    Overwinning is gekocht met olie dollars...

    en ik kan nog even doorgaan

    Logisch dat mensen nu Jumbo gaan bijten
    25-09-2020 16:59
    Het heeft niks met frustratie te maken, maar met feiten. De meeste hier geilen op Jumbo en vinden alles wat daar gebeurt dan ook geweldig, ik vind dat je best kritisch mag kijken.

    Op de meest uiteenlopende terreinen zo uitblinken, wat we al 30 jaar niet hebben gezien, is gewoon reden om de wenkbrauwen te fronsen. Ik steek voor geen renner mijn handen in het vuur, welke nationaliteit dan ook. En als iemand er zo bovenuit steekt was dat in de toekomst meestal vanwege doping.
    25-09-2020 18:49
    Marco & TheoVV,

    Tsja persoonlijk heb ik helemaal niets met Jumbo, er ook niets tegen overigens. Ik ben echt gewoon een pure liefhebber vanaf m'n allerjongste jeugd al.

    Door m'n werk heb ik zelf ook een kleine twintig jaar in de nabije omgeving van veel renners gebivakkeerd. Helaas moet ik toegeven dat er eigenlijk altijd wel uit de verboden snoep pot is genomen, maar toch zie je tegenwoordig wel een heel duidelijk tendens dat dit echt minder aan het worden is.

    Uit persoonlijke ervaring weet ik hoe veel deze jongemannen en dames ervoor moeten laten om überhaupt al een plekje in het profpeloton te kunnen bemachtigen. In de winter worden er al zo'n 15 duizend kilometers afgelegd op training, en daar waar vrienden en vriendinnen gaan stappen en zich zoals de meesten van hun leeftijd helemaal uitleven. Daar houden deze jongens en meiden zich aan een vast stramien van trainen.

    Tegenwoordig komt daar nog bij dat ze zich ten alle tijden moeten kunnen verantwoorden over hun locatie, bloedwaardes worden te pas en te onpas gevraagd. Bij ieder product dat renners nemen, van een goede Argentijnse biefstuk, astma puffer, tot een energie drink of een huid crème waar toevallig cortisonen in kunnen zitten. Ze moeten zo goed uitkijken, want de meest dagelijkse producten staan al op de dopinglijst.

    Oftewel het is behoorlijk afzien om dit niveau überhaupt te halen. Persoonlijk vindt ik het dan ook erg zonde dat er zo'n afbreuk wordt gedaan aan prestaties van deze jonge mensen.

    Ik begrijp gewoon niet dat er zoveel mensen zijn op een wielersite, die beweren van de sport te houden. Maar wel bij iedere fantastische prestatie van een coureur op hun achterste benen gaan staan en maar gelijk weer beginnen te roepen dat er doping in het spel is.

    Ze verbazen zich dat jonge renners zich op meerdere disciplines ontwikkelen, en doen dan ook nog of dat het iets onmogelijks is. terwijl het mij niet meer dan logisch lijkt dat je juist op jongere leeftijd je grenzen leert te verleggen. Verdacht zou ik het pas vinden wanneer iemand van boven de dertig ineens in een discipline gaat schitteren waar hij/zij daarvoor in zijn/haar loopbaan nooit potten heeft kunnen breken.

    Vroeger kon ik me hier erg druk om maken, maar sinds m'n pensioen vindt ik het enkel jammer dat mensen zulke dingen roepen.

    En ja zoals jullie aangeven is dit vaak omdat hun eigen lieveling wordt verslagen.

    Dus mijn excuus als mijn reactie ongegrond was, ik vindt het enkel jammer dat veel van de "liefhebbers" hier meer op sensatie uit zijn dan te genieten van het moois wat ze voorgeschoteld wordt.
25-09-2020 16:37
2e deel duidelijk in het voordeel van de "zware" hoge snelheidsmannen, sterk gereden van die Ganna en ook van Wout.
Dumoulin in eerste deel gewoon goed, 2e deel niet zijn parcours en ook nog dat slippertje.
25-09-2020 16:38
Je ziet het ook, Van Aert is eerder vergelijkbaar met een Dumoulin of Dennis. En die 2 zakken erdoor op het meewind-stuk. Van Aert rijdt als de zwaargewichten, terwijl hij ook 1 van de beste klimmers was in de Tour. (En nog massasprints winnen...)

Heel verbazingwekkend
    25-09-2020 16:42
    Haha je bent echt zielig bezig.
    25-09-2020 16:43
    Puur feiten. Noem me 1 andere renner van de laatste 20 jaar die hetzelfde deed, op die leeftijd?
    25-09-2020 16:45
    Moet die er per se zijn dan? Zoals van der Poel is er ook nooit iemand geweest. Dat maakt het nog niet onmogelijk.
    25-09-2020 16:45
    Remco Evenepoel?!
    25-09-2020 16:45
    Armstrong
    25-09-2020 16:48
    Theovv 25 SEPTEMBER 2020 OM 16:43
    Puur feiten. Noem me 1 andere renner van de laatste 20 jaar die hetzelfde deed, op die leeftijd?

    Alleen dit jaar al is dat ook goed ?

    Evenepoel, Pogacar.
    25-09-2020 16:55
    Zitten hier wel wielerkenners?

    Armstrong die massasprints won?

    Evenepoel die massasprints wint?

    Pogacar die massasprints wint en vlakke tijdritten 2e wordt met alle zwaargewichten aan de start?

    Het gaat erom dat je niet op al die terreinen tegelijk zo kan uitblinken.
    25-09-2020 16:55
    Ik zal het verklappen, je mag terug tot de tijd van Bernard Hinault!
    25-09-2020 17:04
    @Theovv Wout is ook een tijd niet in beeld geweest... zou hij toen aan de auto hebben gehangen omdat hij op de terugweg zo hard ging
    25-09-2020 18:05
    Freddy Maertens
    25-09-2020 18:55
    Je hoeft niet terug tot Hinault hoor. Wat dacht je van een Jalabert of Valverde.

    Beiden wonnen sprints, bergritten (Wat Van Aert overigens niet kan, want die moet afhaken tien kilometer voor de finish), en tijdritten.


    ;)
25-09-2020 16:39
Die Ganna is gewoon een freak of nature, die poten man, die gast heeft de langste dijbenen ooit joh.
25-09-2020 16:41
Heeft Dumoulin deze keer wel van fiets gewisseld? Wat een instorting zeg.
    25-09-2020 16:46
    Wat een onzin zeg!
    25-09-2020 16:47
    Jij vond het geen instorting?
    25-09-2020 16:53
    Nee, zelfs Stevie Wonder zag nog dat er een verschuiving was qua "type renner" , deel 2 duidelijk veel meer voor de zware jongens. Daar zijn Dumoulin en ook Thomas gewoon te licht om mee te doen. En dat slippertje kost hem (met terugkomen in ritme) ook zeker 20-30sec. Dus ik vind het niet extreem vreemd inderdaad.
    Maar voor podium was het sowieso niet goed genoeg vandaag, en eerlijk gezegd had ik dat op voorhand ook niet verwacht op een vlakke tijdrit van 30km
    25-09-2020 16:54
    Hoe kan het dan dat Van Aert als enige niet zwaargewicht het op dat stuk zo idioot veel beter doet?
    25-09-2020 16:58
    Als van Aerts te goed klimt is het ongeloofwaardig en weegt hij 78kg volgens jullie en nu zeker ineens weer 70kg.....grapjas...
    25-09-2020 16:59
    Als je denkt dat Van Aert dezelfde bouw heeft als mannen als Ganna ben je pas een grapjas.
    25-09-2020 17:02
    Ik denk dat Wout 74 weegt
    25-09-2020 17:03
    Theo, als ik zo je reacties hier lees denkik dat het verstandig is dat je voortaan bij de vrijdagmiddagborrel gewoon 1 drankje drinkt. De hele krat leeg drinken is niet echt verstandig wel? je gaat toch wel op de fiets terug naar huis mag ik hopen.
    25-09-2020 17:11
    Volgens mij valt het wel mee met de reacties, behalve dat er veel Jumbo-geilerds zitten.

    Wat vooral opvalt aan de reacties is dat niemand nog een tegenargument heeft kunnen geven of een ander feit heeft ingebracht die mijn stelling onderuit haalt.

    Je kan niet eens met meer komen dan flauwigheden over alcohol, wat een zwaktebod. Uitgeluld dus.
    25-09-2020 18:10
    Mocht het lukken, zou je dan je reacties over dit punt eens bij elkaar op willen tellen?
    Ik zie het aantal graag verschijnen.
    Tip; je kunt eventueel een flink telraam gebruiken mocht je dat prettig vinden.
25-09-2020 16:48
Tom zegt weer dat ie na 5 minuten al wist dat het hem niet zou worden, terwijl hij bij het eerste tussenpunt nog gelijk was aan Van Aert.

Hij is het vertrouwen en de winnaarsmentaliteit kwijt.
    25-09-2020 16:50
    Of zijn benen
    25-09-2020 16:51
    rogierb +1


    Ja een week na de Tour kan het alle kanten opvallen. Cavagna was ook niet zo indrukwekkend als een week geleden.
1 10 11 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.