WK 2018: Volg hier de wegwedstrijd voor U23 mannen
vrijdag 28 september 2018 om 11:55 Volg in Google

WK 2018: Volg hier de wegwedstrijd voor U23 mannen

De beloftenwedstrijd op het WK wielrennen laat ons kennismaken met de talenten van de toekomst. In het Oostenrijkse Innsbruck presenteert de UCI vrijdagmiddag een opvolger voor Benoît Cosnefroy. Met een waslijst aan kanshebbers, belooft deze beloftenkoers een onvoorspelbaar spektakelstuk te zijn. Welke klimmers moeten we de komende jaren in de gaten houden? Volg het hier op WielerFlits.

Vanaf de officiële start loopt het wegdek direct omhoog. Gezien het helse tempo in het begin van beloftenkoersen, zullen de mindere goden hier mogelijk direct al de rol moeten lossen. Na zestig kilometer begint het pak aan de loeisteile beklimming naar Gnadenwald. Mocht er na dik anderhalf uur koers dus nog geen vroege vlucht zijn vertrokken, dan kunnen sterke jongens hier alsnog het verschil maken.

Na de afdaling vanuit Gnadenwald, zetten de renners koers naar het finale circuit in Innsbruck. Het zwaartepunt van de ronde – die 23,9 kilometer lang is – ligt in de eerste helft. Daarin is namelijk de 7,9 kilometer lange klim naar Igls opgenomen. Deze verloopt redelijk gelijkmatig aan een gemiddelde stijging van 5,7%, met op twee kilometer van de top een uitschieter naar 10%. Wanneer de renners de top gerond hebben, dalen ze van het natuurrijke gebied terug naar de finish in Innsbruck. De beloften rijden het finale circuit vier keer, wat resulteert in een koers van 179,9 kilometer met in totaal 2910 hoogtemeters.

De start is om 12.10 uur en gefinisht wordt rond de klok van 16.50 uur. Bij Eurosport kun je van begin tot eind genieten van deze titelstrijd. De sportzender begint om 12.00 uur met de uitzending. Sporza schakelt om 13.30 uur in op één.

Links
Voorbeschouwing wegwedstrijd U23 mannen (WielerFlits)
Column: Wel of geen profs op het WK voor beloften? (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (Organisatie)
Parcours

Liveticker
Live Timing (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
115 Reacties
28-09-2018 16:32
Geen oortjes toch?

Leuke wedstrijd zeg!
28-09-2018 16:34
Mooie wedstrijd tot nu toe!
28-09-2018 16:34
Grappig dat er opeens een Fin bij zit. Familie van de oud-schaatser?
    28-09-2018 16:35
    Dan zou hij goed in de sprint zijn.
28-09-2018 16:36
Hup Hirschi! Mooie actie. :)
28-09-2018 16:36
Leuke koers!
28-09-2018 16:37
Fantastische actie van Hirschi, tactisch slim.
28-09-2018 16:37
Hirschi is weg
28-09-2018 16:39
Ha, je laat met opzet wat werkwoorden weg, om de muggenzifters uit de tent te lokken? Trap ik niet in.
28-09-2018 16:39
Hirschi gaat winnen! En dat is meer dan terecht.
28-09-2018 16:39
Blijft toch mooi, wanneer een koers in de afdaling gewonnen wordt. Maar Lambrecht gaat dit niet meer herstellen vrees ik.
28-09-2018 16:41
in het klimmetje kan het nog
28-09-2018 16:42
Laffe winnaar. Maar goed, voor een ander zal 't wel een sluwe of slimme winnaar zijn.
    28-09-2018 16:43
    Daar begrijp ik nou helemaal niets van. Hoezo laf?
    28-09-2018 16:43
    Wat een kul. Die andere twee zijn gewoon op waarde geklopt.
    28-09-2018 16:44
    Je kan toch niet zeggen dat het Zwitsers contingent het vandaag gestolen heeft?!?
    28-09-2018 16:44
    Wat is er precies laf aan? Ik heb geen voorkeur of afkeur van de coureurs hier, maar dit is toch wel Mohoric-achtig wat ie doet. Dat is geen laffe coureur en die aanval van de Zwitsers loont. Zij hebben de koers gemaakt
    28-09-2018 16:44
    Slim gespeeld, van de hele Zwitsere ploeg trouwens, en heeft nu ook gewoon ook meer power dan Lambrecht en de Fin. Dus ik snap je opmerking niet echt. Lijkt me een verdiende winnaar
    28-09-2018 16:44
    Laf is echt de grootste onzin. De Zwitsers braken de koers open. Hirschi heeft meerdere keren aangevallen, Lambrecht kreeg hem er niet af en hij blijft op het vlakke ruim voor.
    28-09-2018 16:45
    De Zwitsers waren de sterkste en slimste ploeg in koers. Meer dan verdiend dit.
    28-09-2018 16:45
    Ik zou in een afdaling wegrijden niet als laf omschrijven. Verdiende overwinning!
    28-09-2018 16:48
    ik snap dat je laf zegt en ik vind dit ook. nam nooit over van Lambrecht bergop en gaat er dan vandoor in de afdaling maar de Zwitsers verdienen dit wel. De Zwitsers waren de sterkste
28-09-2018 16:43
Gewoon verstandig gereden. Hij deed wat hij moest doen.
28-09-2018 16:45
mooie winnaar
28-09-2018 16:46
@Man met de hamer: Het klopt nochtans wat ik zeg en het is nog eens de waarheid ook.
28-09-2018 16:47
Gebruikersnaam jij bent de lafaard
28-09-2018 20:09
En wat zijn de andere redenen ?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.