WK 2018: Volg hier de wegwedstrijd voor U23 mannen
vrijdag 28 september 2018 om 11:55 Volg in Google

WK 2018: Volg hier de wegwedstrijd voor U23 mannen

De beloftenwedstrijd op het WK wielrennen laat ons kennismaken met de talenten van de toekomst. In het Oostenrijkse Innsbruck presenteert de UCI vrijdagmiddag een opvolger voor Benoît Cosnefroy. Met een waslijst aan kanshebbers, belooft deze beloftenkoers een onvoorspelbaar spektakelstuk te zijn. Welke klimmers moeten we de komende jaren in de gaten houden? Volg het hier op WielerFlits.

Vanaf de officiële start loopt het wegdek direct omhoog. Gezien het helse tempo in het begin van beloftenkoersen, zullen de mindere goden hier mogelijk direct al de rol moeten lossen. Na zestig kilometer begint het pak aan de loeisteile beklimming naar Gnadenwald. Mocht er na dik anderhalf uur koers dus nog geen vroege vlucht zijn vertrokken, dan kunnen sterke jongens hier alsnog het verschil maken.

Na de afdaling vanuit Gnadenwald, zetten de renners koers naar het finale circuit in Innsbruck. Het zwaartepunt van de ronde – die 23,9 kilometer lang is – ligt in de eerste helft. Daarin is namelijk de 7,9 kilometer lange klim naar Igls opgenomen. Deze verloopt redelijk gelijkmatig aan een gemiddelde stijging van 5,7%, met op twee kilometer van de top een uitschieter naar 10%. Wanneer de renners de top gerond hebben, dalen ze van het natuurrijke gebied terug naar de finish in Innsbruck. De beloften rijden het finale circuit vier keer, wat resulteert in een koers van 179,9 kilometer met in totaal 2910 hoogtemeters.

De start is om 12.10 uur en gefinisht wordt rond de klok van 16.50 uur. Bij Eurosport kun je van begin tot eind genieten van deze titelstrijd. De sportzender begint om 12.00 uur met de uitzending. Sporza schakelt om 13.30 uur in op één.

Links
Voorbeschouwing wegwedstrijd U23 mannen (WielerFlits)
Column: Wel of geen profs op het WK voor beloften? (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (Organisatie)
Parcours

Liveticker
Live Timing (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
115 Reacties
28-09-2018 15:56
Dat deed Lambrecht toch niet heel handig.
28-09-2018 15:58
Niet de meeste sympathieke renner die Lambrechts.
    28-09-2018 15:59
    Kijk maar uit, straks krijg je Belgisch WF weer over je heen. ;)
    28-09-2018 16:00
    Daarom zei hij het ook waarschijnlijk ;)
28-09-2018 16:02
Hoe zou Patje nu tv zitten kijken? Zit hier Wolfpack-materiaal tussen? Of misschien een laminaatlegger in opleiding?
28-09-2018 16:02
Lambrecht is alleen maar alle aanvallen aan het counteren haha. Hij kan beter proberen zelf aan te vallen denk ik.
28-09-2018 16:03
Als vandaag in deze wedstrijd een Nederlander wint verloot ik een euro onder de wielerfans die vandaag posten in deze thread.
28-09-2018 16:04
Er is nog een Belg in de kopgroep mee.
Die zou zich nu toch leeg mogen rijden.
28-09-2018 16:08
Mader komt niet meer op kop.
28-09-2018 16:08
Vreemd dat Nederlanders eigenlijk nooit top presteren in deze categorie. Ik moet eigenlijk zeggen dat Nederlanders sws nooit goed presteren in eendagskoersen. Vreemd eigenlijk.
    28-09-2018 16:13
    Terpstra?
    28-09-2018 16:16
    Excuus.. met nooit, bedoel ik zelden. Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar wanneer is een Nederlander voor het laatst wereldkampioen geworden?
    28-09-2018 16:19
    Poels? Mollema? Groenewegen?
    28-09-2018 16:21
    Gesink, in Canada dan..
    28-09-2018 16:24
    Ja Zoetemelk, ook zo een goede eendagscoureur! Niet vergeten dat het in tussenliggende periode een stuk minder was door allerlei omstandigheden.
    28-09-2018 16:28
    - Poels heeft 2 top-10 noteringen in grote eendagskoersen in 10 jaar.
    - Mollema rijdt eendagskoersen alleen in San Sebastion goed
    - Gesink heeft in 2013 en in 2010 een keertje een eendagskoers gewonnen
    - Groenewegen wint natuurlijk alleen eendagskoersen die in een sprint eindigen.
    28-09-2018 16:28
    Ook niet al te snugger deze Belg? Wegspringen en daarna verlangen dat die anderen overnemen? Ach, je kunt het altijd proberen!
    28-09-2018 16:28
    Het is dat Lambrecht vandaag een topfavoriet is met goede adelbrieven, maar België pakt ook zelden eremetaal op het WK in deze categorie. Van Asbroeck in 2012 (brons) is de enige in de laatste 14 jaar geweest.
    28-09-2018 16:29
    Korrtom dat is dus niet nooit
    28-09-2018 16:31
    Zo Marzz.. Ik had me al lang en breed verbeterd naar "zelden"
28-09-2018 16:11
McNulty en Sosa er allebei af. Zoals wel vaker in de U23 koers niet te voorspellen.
28-09-2018 16:12
We kunnen wel een beetje spotten met de Belgen, maar zowel in koers als in de medaille-spiegel staan ze voor op ons. Gelukkig dat we morgen de betere troeven in de hand hebben, maar het is toch ook wel mooi dat Nederland en België samen domineren dit WK :)
28-09-2018 16:15
Tjongejonge, ze kwamen tot op 9 seconden.

Als het komt, moet het toch uit het peloton komen
28-09-2018 16:15
Padun is wel heel erg sterk.
28-09-2018 16:15
Die Dunbar zit ook echt op de fiets alsof hij ieder moment een Dumoulintje in de berm gaat doen. Lijkt me niet efficiënt.
28-09-2018 16:20
Fijn op tijd thuis om nog wat mee te krijgen. Nederland valt mij wel tegen bij de jeugd. De Belgen gaan mooie tijden tegemoet. Toont maar weer eens aan hoe we onze huidige generatie profrenners mogen koesteren.
28-09-2018 16:21
Wow, mooi werk van Cras.
28-09-2018 16:22
Nou Bjorg laat het maar zien nu
28-09-2018 16:22
Haha, die Fin zit er wel mooi bij.
28-09-2018 16:22
Lambrechts verwacht dat ze ‘m in een zetel afzetten ofzo? Hele tijd schreeuwen en vragen om overname. Dat krijg je als je de sterkste bent, irritant ventje
28-09-2018 16:23
Wat is die Lambrecht allemaal aan het broddelen, pfft. Wel goed dat Wuyts en De Cauwer hun chauvinistische oogkleppen vandaag in de hotelkamer achtergelaten hebben en hem durven te bekritiseren.
28-09-2018 16:23
Hirschi gaat echt niet meer overnemen.

Lambrecht zal een Evenepoel moeten doen.
28-09-2018 16:24
Die Fin erbij, geniaal haha. Zie je niet vaak
28-09-2018 16:25
Haha, fietsen kan ie maar irritant is die Lambrecht zeker ook.
Hopelijk is ie van de fiets af wat sympathieker... Zo'n houding helpt je toch ook niet op de fiets?
28-09-2018 16:27
Ze zouden wel gek zijn om rond te draaien. Belg is namelijk de sterkste.
    28-09-2018 16:34
    Als dat zo was, had hij de anderen er wel afgereden op de klim. Ik vind de Fin ook sterk ogen! Het lijkt me een sprint tussen deze drie te worden.
28-09-2018 16:29
Is Belg en irritant een synoniem bij WF volgers?
    28-09-2018 16:30
    Kom op, zelfs Wuyts en De Cauwer ergeren zich eraan op dit moment.
28-09-2018 16:29
Die Padun is wel echt een baas zeg. Nog steeds geeft ie niet op.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.