WK 2018: Volg hier de wegwedstrijd voor U23 mannen
vrijdag 28 september 2018 om 11:55 Volg in Google

WK 2018: Volg hier de wegwedstrijd voor U23 mannen

De beloftenwedstrijd op het WK wielrennen laat ons kennismaken met de talenten van de toekomst. In het Oostenrijkse Innsbruck presenteert de UCI vrijdagmiddag een opvolger voor Benoît Cosnefroy. Met een waslijst aan kanshebbers, belooft deze beloftenkoers een onvoorspelbaar spektakelstuk te zijn. Welke klimmers moeten we de komende jaren in de gaten houden? Volg het hier op WielerFlits.

Vanaf de officiële start loopt het wegdek direct omhoog. Gezien het helse tempo in het begin van beloftenkoersen, zullen de mindere goden hier mogelijk direct al de rol moeten lossen. Na zestig kilometer begint het pak aan de loeisteile beklimming naar Gnadenwald. Mocht er na dik anderhalf uur koers dus nog geen vroege vlucht zijn vertrokken, dan kunnen sterke jongens hier alsnog het verschil maken.

Na de afdaling vanuit Gnadenwald, zetten de renners koers naar het finale circuit in Innsbruck. Het zwaartepunt van de ronde – die 23,9 kilometer lang is – ligt in de eerste helft. Daarin is namelijk de 7,9 kilometer lange klim naar Igls opgenomen. Deze verloopt redelijk gelijkmatig aan een gemiddelde stijging van 5,7%, met op twee kilometer van de top een uitschieter naar 10%. Wanneer de renners de top gerond hebben, dalen ze van het natuurrijke gebied terug naar de finish in Innsbruck. De beloften rijden het finale circuit vier keer, wat resulteert in een koers van 179,9 kilometer met in totaal 2910 hoogtemeters.

De start is om 12.10 uur en gefinisht wordt rond de klok van 16.50 uur. Bij Eurosport kun je van begin tot eind genieten van deze titelstrijd. De sportzender begint om 12.00 uur met de uitzending. Sporza schakelt om 13.30 uur in op één.

Links
Voorbeschouwing wegwedstrijd U23 mannen (WielerFlits)
Column: Wel of geen profs op het WK voor beloften? (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (Organisatie)
Parcours

Liveticker
Live Timing (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
115 Reacties
28-09-2018 12:04
Verwacht een gesloten koers met een punch op de laatste klim die misschien op niks uitloopt... Maar daarin ben ik geloof ik de enige?
    28-09-2018 12:07
    Ja dit wordt gewoon een ordinaire massasprint.









    Not
    28-09-2018 12:20
    Als je het met de juniorenkoers vergelijkt dan is er hier geen Evenepoel bij die met een Duitser in zn wiel even minuten kan wegrijden... Maar daarachter zijn er uiteindelijk 2 man op het laatste klimmetje weggesprongen, gevolgt door een sprint van een groep...
    28-09-2018 12:26
    De grootste groep gisteren bestond uit 6 man, dat zie ik vandaag ook wel niet gebeuren.
28-09-2018 12:09
Ik verwacht strijd vanaf de eerste kilometer, dit weekend kan ik niet kijken; dus dit wordt hem!
28-09-2018 12:36
Toch een aantal zeer sterke klimmers aan de start.

Klopt het dat dit hetzelfde circuit is als bij de junioren en bij de vrouwen?
    28-09-2018 12:50
    Volgens mij is dit hetzelfde rondje als bij alle andere categorieen, behalve het laatste rondje bij de elite-mannen dat nog een berg genaamd "de hel" bevat, met hellingspercentage tot 28%. Ik kan je aanraden de filmpjes te bekijken op Sporza van die beklimming, met daarin een bijzonder kwieke/fiefe Jose de Cauwer.
28-09-2018 13:39
Is er medische ondersteuning aanwezig voor het geval Lambrecht WK wordt?
    28-09-2018 13:53
    Haha. Er ligt een AED klaar en een discus Ventolin. Kan niks meer mis gaan.
    28-09-2018 13:53
    'Weer een Belg ! Weer een Belg ! Weer een Belg !'

    Schitterend destijds toen Wuyts Cort Nielsen voor Keukeleire aanzag.
    28-09-2018 14:56
    Zie: /www.ad.nl/wielrennen/vlaamse-commentatoren-slaan-plank-mis~a685ab10/
28-09-2018 13:55
Zou een leuk drinkspelletje zijn voor vandaag. Een shotje voor elke keer dat Evenepoel genoemd wordt (op Sporza).
    28-09-2018 14:01
    Dan moet je na een uur je maag laten leegpompen vrees ik.
    28-09-2018 14:28
    Tis nog nergens anders over gegaan zo'n beetje. Komt natuurlijk vooral uit de koker van Wuyts.
    28-09-2018 14:42
    Vervang Boonen voor Evenepoel en uw oude bingokaart is nog steeds geldig.
    (Gelleke, Ambetant, Evident, In Extremis, Doorgevoerde Training, Costaud, Verdapperen)
28-09-2018 13:58
Ik vind die Eenkhoorn toch lastig in te schatten als klimmer hoor. Hij is gewoon ontzettend allround en een toptalent in mijn ogen. Maar meer dan een uitstekende heuvelrenner zie ik 'm niet worden.
    28-09-2018 14:02
    Dit lijkt me ook niet direct een parcours voor hem, maar we zullen het zien.
    28-09-2018 14:15
    Hij lijkt voor zijn lengte (1.85) wel relatief licht (70kg), volgens procyclingstats tenminste. Ide Schelling zat ook nog mooi vooraan net trouwens.
    28-09-2018 14:49
    Arensman niet meer?
    28-09-2018 14:53
    Ik zag ook maar 4 oranjehemden, maar weet niet zeker of Arensman of Van den Berg nu ontbreekt.
    28-09-2018 15:03
    Van den Berg kwam op kop over de streep in een achtervolgende groep op zo'n 2:30 van het peloton dacht ik. Dit kunnen we dus wel afschrijven denk ik.
28-09-2018 14:16
Rwanda en Burkina Faso zorgen tot nu toe voor de hoogtepunten in de uitzending. Helaas is elke grap hierover politiek incorrect.
    28-09-2018 14:50
    Die renner van de Britse Maagdeneilanden die aan de tijdrit meedeed ontlokte ook een hoop discutabele opmerkingen van de Sporza-heren ("deelname is antropologisch interessant", grappen over het luiheid). Tja.
28-09-2018 14:31
Link anyone?
28-09-2018 14:54
Is dat Schelling in de aanval?
28-09-2018 14:55
Schelling oogt sterk.
    28-09-2018 15:14
    Nu niet meer ;)
28-09-2018 14:58
Aardig wat WT-renners aan de start, waarvan Storer en Hindley zelfs met de Vuelta in de benen.
28-09-2018 15:14
Schelling dus gelost.
28-09-2018 15:16
Oranje is niet echt sterk meer vertegenwoordigd volgens mij he.
    28-09-2018 15:18
    Zag net in elk geval Arensman (voorin) en Eenkhoorn (middenin de groep). Maas zag ik zo gauw niet.
    28-09-2018 15:18
    Eekhoorn nog midden in het pak. Verder zag ik zo snel niks anders
    28-09-2018 15:20
    Het tempo is weer wat gezakt. Lafayette die eerder was gelost, is weer terug.
28-09-2018 15:19
Maas zat volgens mij nog ergens achterin
28-09-2018 15:35
Hirschi met 3 ploeggenoten, Powless en Padun weg. Mooie tactiek van de Zwitsers, waar Padun en Powless van kunnen profiteren
28-09-2018 15:39
Maas en Schelling met zijn tweeën op 1.54, dus die zijn klaar vandaag. Eenkhoorn en Arendsman moeten het dus doen voor NL
28-09-2018 15:42
Inderdaad alleen nog eenkhoorn en arensman voorin voor NL. En ook die hangen achterin het peloton.
    28-09-2018 15:49
    Nu zelfs letterlijk met z'n tweetjes in het laatste wiel.
28-09-2018 15:48
Sosa eraf
28-09-2018 15:49
De Italianen hebben hun tactieken nog niet op orde dit jaar, haha
28-09-2018 15:50
Denk dat de kopgroep weg is. Bij de profs kunnen ze zulke gaten dicht rijden maar hier lijkt me sterk!
28-09-2018 15:50
Opvallend Sosa er zo vroeg af. Al is die wel erg lang heel erg goed geweest dit jaar voor een 20-jarige.
28-09-2018 15:52
Eenkhoorn en Arensman er ook beide af.
28-09-2018 15:53
Hé dat was Mollema!
28-09-2018 15:53
Wie is kopman bij de Zwitsers, Hirschi of Mader?
28-09-2018 15:53
De laatste Oranjehemden nu gelost. Misschien komen ze nog terug in de afdaling, maar het lijkt me dat ze geen rol van betekenis gaan spelen meer vandaag.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.