WK 2017: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 24 september 2017 om 09:50 Volg in Google

WK 2017: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

Het is zover. Het slotstuk van dit WK wielrennen in Bergen. Noorwegen heeft het wielrennen de afgelopen week begroet met liefde en zal dat ook vandaag nog een keer doen als de elite mannen over een afstand van 267,5 kilometer gaan beslissen wie het komende jaar de regenboogtrui mag dragen. Schrijft Peter Sagan geschiedenis met zijn derde, of krijgen we een verrassende wereldkampioen? En wat kan Nederland? Volg hier op WielerFlits het verloop van het WK 2017!

Over het parcours is al veel gezegd en geschreven. Salmon Hill, geen meter vlak, oncontroleerbaar, kasseien. Enfin, we hebben het de voorbije week ook al kunnen zien in de andere categorieën. Spektakel verzekerd. Wil je je nog één keer goed inlezen? Pak dan onze uitgebreide voorbeschouwing erbij en zorg dat je uitstekend voorbereid bent voor de wegrit. Bekijk de video hieronder voor een gedetailleerd beeld van de lokale ronde rond Bergen.

Om stipt 10.05 uur klinkt het startschot in Rognesund. Wees er dus (zoals altijd bij een wereldkampioenschap) vroeg bij als je alles wil zien. De finish wordt verwacht rond de klok van 16.45 uur. De verwachte huldiging staat gepland voor 17.05 uur. Wie mogen dan het goud, zilver en brons in ontvangst nemen?

Sporza is er vanaf de eerste kilometers bij. De uitzending start om 9.30 uur. Presentator Karl Vannieuwkerke en analist Eddy Planckaert loodsen de tv-kijker met een voor- en nabeschouwing door de dag; Michel Wuyts en José De Cauwer nemen het commentaar voor hun rekening. De NOS is er op NPO 1 vanaf de namiddag ook live bij, met Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot. Eurosport begint vanwege de MotoGP in het Spaanse Aragon om 15.00 uur, het commentaar komt van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon.


Bekijk ook:
flag-nl Tom Dumoulin: “Mijn kansen zijn niet heel groot, maar dat betekent niet dat je niet kunt winnen” (video)
flag-nl Lars Boom: “Ik moet van voren koersen om energie te besparen” (video)
flag-nl Danny van Poppel: “Hele dag rustig blijven in de hoop op een sprint” (video)

flag-be Tim Wellens: “We zullen er alles aan doen om er een zware wedstrijd van te maken”
flag-it Matteo Trentin: “We moeten als team opereren”
flag-sk Peter Sagan: “Parcours verkend? Nee, waarom zou ik?”
flag-pl Michal Kwiatkowski: “De spurters willen het peloton bij elkaar houden, dat is nooit makkelijk”
flag-no Alexander Kristoff: “We hebben een goed plan gemaakt, dat zeker mooi uit gaat pakken”


Links
WK 2017: Voorbeschouwing elite mannen (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours informatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter UCI)

Livestream (NOS.nl, vanaf 10.00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
341 Reacties
24-09-2017 16:11
En daar zal je hem net hebben haha
24-09-2017 16:11
Alaphilippe gaat op zeker een aanval plaatsen
24-09-2017 16:14
Het wordt Matthews.
24-09-2017 16:14
Boom, Langeveld, Mollema en Dumoulin voor NL er nog bij.

Heb ik het al gezegd vandaag? Wat een fantastisch publiek!!!
24-09-2017 16:14
Nederland is vooralsnog het enige land dat wat probeert...
24-09-2017 16:17
Er waren 107 man in het peloton bij de doorkomst. Kristoff kan over het verloop tot nu toe best tevreden zijn.
24-09-2017 16:17
Wat een knappe wedstrijd van de Nederlanders!
24-09-2017 16:17
Dit bericht is verwijderd
24-09-2017 16:18
Ik denk dat Boom zich nu opzij zet. Hij heeft zijn werk prima gedaan.
24-09-2017 16:19
Zouden ze hier niet alvast het peloyon wat moeten uitdunnen ipv demarreren? En de laatste km tot Salmon hill alles op lint brengen. Anders komen er geen echte verschillen.
24-09-2017 16:21
Nope NL niet goed genoeg. Te ver naar achter op dit moment!
24-09-2017 16:25
Terpstra!
24-09-2017 16:25
QuickStep!!!!
24-09-2017 16:25
Jury had moscon natuurlijk allang moeten discqualificeren, nu krijg je dit.
24-09-2017 16:26
Qs voorop
24-09-2017 16:26
Dat ze die Moscon even van de weg halen!
24-09-2017 16:26
4x Quickstep op kop. Niki wordt ingerekend.
24-09-2017 16:26
Quickstep feestje!
24-09-2017 16:27
Vertel me alsjeblieft dat Moscon niet gaat winnen.
24-09-2017 16:28
Waarom is Moscon nog in koers?
24-09-2017 16:28
3 Belgen gevallen.

Moscon DSQ straks
24-09-2017 16:29
O, nou gaan ze ineens twijfelen of t moscon wel was
24-09-2017 16:29
Zit Roglic nog ergens?
24-09-2017 16:29
Allemaal mannen van de Vuelta. Beste voorbereiding.
24-09-2017 16:30
Australie en Noorwegen enzo moeten toch rijden?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.