WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen
zondag 16 oktober 2016 om 09:15 Volg in Google

WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen

Vandaag is het dan eindelijk zo ver. Letterlijk en figuurlijk de finale van het wielerseizoen. In Doha (Qatar) staat misschien wel de belangrijkste eendagskoers van het seizoen op het programma: de strijd om de wereldtitel. En het waait! Welke renner treedt in de voetsporen van Peter Sagan?

Men schiet de koers om 9.30 Nederlandse tijd op gang. De finish ligt rond de klok van half vier op zondagmiddag. Sporza is al begonnen aan de live-uitzending, terwijl vanaf 13.00 ook de NOS op televisie aandacht besteed aan het WK. Bespreek het verloop van de wegwedstrijd hier op WielerFlits.

road-race-men-elite-map

Links:
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
459 Reacties
16-10-2016 11:46
Call me crazy, maar ik vind het wel iets grappigs hebben, zo'n WK in een totaal andere setting. In Rio stonden ook weinig mensen langs de kant, en dat was ook schitterend. Laat de koers losbarsten, en we hebben echt een uniek WK!
16-10-2016 11:50
Hebben ze al die eerste van twee 90 graden bochten genomen? Of moet het nog komen?
16-10-2016 11:50
Het gaat echt elk moment oorlog worden nu, je voelt de spanning door je TV komen.

Als Cavendish overigens zo goed als de eenheid van zijn ploeg doet vermoeden, dan hebben we grote kans op een tweede wereldtitel voor de Manx Missile geloof ik..
16-10-2016 11:51
Je kunt hier deftig 17 naast elkaar rijden.
16-10-2016 11:55
Ah, daar is de bocht. De kopgroep maakt al lekker vaart. Spanning stijgt...
16-10-2016 11:56
dat wordt gewoon net voor half 4 ff kijken wie van de sprinters gaat winnen .............ik zelf verwacht Cavendish
16-10-2016 11:56
"Waarom toch al die rotondes in de woestijn. Zou het daar zo druk zijn in de spits?"

Stel je bent vergeten de aardappels van het vuur te halen, dan kan je keren zonder overige kamelen te hinderen.
16-10-2016 11:57
Rio was ook bagger, levensgevaarlijk parcours en geen hond die er wat om gaf.
16-10-2016 11:58
Gerafelde kanten op die smalle weg waar de koplopers rijden. Zal lekke banden opleveren.
16-10-2016 11:58
Smallere weg, slechtere wind: laat de waaiers maar komen!
16-10-2016 11:59
@ RV

Nee. Valkenburg was bagger. Iedereen gaf er wat om, maar het was een draak van een koers. Dit is spannender (alleen al door de anticipatie van waaiers).
16-10-2016 12:00
@Lyndalid Daar zit wel iets in ja. Wel ontzettend jammer dat ze straks al die rondjes in de stad moeten gaan draaien. Een paar van dit soort rondjes door de woestijn in de wind zou veel interessantere koers opleveren.
16-10-2016 12:00
@lynda: eens! Dit kan heerlijk worden. Forza positivisme :)
16-10-2016 12:00
Daar gaan we!
16-10-2016 12:01
Waaiers, heerlijk. Moet Nederland wel al ietsje verder naar voren komen!
16-10-2016 12:01
HET BEGINT!
16-10-2016 12:02
Nederland zwak
16-10-2016 12:02
Haha saai dit zeg!

Op 176km van de finish VOLOP KOERS!
16-10-2016 12:02
De NEderlanders... Ai.
16-10-2016 12:02
Oh, zeker dat de koers interessanter zou worden met enkel en alleen woestijn, no doubt.

Mooie knakenweg zeg !
16-10-2016 12:02
En gelijk alle Nederlanders in de tweede waaier..
16-10-2016 12:02
Het gros vd Nederlanders waaier gemist -_-
16-10-2016 12:03
En met dat ik het typ wordt de waaier(poging) getrokken. Gaan!
16-10-2016 12:03
Dumoulin lek... Pffft.
16-10-2016 12:03
Wordt het toch nog leuk met die waaiers!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.