WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen
zondag 16 oktober 2016 om 09:15 Volg in Google

WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen

Vandaag is het dan eindelijk zo ver. Letterlijk en figuurlijk de finale van het wielerseizoen. In Doha (Qatar) staat misschien wel de belangrijkste eendagskoers van het seizoen op het programma: de strijd om de wereldtitel. En het waait! Welke renner treedt in de voetsporen van Peter Sagan?

Men schiet de koers om 9.30 Nederlandse tijd op gang. De finish ligt rond de klok van half vier op zondagmiddag. Sporza is al begonnen aan de live-uitzending, terwijl vanaf 13.00 ook de NOS op televisie aandacht besteed aan het WK. Bespreek het verloop van de wegwedstrijd hier op WielerFlits.

road-race-men-elite-map

Links:
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
459 Reacties
16-10-2016 10:54
Hierbij de huidige medaillespiegel, Duitsland sowieso al heer en meester daar, kunnen vandaag nog een flinke kers plaatsen op hun strudel.

Duitsland: 2 – 3 – 0
Verenigde Staten: 2 – 1 – 1
Denemarken: 2 – 1 – 0
Nederland: 1 – 2 – 0
Italië: 1 – 1 – 1
Noorwegen: 1 – 0 – 1
Australië: 0 – 0 – 2
Wit-Rusland: 0 – 1 – 0
Spanje: 0 – 0 – 1
Frankrijk: 0 – 0 – 1
Finland: 0 – 0 – 1
Zwitserland: 0 – 0 – 1
16-10-2016 11:00
Stuyven met drinkbussen :o
16-10-2016 11:02
Ik ben zeer benieuwd wat Italië gaat doen. Een hoop snelle mannen, maar ze gaan toch niet mikken op een massaspurt met Nizzolo als sprinter tegen al die andere kleppers?
16-10-2016 11:04
Nee niet Stuyven als knecht :( hij was mijn Dark Horse
16-10-2016 11:06
@ joachim

Nee, maar met Viviani zullen ze dat echt wel aandurven. Ik denk dat de Italianen lekker mee gaan varen met alles wat gebeurt, in tegenstelling tot bij andere WKs. Laat het iniatief maar aan de andere landen, tot ze met een lekker groepje in de juiste waaiers zitten.
16-10-2016 11:10
"Vraagje: wie heeft er een stream die ik kan bekijken in het buitenland?"

Gebruikmaken van ZenMate, dan kan je internetten vanuit een zelfgekozen locatie en werken NOS en Sporza mits je Nederland als locatie, of België als locatie kiest.
16-10-2016 11:10
@Hugenholz
Ik denk dat je daar GB ook wel bij mag rekenen.
16-10-2016 11:18
Siutsou werkt voor Hutarovich.
16-10-2016 11:19
Thanks Orakel!

Ik heb nu een tv gezocht en gevonden; ORF zendt nu uit maar pauzeert straks. Hopelijk dan Eurosport.
16-10-2016 11:23
Siutsou rijdt voor Sky en daarmee voor Engeland.
16-10-2016 11:25
[quote]LutsenkoFan - 16 oktober 2016 om 11:23
Siutsou rijdt voor Sky en daarmee voor Engeland.[/quote]
Bijna goed. Hij rijdt voor DD en daarmee voor Cav. Al gaat hij volgend jaar naar Bahrein.

Edit: Sporza leest mee ;)
16-10-2016 11:26
@Lutsenkofan,
Oh, toch? :p
16-10-2016 11:26
@LyndaLid: Eurosport zendt het WK niet uit.
16-10-2016 11:26
Ging Sagan daar crossen in de woestijn?
16-10-2016 11:26
Siutou rijdt helemaal niet voor Sky, maar wel voor Engeland.

Gaan we dit de hele dag doen? Die rijdt voor die, en die rijdt voor die? Terpstra kan geloof ik alleen wereldkampioen worden om niet beschuldigd te worden van "voor Boonen rijden", als ik de reacties zo lees de laatste dagen?
16-10-2016 11:27
Bahrein gaat een coupe plegen, Navardauskas wint!
16-10-2016 11:27
@ Gio

Jawel, Eurosport 1 hier als het goed is wel..
16-10-2016 11:30
Aan de wind te zien gaat het straks megahard op de kant,
16-10-2016 11:33
De nervositeit in het peloton begint toe te nemen. Als het mee zit hebben we over een kwartier geweldige koers. Onze Ollanders lijken daar niet echt gevoelig voor, die gaan nog uitgebreid pissen.

@LL
Wat is het nu: niet of toch wel voor Engeland?
16-10-2016 11:38
de bowlingbal !
16-10-2016 11:39
@xistnc,
Volgens mij pakte Terpstra juist tactisch het laatste geschikte moment om nog even te pissen.
16-10-2016 11:42
De Nederlanders zitten top, en ik vind het schitterend om Dumoulin gewoon volop te zien werken voor zijn land!

Edit: zoals Gesink vorig jaar ook deed. Prachtig!
16-10-2016 11:43
@leegloper: Precies, nu heb je de kans nog. Straks gaat het hard. En eenmaal in de stad kun je niet meer, want dan spetter je de toeschouwer nat (hoewel je dan wel erg goed moet mikken). Of je wordt opgepakt wegens schending van de openbare eerbaarheid.
16-10-2016 11:44
Waarom toch al die rotondes in de woestijn. Zou het daar zo druk zijn in de spits?
16-10-2016 11:44
Lol, even een halve tornado over de weg... :p

Om te reageren moet je ingelogd zijn.