WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen
zondag 16 oktober 2016 om 09:15 Volg in Google

WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen

Vandaag is het dan eindelijk zo ver. Letterlijk en figuurlijk de finale van het wielerseizoen. In Doha (Qatar) staat misschien wel de belangrijkste eendagskoers van het seizoen op het programma: de strijd om de wereldtitel. En het waait! Welke renner treedt in de voetsporen van Peter Sagan?

Men schiet de koers om 9.30 Nederlandse tijd op gang. De finish ligt rond de klok van half vier op zondagmiddag. Sporza is al begonnen aan de live-uitzending, terwijl vanaf 13.00 ook de NOS op televisie aandacht besteed aan het WK. Bespreek het verloop van de wegwedstrijd hier op WielerFlits.

road-race-men-elite-map

Links:
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
459 Reacties
1 2 3 19
16-10-2016 09:24
Dankuwel Qatar!
Jullie hebben niet alleen het financieel noodlijdende UCI wat extra toegestopt. Jarenlang verheugen we ons op het WK en hopen we dat er vroeg koers komt. We hebben gewoon vlak geprobeerd, maar dat was saai. We hebben zware heuvels geprobeerd, maar dan was het zo zwaar, dat iedereen weer op het laatste rondje wachten. Jarenlang zijn wielerliefhebbers teleurgesteld en de traditionele wielerlanden konden geen parcours bedenken, waarbij er vroeg een mooie koers is.

Maar jullie wel Qatar! Bedankt! :)
16-10-2016 09:24
Strakke wind, benieuwd!
16-10-2016 09:31
Storm :D
16-10-2016 09:34
Ik denk dat de niet-aan-zetters ongelijk krijgen. (Of is het vooral hoop?)
Als de waaiers ontstaan na het keerpunt, zal het voor veel teams belangrijk zijn om ook goede renners in de vroege kopgroep te hebben. Dus het wordt misschien niet een groep van pure exoten.
16-10-2016 10:07
De waaiersspecialisten?
Individueel:
- Terpstra
- Boonen
- Martin

Als Land:
- Belgie
- Nederland
- Duitsland
16-10-2016 10:10
En als ploeg?
16-10-2016 10:13
NOS heeft wel n livestream met Herbert en Maarten
16-10-2016 10:15
@Charlie: luister toch liever naar José en Michel.
Herbert was gisteren weer een drama bij de vrouwenkoers...
16-10-2016 10:21
@Hugenholz > Italie heeft ook een prrrrrima windteam
16-10-2016 10:22
Toch een minder interessante kopgroep dan ik dacht. Wachten op het keerpunt. De niet-aan-zetters hebben vooralsnog gelijk.
16-10-2016 10:22
Het begrip 'kansloze kopgroep' heeft sinds vandaag een nieuwe dimensie.
16-10-2016 10:23
Groot Brittanië heeft een veel beter windteam dan Duitsland. Die zullen er ook niet voor vrezen. En als kleinere teams zijn Noorwegen en Denemarken er ook echt niet bang voor lijkt me.
16-10-2016 10:25
DE gedachte dat waaiers het hier nog spannend kunnen maken lijkt me wel erg optimistisch. Na het lange rechte verbindingsstuk nog zo'n 100 (HONDERD !!) km rondjes tussen hoge gebouwen. Vergeet het dus maar.
16-10-2016 10:28
Ok dan kijk je toch niet?

Ik ga er wel voor zitten, want zie vrijwel spektakel gegarandeerd, ook met nog 100km daarna. We hebben wel vaker gezien dat het met vroege waaiers in een koers oorlog blijft tot het einde. Ook als er twee of drie waaiers terugkomen zullen er landen door willen rijden wegens het hard maken van de koers, en favorieten op achterstand.
16-10-2016 10:31
maakt mij niet uit waar ze rijden en hoe zwaar het is ik kijk omdat het wielrennen is.fijne koersdag en let op Dark Horse Richeze.
16-10-2016 10:35
Heeft iemand ergens een overzicht van de merkenteams, wie waar rijdt? Hoeveel teamgenoten heeft Boonen?
16-10-2016 10:36
Wanneer keren ze?
16-10-2016 10:38
Met nog hoeveel km te gaan is het keerpunt?
16-10-2016 10:40
Vraagje: wie heeft er een stream die ik kan bekijken in het buitenland?

Hola en dat soort rotzooi zijn helaas geen optie, want heb alleen mijn bedrijfslaptop.. Die Youtube Link van de UCI doet het ook niet..
16-10-2016 10:43
Hey Linda

https://www.youtube.com/watch?v=2g-PKcggpnk

Da's toch hartstikke internationaal en je hebt ook nog Angelsaksen on the mic.
16-10-2016 10:45
@hugenholz
Sagan heeft in de Tour laten zien ook wel raad te weten met een waaier.
16-10-2016 10:45
"The uploader has not made this video available in your country"

..... Geen idee waarom, maar ik kan die livestream dus niet bekijken hier.
16-10-2016 10:45
Zit je in Qatar of zo ? Daar nemen ze het niet zo nauw met internetvrijheid.
16-10-2016 10:46
Bijna. Oostenrijk.
16-10-2016 10:49
@tommyws1,
Ze zeiden ongeveer halverwege. Dus ze keren met ongeveer 180 a 187 kilometer te gaan.
1 2 3 19

Om te reageren moet je ingelogd zijn.