WK 2015: Volg hier de ploegentijdrit voor mannenteams
zondag 20 september 2015 om 19:15 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de ploegentijdrit voor mannenteams

Nu de vrouwen hun ploegentijdrit gereden hebben, maken de mannen zich klaar voor hun ploegenstrijd tegen het uurwerk. De continentale teams zijn het voorprogramma voor de grote kleppers. Om 19.30 uur (Nederlandse tijd) gaat de eerste equipe van start. Om 20.00 uur is IAM Cycling de eerste WorldTour-ploeg. LottoNL-Jumbo start negen minuten later. BMC gaat om 20.48 uur haar titel van vorig jaar verdedigen. Wie staat er na afloop met het goud om de nek? Volg het verloop hier op WielerFlits.

De mannen leggen ‘slechts’ 38,8 kilometer af in en om Richmond. Het laatste deel van de ploegentijdrit is met afstand het zwaarst. Bij de oude wijk Shockoe Bottom krijgen de renners op Gouverneur Street nog een venijnig klimmetje (350 meter a 6,9 procent) voor de kiezen. Op de top volgt een haakse bocht naar links, waarna het nog 680 meter vals plat is naar de finish.

Sporza zendt de koers live uit op Canvas, al wordt de uitzending om 20.00 uur onderbroken voor het Journaal. Het is daarnaast te volgen via een livestream van de UCI en op NOS.nl.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Starttijden en deelnemerslijst

Livestream (UCI)
Livestream (NOS.nl)

Liveticker (Twitter organisatie)

Livetiming (Tissot Live Timing)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
236 Reacties
20-09-2015 21:09
Lotto NL op punt 3 verloren op Giant en LottoBe. Klimmetje iets btr.
20-09-2015 21:09
etixx ligt toch precies gelijk aan bmc of zie ik het verkeerd net op die gps tijden?
20-09-2015 21:09
Off topic: Clement heeft ook nog geen contract voor volgend seizoen.
20-09-2015 21:09
[i]Edit redactie: Niet anti-supporteren![/i]
20-09-2015 21:10
@magikdatzeggen
Ik was een van diegenen die Giant kansloos achtte, ze hebben mij enorm verrast. Knap gereden
20-09-2015 21:10
Tinkoff weer met 6 en ze gaan door. Respect!
20-09-2015 21:10
@dikkechaap: Volgens mij leest hij mee; Ook Freddy Rodriguez en de tijd van Astellas kwam hij een stuk later alsnog mee.
20-09-2015 21:11
LJ en pech: een onafscheidelijk paar dit jaar .
Bah, wat jammer. Hadden ze zomaar top 5 kunnen halen.
20-09-2015 21:11
Die gps werkt overigens gewoon, voor de mensen die sporza kijken. De gps geeft het verschil met giant aan op het punt van het parcours waar ze de ploeg rijdt. Dus de 30 seconden van bmc zijn al veel eerder behaald dan de 30 seconden van ettix. BMC pakt hem dus waarschijnlijk
20-09-2015 21:11
Ook Astana haalt de tijd van TLJ en Giant niet
20-09-2015 21:13
Bij Sporza snappen ze het ook niet.
20-09-2015 21:13
[i]Edit redactie: Niet anti-supporteren![/i]
20-09-2015 21:13
Van Giant een top tijd trouwens, goede selectie gemaakt van de leiding!
20-09-2015 21:13
Die Dennis doet gigantische beurten. Voelt de trappers niet die jongen.
20-09-2015 21:13
Wordt een beetje moe van die Etixx hater hier_
20-09-2015 21:14
@kilco. Gelukkig zijn er nog mensen die het snappen... ;)
20-09-2015 21:14
Nero heeft een nieuw account?
20-09-2015 21:15
Phinney is ook een bruut sterke renner, dat word nog enorme concurrentie voor Dumoulin.
20-09-2015 21:15
@Magikdat
Ik denk dat het wel degelijk betere renners zijn, maar dat wordt een welles/nietes. Maar ik denk dat De Kort hier niet start omdat ie in de Vuelta over de kop is gegaan, Geschke en Degenkolb omdat ze zich willen sparen voor de wegwedstrijd en Kittel omdat ie het hele jaar nog niet in vorm is... Niet omdat ze intrensiek niet de beste renners zijn
20-09-2015 21:16
@ the student, misschien proberen ze het spannend te houden...
20-09-2015 21:17
BMC is toch echt waauw om naar te kijken..
20-09-2015 21:17
@west
Geschke is toch helemaal geen tijdrijder?
20-09-2015 21:18
Sky ondanks 3 renners in de lappenmand nog sneller dan TFR.
20-09-2015 21:18
Kilco +1
20-09-2015 21:18
@Cycling Animal
Als je het toch allang weet, ga je toch lekker naar bed. Het is morgen maandag dus dan moet je 's ochtends èn 's middags naar school...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.