WK 2015: Volg hier de ploegentijdrit voor mannenteams
zondag 20 september 2015 om 19:15 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de ploegentijdrit voor mannenteams

Nu de vrouwen hun ploegentijdrit gereden hebben, maken de mannen zich klaar voor hun ploegenstrijd tegen het uurwerk. De continentale teams zijn het voorprogramma voor de grote kleppers. Om 19.30 uur (Nederlandse tijd) gaat de eerste equipe van start. Om 20.00 uur is IAM Cycling de eerste WorldTour-ploeg. LottoNL-Jumbo start negen minuten later. BMC gaat om 20.48 uur haar titel van vorig jaar verdedigen. Wie staat er na afloop met het goud om de nek? Volg het verloop hier op WielerFlits.

De mannen leggen ‘slechts’ 38,8 kilometer af in en om Richmond. Het laatste deel van de ploegentijdrit is met afstand het zwaarst. Bij de oude wijk Shockoe Bottom krijgen de renners op Gouverneur Street nog een venijnig klimmetje (350 meter a 6,9 procent) voor de kiezen. Op de top volgt een haakse bocht naar links, waarna het nog 680 meter vals plat is naar de finish.

Sporza zendt de koers live uit op Canvas, al wordt de uitzending om 20.00 uur onderbroken voor het Journaal. Het is daarnaast te volgen via een livestream van de UCI en op NOS.nl.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Starttijden en deelnemerslijst

Livestream (UCI)
Livestream (NOS.nl)

Liveticker (Twitter organisatie)

Livetiming (Tissot Live Timing)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
236 Reacties
20-09-2015 21:03
Lotto is sws al 11de
20-09-2015 21:03
Het gaat definitief tussen Etix en BMC. Kan nog aardig spannend worden.
-edit Hoewel, dan moet BMC het wel echt ergens gaan liggen vanaf nu. Virtueel dik aan kop.
20-09-2015 21:03
Giant snelste.
20-09-2015 21:04
@west ... natuurlijk: het is slechts een observatie om een argumentje voor Oleg weg te nemen
20-09-2015 21:04
Toptijd voor Dumoulin.
20-09-2015 21:04
Nooit gedacht. Onze Tom is gewoon nog top!
20-09-2015 21:05
Stel, je had De Kort, Geschke, Degenkolb en Kittel meegenomen....
20-09-2015 21:05
Dumoulin redelijk hersteld.
20-09-2015 21:05
wordt een seconde spel!
20-09-2015 21:05
@largegnolls
;)
20-09-2015 21:05
Toch een paar mooie shots van onze jongens in de hete zetels.
20-09-2015 21:06
Met van Emden had ik Lotto toch wel op het niveau Orica/ Movistar geschat.
20-09-2015 21:06
Kan die man van de NOS ophouden met doen alsof Giant een Nederlandse ploeg is?
20-09-2015 21:06
@West: Voor het wel starten van Tom. Ik heb diverse reacties gelezen van mensen die dat onverstandig vonden. Vaak was het argument dat Giant kansloos was. Nu zal dit geen podium zijn, maar kansloos was Giant niet!
20-09-2015 21:06
[i]Edit redactie: Niet anti-supporteren![/i]
20-09-2015 21:06
@ghostwriter

Op Sporza zeggen ze t ook! :-)
20-09-2015 21:07
@Ghostwriter. het management is nederlands
20-09-2015 21:07
Nou BMC gaat winnen zonder tegenslag
20-09-2015 21:07
@magikdatzeggen
Dat kan je pas zeggen wanneer het duidelijk is hoeveel achterstand Giant op de nummer 3 heeft.
20-09-2015 21:07
[i]Edit redactie: Niet anti-supporteren![/i]
20-09-2015 21:08
@West: De Kort, Geschke, Degenkolb en Kittel zijn beter dan welke renners die nu reden? Misschien dat in vorm Kittel beter is dan Sinkeldam, maar verder reden hier gewoon de beste 6.
20-09-2015 21:08
http://nos.nl/video/2058810-wielrenner-laat-flinke-boer-op-startpodium-wk.html
20-09-2015 21:09
Waar zendt de NOS het uit dan? Agh ik kijk toch naar de Belgen ;)
20-09-2015 21:09
Kan iemand met twitter even aan Gio Lippens uitleggen hoe GPS verschillen in een tijdrit werken? Hij snapt nog steeds niet dat je de positie op het parcours in ogenschouw moet nemen bij het interpreteren van de verschillen.
20-09-2015 21:09
Van emden kost ze denk ik de 5de plek achter bmc etixx orica en movistar, maar nu gaan ze waarschijnlijk rond plek 7/8 eindigen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.