WK 2015: Volg hier de ploegentijdrit voor mannenteams
zondag 20 september 2015 om 19:15 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de ploegentijdrit voor mannenteams

Nu de vrouwen hun ploegentijdrit gereden hebben, maken de mannen zich klaar voor hun ploegenstrijd tegen het uurwerk. De continentale teams zijn het voorprogramma voor de grote kleppers. Om 19.30 uur (Nederlandse tijd) gaat de eerste equipe van start. Om 20.00 uur is IAM Cycling de eerste WorldTour-ploeg. LottoNL-Jumbo start negen minuten later. BMC gaat om 20.48 uur haar titel van vorig jaar verdedigen. Wie staat er na afloop met het goud om de nek? Volg het verloop hier op WielerFlits.

De mannen leggen ‘slechts’ 38,8 kilometer af in en om Richmond. Het laatste deel van de ploegentijdrit is met afstand het zwaarst. Bij de oude wijk Shockoe Bottom krijgen de renners op Gouverneur Street nog een venijnig klimmetje (350 meter a 6,9 procent) voor de kiezen. Op de top volgt een haakse bocht naar links, waarna het nog 680 meter vals plat is naar de finish.

Sporza zendt de koers live uit op Canvas, al wordt de uitzending om 20.00 uur onderbroken voor het Journaal. Het is daarnaast te volgen via een livestream van de UCI en op NOS.nl.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Starttijden en deelnemerslijst

Livestream (UCI)
Livestream (NOS.nl)

Liveticker (Twitter organisatie)

Livetiming (Tissot Live Timing)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
236 Reacties
1 4 5 6 7 8 10
20-09-2015 20:56
Snelste tijd Giant op punt 3!
20-09-2015 20:56
Er was in ieder geval geen motor betrokken bij de val ;)
20-09-2015 20:56
Lotto was voor top 5 gegaan denk ik. Zonde.
20-09-2015 20:56
Etixx en Orica ongeveer gelijk aan eerste punt
20-09-2015 20:57
Top 5 voor LottoNL zou leuk zijn
20-09-2015 20:57
Lang compleet blijven kan de sleutel zijn uiteindelijk in dit secondespel. En daar moet je wat mazzel voor hebben. Tjonge.

Giant mengt zich ook in de debatten, jammer dat ze niet in beeld komen.
20-09-2015 20:58
Komaan Movistar! Het kan echt. Ideale afstand voor hun en ze zijn nog met 6.
Knap van LTJ.
20-09-2015 20:58
Lotto heeft tot nu toe op iedereen tijd gewonnen op het klimmetje
20-09-2015 20:58
TLJ heeft ook een aardig laatste deel gereden. Hadden 20 sec voorsprong op Trek en Cannondale bij laatste tussenpunt, en 30 seconden voorsprong op het eind!
20-09-2015 20:58
Benieuwd wat Jumbo zou gedaan hebben mét Van Emden
20-09-2015 20:58
TLJ mooi, maar er zijn 5 ploegen onderweg sneller nu.
20-09-2015 20:58
Gio lippens bij NOS heeft niet in de gaten dat je minder tijd kunt gepakt hebben als je later begonnen bent. Bij de getoonde GPS verschillen moet je natuurlijk de positie op het parcours in je achterhoofd houden.
20-09-2015 20:59
BMC gaat hard!
20-09-2015 20:59
@schildpadhoofd: maar allemaal binnen 9 tellen
20-09-2015 20:59
Bmc wk... Saaaaaiii! Orica 2 Etixx of Movistar 3. Bmc gaat de rest degraderen!,,
20-09-2015 20:59
@largegnolls
In een TTT met je motor tegen de renners aan rijden zou wel heel knullig, bij gebrek aan een beter woord, zijn...
20-09-2015 20:59
BMC ook snel
20-09-2015 21:00
Maar top 6 is al een uitstekende prestatie!
20-09-2015 21:00
4e bij punt 1 na alle teams. Op de Belg vinden ze het ook zonde van Jos.

Benieuwd of een aantal andere nu hard onder doorkomt.
20-09-2015 21:00
Giant 3e deel 8 sec ingelopen.
20-09-2015 21:00
Stel dat Giant hier een medaille gaat halen... dan haalt Dumoulin wel zijn gelijk! Hoe dan ook nu al, als je ziet hoe goed ze meedoen.
20-09-2015 21:00
Tom in vorm!
20-09-2015 21:01
Wow, Giant gaat ook flink hard. Die had ik echt niet verwacht. Knap
20-09-2015 21:02
@magikdat
Zijn gelijk voor wat? Dat ie de beste tijdrijder was in de Vuelta? want dat wisten we al...
20-09-2015 21:02
Eigenlijk wel typisch dat Jos al zo vroeg uitgevallen is als je kijkt naar het seizoen van TLJ.

Maar desondanks nog een mooie tijd neer gezet.
1 4 5 6 7 8 10

Om te reageren moet je ingelogd zijn.