WK 2015: Volg hier de ploegentijdrit voor mannenteams
zondag 20 september 2015 om 19:15 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de ploegentijdrit voor mannenteams

Nu de vrouwen hun ploegentijdrit gereden hebben, maken de mannen zich klaar voor hun ploegenstrijd tegen het uurwerk. De continentale teams zijn het voorprogramma voor de grote kleppers. Om 19.30 uur (Nederlandse tijd) gaat de eerste equipe van start. Om 20.00 uur is IAM Cycling de eerste WorldTour-ploeg. LottoNL-Jumbo start negen minuten later. BMC gaat om 20.48 uur haar titel van vorig jaar verdedigen. Wie staat er na afloop met het goud om de nek? Volg het verloop hier op WielerFlits.

De mannen leggen ‘slechts’ 38,8 kilometer af in en om Richmond. Het laatste deel van de ploegentijdrit is met afstand het zwaarst. Bij de oude wijk Shockoe Bottom krijgen de renners op Gouverneur Street nog een venijnig klimmetje (350 meter a 6,9 procent) voor de kiezen. Op de top volgt een haakse bocht naar links, waarna het nog 680 meter vals plat is naar de finish.

Sporza zendt de koers live uit op Canvas, al wordt de uitzending om 20.00 uur onderbroken voor het Journaal. Het is daarnaast te volgen via een livestream van de UCI en op NOS.nl.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Starttijden en deelnemerslijst

Livestream (UCI)
Livestream (NOS.nl)

Liveticker (Twitter organisatie)

Livetiming (Tissot Live Timing)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
236 Reacties
1 8 9 10
20-09-2015 21:27
@laatsteman: Ik denk dat hij nog een keer vol op kop gaat en dan laat lopen
20-09-2015 21:28
Orica valt echt tegen.
20-09-2015 21:29
@Verweggistan,
Zou normaal zijn. Ah hij zit er nog. beurt gedaan nog.

Orica geen podium.
20-09-2015 21:29
Ojee, met zn vieren maar op de klim....
20-09-2015 21:29
Yeeesss BMC wint!,,,,,,
20-09-2015 21:30
Heeft het trolletje wel gelijk...
20-09-2015 21:31
GPS klopte dus precies. Zoals al de hele tijd duidelijk was voor de goede verstaander. Orica was trouwens al heel snel een mannetje kwijt.
20-09-2015 21:31
Mijn god die man blijft maar lullen dan Giant een Nederlandse ploeg is.
20-09-2015 21:31
Wat een karakter van Dillier, maar niet buigen maar niet breken.
20-09-2015 21:32
Wat heeft Katusha nou uiteindelijk zitten doen?
20-09-2015 21:36
Hulde voor cycling_animal. Hij heeft zo fanatiek op zijn toetsenbord getikt, zodat BMC kon winnen. Ik vind dat hij moet meedelen in de overwinning. Geleden heeft hij. Wielerflits geef hem het laatste woord en sluit dan snel deze topic. Kan hij morgen tevreden naar zijn werk waar hij de boel draaiende houdt
1 8 9 10

Om te reageren moet je ingelogd zijn.