WK 2015: Volg hier de ploegentijdrit voor mannenteams
zondag 20 september 2015 om 19:15 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de ploegentijdrit voor mannenteams

Nu de vrouwen hun ploegentijdrit gereden hebben, maken de mannen zich klaar voor hun ploegenstrijd tegen het uurwerk. De continentale teams zijn het voorprogramma voor de grote kleppers. Om 19.30 uur (Nederlandse tijd) gaat de eerste equipe van start. Om 20.00 uur is IAM Cycling de eerste WorldTour-ploeg. LottoNL-Jumbo start negen minuten later. BMC gaat om 20.48 uur haar titel van vorig jaar verdedigen. Wie staat er na afloop met het goud om de nek? Volg het verloop hier op WielerFlits.

De mannen leggen ‘slechts’ 38,8 kilometer af in en om Richmond. Het laatste deel van de ploegentijdrit is met afstand het zwaarst. Bij de oude wijk Shockoe Bottom krijgen de renners op Gouverneur Street nog een venijnig klimmetje (350 meter a 6,9 procent) voor de kiezen. Op de top volgt een haakse bocht naar links, waarna het nog 680 meter vals plat is naar de finish.

Sporza zendt de koers live uit op Canvas, al wordt de uitzending om 20.00 uur onderbroken voor het Journaal. Het is daarnaast te volgen via een livestream van de UCI en op NOS.nl.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Starttijden en deelnemerslijst

Livestream (UCI)
Livestream (NOS.nl)

Liveticker (Twitter organisatie)

Livetiming (Tissot Live Timing)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
236 Reacties
1 2 3 10
20-09-2015 19:32
Heerlijk, net al even Jose de Cauwer de kasseien zien inspecteren op de Belg. Wordt een leuk WK in Amerika.
20-09-2015 19:40
Hoppa, Freddy Rodriguez nog een keertje van start op een WK
20-09-2015 19:58
Topsport Vlaanderen vertrokken, het siert de ploeg wel dat ze hier rijden.
20-09-2015 20:07
Vino4Ever, blijf iets aparts.
20-09-2015 20:09
Lotto jumbo!
20-09-2015 20:11
Prachtige stream van UCI, maar vooral de live tussenstand/tijden is enorm goed.
De UCI doet gelukkig toch ook dingen goed :)
20-09-2015 20:12
Vanmarcke is echt wel onzekerder op de tijdritfiets en in die waaier dan de andere jongens...
20-09-2015 20:13
Vanmarcke leek inderdaad niet in het wiel van zijn voorganger te durven rijden.
20-09-2015 20:14
Trek even het spoor bijster.
20-09-2015 20:14
Gaat lekker bij Trek
20-09-2015 20:16
IAM al met 5 man:
Stef ‏@Stefclement 2 min.2 minuten geleden
Hit a hole in the road after 2km into the TTT, backwheel exploded. Following my boys in the car now, worst feeling since long
20-09-2015 20:17
Clemet al weg. In gat gereden.
20-09-2015 20:19
Gaten in de weg is wel iets wat ze kunnen in de US en A
20-09-2015 20:19
Toch respect voor de vrouwen; rijden net zo hard als Champion System!
20-09-2015 20:19
oh jeeh. Champion system niet eens heel veel sneller dan de winnende dames. Die worden nog een keer gechickt.
20-09-2015 20:20
Lotto snelste bij punt 1. 10 sec. voor IAM.
20-09-2015 20:20
IAM verliest ook tijd op Jellybelly tussen punt 1 en 2
20-09-2015 20:21
Die nemen het behoorlijk serieus die mannen van TLJ.... niet een beetje sneller ook!
20-09-2015 20:22
TLJ ook uitgeschakeld..
20-09-2015 20:22
Van Emden, dat is niet goed!
20-09-2015 20:22
Van emden? Wat is er gebeurd?
20-09-2015 20:22
Ook van Emden in een Pothole?
20-09-2015 20:22
v.Emden eruit.

Zit weer eens niet mee bij de Nederlanders.
20-09-2015 20:23
Van Emden in hetzelfde gat gereden als Clement?
20-09-2015 20:23
Lupus ondanks twee huur-Fransen toch laatste.
1 2 3 10

Om te reageren moet je ingelogd zijn.