WK 2015: Volg hier de ploegentijdrit voor mannenteams
zondag 20 september 2015 om 19:15 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de ploegentijdrit voor mannenteams

Nu de vrouwen hun ploegentijdrit gereden hebben, maken de mannen zich klaar voor hun ploegenstrijd tegen het uurwerk. De continentale teams zijn het voorprogramma voor de grote kleppers. Om 19.30 uur (Nederlandse tijd) gaat de eerste equipe van start. Om 20.00 uur is IAM Cycling de eerste WorldTour-ploeg. LottoNL-Jumbo start negen minuten later. BMC gaat om 20.48 uur haar titel van vorig jaar verdedigen. Wie staat er na afloop met het goud om de nek? Volg het verloop hier op WielerFlits.

De mannen leggen ‘slechts’ 38,8 kilometer af in en om Richmond. Het laatste deel van de ploegentijdrit is met afstand het zwaarst. Bij de oude wijk Shockoe Bottom krijgen de renners op Gouverneur Street nog een venijnig klimmetje (350 meter a 6,9 procent) voor de kiezen. Op de top volgt een haakse bocht naar links, waarna het nog 680 meter vals plat is naar de finish.

Sporza zendt de koers live uit op Canvas, al wordt de uitzending om 20.00 uur onderbroken voor het Journaal. Het is daarnaast te volgen via een livestream van de UCI en op NOS.nl.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Starttijden en deelnemerslijst

Livestream (UCI)
Livestream (NOS.nl)

Liveticker (Twitter organisatie)

Livetiming (Tissot Live Timing)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
236 Reacties
20-09-2015 20:31
Lampre en AG2R hebben moeite met de Amerikaanse Continentale ploegen voor te blijven...
20-09-2015 20:31
@Rahims,
Was 135, v.Emden.

@mollema,
Voor de 2e keer geef je onjuiste informatie. 9 sec. is het verschil.
20-09-2015 20:32
ondertussen astellas cycling team met een bedroevende tijd van 48:06:51 keihard door twee dameteams ingehaald. Tjonge is het niveau van de dames zo hoog geworden of het niveau van deze mannen zo laag.
20-09-2015 20:32
@rahimns
Echt waar? dat zou opzich goed nieuws zijn! (sorry Sep)
20-09-2015 20:32
AG2R is misschien wel in te halen door Giant...
20-09-2015 20:33
Lotto is op het 1ste tussenpunt toch flink sneller dan de concurrentie.
Top-10 lijkt me nu al bijna zeker binnen.
20-09-2015 20:33
Ook Giant langzamer dan Lotto. Giant zal Lotto wel voorbij gaan, want ze zijn met meer man.
20-09-2015 20:34
Wat een slecht commentaar van de NOS. Benieuwd naar de eindklassering van TLJ. Jammer dat Westra ontbreekt bij Astana.
20-09-2015 20:34
Hincapie4ever wint van Vino4ever.
20-09-2015 20:35
Jammer dat Wiggo4ever niet meedoet.
20-09-2015 20:35
@Jerteg
Of Giant valt iets stil omdat de ploeg met 1 motor rijdt...
20-09-2015 20:36
Lotto Soudal 11 seconden langzamer bij het eerste tussenpunt :)
20-09-2015 20:36
@west - Lood om oud ijzer ...
20-09-2015 20:36
Heeft movistar een vrouw meegenomen ;)
20-09-2015 20:36
Optum met een goede tijd.
20-09-2015 20:36
Movistar, de verrassing op goud?
20-09-2015 20:37
Hoe zit het eigenlijk met die valse starts? Of worden die gecorrigeerd?
20-09-2015 20:38
Zou eigenlijk straftijd op moeten leveren. Kom op movistar een beetje een secondje pikken bij de start.
20-09-2015 20:38
Lotto Nl nog steeds snelste bij punt 1. Pff.
20-09-2015 20:39
Ook Astana langzamer.
20-09-2015 20:41
Dat zal toch pijnlijk zijn voor 'the blue train'. Geklopt door Optum.
20-09-2015 20:41
Tissot Live Timing geeft toch echt 20 seconden voorsprong van TLJ op IAM en geen 9 seconden, wat gemeld werd op de stream
20-09-2015 20:42
Ook Tinkoff langzamer. Doodzonde wat er met Van Emden is gebeurd zeg...
20-09-2015 20:42
Tjongejonge, TLJ toch een sterke eerste tussentijd. Echt zonde dat dit (waarschijnlijk) niet verzilverd kan worden door pech.
20-09-2015 20:42
Ook Tinkoff langzamer. Pff... Nu wordt het wel heel jammer dat ze een man zijn verloren.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.