WK 2015: Volg hier de ploegentijdrit voor mannenteams
zondag 20 september 2015 om 19:15 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de ploegentijdrit voor mannenteams

Nu de vrouwen hun ploegentijdrit gereden hebben, maken de mannen zich klaar voor hun ploegenstrijd tegen het uurwerk. De continentale teams zijn het voorprogramma voor de grote kleppers. Om 19.30 uur (Nederlandse tijd) gaat de eerste equipe van start. Om 20.00 uur is IAM Cycling de eerste WorldTour-ploeg. LottoNL-Jumbo start negen minuten later. BMC gaat om 20.48 uur haar titel van vorig jaar verdedigen. Wie staat er na afloop met het goud om de nek? Volg het verloop hier op WielerFlits.

De mannen leggen ‘slechts’ 38,8 kilometer af in en om Richmond. Het laatste deel van de ploegentijdrit is met afstand het zwaarst. Bij de oude wijk Shockoe Bottom krijgen de renners op Gouverneur Street nog een venijnig klimmetje (350 meter a 6,9 procent) voor de kiezen. Op de top volgt een haakse bocht naar links, waarna het nog 680 meter vals plat is naar de finish.

Sporza zendt de koers live uit op Canvas, al wordt de uitzending om 20.00 uur onderbroken voor het Journaal. Het is daarnaast te volgen via een livestream van de UCI en op NOS.nl.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Starttijden en deelnemerslijst

Livestream (UCI)
Livestream (NOS.nl)

Liveticker (Twitter organisatie)

Livetiming (Tissot Live Timing)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
236 Reacties
20-09-2015 20:23
Nu maar hopen dat Terpstra volgende week niet lek zal rijden ;d
20-09-2015 20:23
Balen, balen, balen.
20-09-2015 20:23
Lek bij Van Emden zo te zien. Die potholes zouden toch niet mogen bij zo'n groot kampioenschap.
20-09-2015 20:23
Lotto 8 seconden onder tijd van IAM. Wel dikke pech met van Emden wat toch een van de grote motoren is, had hem bij de laatste 4 verwacht!
20-09-2015 20:23
Dit vind ik zelf een beetje een te commerciële discipline maar wel erg belangrijk voor de ploegen
20-09-2015 20:24
Gut ... wat is dat toch een treurige naam voor een ploeg: Vino4Ever! Hahaha ...
20-09-2015 20:24
Vervelend voor LottoNL want Van Emden is een belangrijke man voor ze.
20-09-2015 20:24
Zag eruit als een heel plat achterwiel....
20-09-2015 20:24
Van Emden inderdaad met pech. Zware tegenvaller als je nog maar 10 minuten onderweg bent.
20-09-2015 20:24
Lotto reed echter veel sterker dan de overige ploegen tot nu toe. Heel erg zonde. Gaat een mooie klassering.
20-09-2015 20:24
[i]Edit redactie: Niet anti-supporteren![/i]
20-09-2015 20:25
Astellas wel langzamer dan Velocio-SRAM
20-09-2015 20:26
Cannondale blijft achter op Iam. Toch weggevallen in deze discipline.
20-09-2015 20:26
Zonde, daar gaat de kans op een verrassing.

Ik ga nu wel heel erg hopen dat de topteams geen pech krijgen. Zou erg jammer zijn als dit kampioenschap daardoor bepaald gaat worden
20-09-2015 20:26
Clement wiel kapot in zo'n gat. Gaat lekker zo

Edit: lekker op tijd, was al gemeld.

Wel humor dat Jose stelt dat in België bij potholes het wegdek wel gelijk gefreesd zou worden. Echt niet.
20-09-2015 20:26
Fast Freddy, baas.
20-09-2015 20:26
Mooi het afscheid van Freddy.
20-09-2015 20:27
Fred Rodriguez neemt afscheid van het publiek, Gio.
20-09-2015 20:27
Freddy krijgt nog een mooi eerbetoon van Jose.
20-09-2015 20:27
Dit is toch wel jammer. Zijn duidelijk goed onderweg..
20-09-2015 20:29
Waar kan je tussentijden zien?
20-09-2015 20:29
Nog steeds snelste bij punt 2.
20-09-2015 20:29
was trouwens Sep die met een kapotte fiets stond... past wel bij zijn seizoen #helaas
20-09-2015 20:30
Lotto ook bij de 2e het beste, leveren wel een seconde in.
20-09-2015 20:31
2de tussenpunt Lotto pakt 20 seconden op IAM!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.