Vuelta 2020: Volg hier de etappe van Pamplona naar Lekunberri
woensdag 21 oktober 2020 om 13:30 Volg in Google

Vuelta 2020: Volg hier de etappe van Pamplona naar Lekunberri

De start van de Vuelta staat meteen garant voor spektakel. Gisteren werden de kaarten al een eerste keer geschud en ook in de tweede rit blijven de klassementsrenners maar beter alert, al volgt er na de laatste klim van de dag nog een afdaling waarin een en ander kan rechtgezet worden. Bespreek hier het koersverloop.

Het startschot van de tweede rit wordt gegeven in het centrum van Pamplona. Het wordt een heuveletappe van net iets meer dan 150 kilometer. Kort, maar pittig, want onderweg naar Lekunberri liggen twee colletjes van derde en vooral een klim van eerste categorie in de finale te wachten. Na die laatste klim volgt wel nog een afdaling van 17 kilometer naar de finish.

De etappe start om 13.49 uur in Pamplona. De finish wordt tussen 17.20 en 17.42 uur verwacht in Lekunberri. De Vuelta wordt dit jaar uitgezonden door Sporza en Eurosport. Op één wordt de wedstrijd pas uitgezonden na de Driedaagse De Panne, maar op Canvas is men er al vanaf 14:50 bij. Op Eurosport komt men tijdens de uitzending van de Giro d’Italia met updates en is de koers te volgen via de Eurosport Player.

Links:
Vuelta 2020: Voorbeschouwing tweede etappe (WielerFlits)

Deelnemerslijst (WielerFlits)
Parcours (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
96 Reacties
21-10-2020 17:35
De Vuelta is een poneykamp
21-10-2020 17:36
Soler solo
21-10-2020 17:36
Dumoulin verliest heel veel tijd. Die is gewoon al done. Knechten, gap
    21-10-2020 17:42
    Ik denk eerder dat hij gaat opgeven. Hier is wel wat anders aan de hand dan niet goed genoeg.
21-10-2020 17:38
Denk dat degene die als laatste als eerste boven is gekomen de bergtrui krijgt bij gelijkspel
21-10-2020 17:40
Ze hadden toch die beesten wel even kunnen inlichten dat de koers vandaag langs zou komen?
    21-10-2020 17:41
    Daarom kwamen ze ook even kijken
21-10-2020 17:42
Probleem voor Dumoulin is nu wel dat hij moet gaan knechten in dienst van Roglic. Ik denk dat het voor hem beter zou kunnen zijn om voor losse ritzeges te gaan. Overigens een goede zaak om deze ronde in de benen te hebben met het oog op opbouwen van koershardheid.
    21-10-2020 17:48
    Dumoulin stapt morgen af denk ik
21-10-2020 17:46
Verdiende overwinning, hoor. Al net zware werk gedaan en terecht gewonnen
21-10-2020 17:47
Roglic knap 2e...
21-10-2020 17:48
Soler verdiend, was beresterk

Om te reageren moet je ingelogd zijn.