Vuelta 2020: Volg hier de etappe van Pamplona naar Lekunberri
woensdag 21 oktober 2020 om 13:30 Volg in Google

Vuelta 2020: Volg hier de etappe van Pamplona naar Lekunberri

De start van de Vuelta staat meteen garant voor spektakel. Gisteren werden de kaarten al een eerste keer geschud en ook in de tweede rit blijven de klassementsrenners maar beter alert, al volgt er na de laatste klim van de dag nog een afdaling waarin een en ander kan rechtgezet worden. Bespreek hier het koersverloop.

Het startschot van de tweede rit wordt gegeven in het centrum van Pamplona. Het wordt een heuveletappe van net iets meer dan 150 kilometer. Kort, maar pittig, want onderweg naar Lekunberri liggen twee colletjes van derde en vooral een klim van eerste categorie in de finale te wachten. Na die laatste klim volgt wel nog een afdaling van 17 kilometer naar de finish.

De etappe start om 13.49 uur in Pamplona. De finish wordt tussen 17.20 en 17.42 uur verwacht in Lekunberri. De Vuelta wordt dit jaar uitgezonden door Sporza en Eurosport. Op één wordt de wedstrijd pas uitgezonden na de Driedaagse De Panne, maar op Canvas is men er al vanaf 14:50 bij. Op Eurosport komt men tijdens de uitzending van de Giro d’Italia met updates en is de koers te volgen via de Eurosport Player.

Links:
Vuelta 2020: Voorbeschouwing tweede etappe (WielerFlits)

Deelnemerslijst (WielerFlits)
Parcours (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
96 Reacties
21-10-2020 17:08
Hopelijk komt Tom er nog door. Anders wordt het een heel donker off season.
21-10-2020 17:08
Roglic ver achterin
    21-10-2020 17:10
    Ver achterin?
21-10-2020 17:08
Nou of hij stapt af morgen of hij moet nu gewoon 30 minuten verliezen en keer een etappe uitkiezen. Dit is niks in ieder geval.
21-10-2020 17:08
Best Dumoulin eens een extra covid-testje laten afnemen lijkt me...
21-10-2020 17:08
De Vuelta is nu al leuker dan de Giro!
    21-10-2020 17:13
    *nog leuker.

    Moesten Thomas, Yates, Vlasov, Kruijswijk en anderen nog in het Giro-peloton zitten, dan zou het daar ook nog interessanter zijn. De Vuelta zou snel dezelfde weg op kunnen gaan.
21-10-2020 17:08
Lekker laten lopen en deze Vuelta op een gezonde manier gebruiken om te investeren in volgend jaar lijkt me geen slecht idee voor Dumoulin.
    21-10-2020 17:09
    Inderdaad, kan ie lekker samen met Niki optrekken
21-10-2020 17:09
Met dit niveau is hij niet meer dan de 5 man van TJV. Hebben ze minder aan dan Gesink, Bennett en Kuss.
21-10-2020 17:09
klopt het dat de chat weg is?
21-10-2020 17:10
Misschien hadden ze Dumoulin lekker thuis moeten laten en in alles rust voor volgend jaar laten voorbereiden.
Ik denk niet dat Dumoulin dit heel veel goeds zal doen
    21-10-2020 17:11
    Het idee is dat hij dit nodig heeft.
21-10-2020 17:10
Gesink was gi erg goed, ging er nu hard vanaf al heel vlot.

Kuss schaduw kopman achter roglic?
21-10-2020 17:11
Dumoulin kan fungeren als Tony Martin deze Vuelta
21-10-2020 17:11
Ik durf het bijna niet op te schrijven omdat je een leger apologeten achter je aan krijgt in de comments, maar kunnen we stellen dat Tom Dumoulin wederom tegenvalt?
    21-10-2020 17:12
    Nee, dit is volledig in lijn met een renner die na een zevende plek in de Tour gisteren aangaf moe te zijn.
    21-10-2020 17:12
    Dat kunnen en mogen we idd stellen
    21-10-2020 17:33
    Dus als renners moe zijn kunnen ze niet meer tegenvallen? Weer wat geleerd.
    21-10-2020 17:45
    Ik denk dat hij ziek is. Dan kun je ook niet uitblinken.
    21-10-2020 17:45
    Wanneer die vermoeidheid logisch te verklaren is, dan lijkt het me geen tegenvaller.

    Ik vind de combinatie van het afschrijven van Dumoulin en daarna alsnog constateren dat hij tegenvalt veel merkwaardiger.
21-10-2020 17:11
Luis Leon gaat.
21-10-2020 17:12
Wordt een saaie Vuelta zo, zonder Nederlanders die mee gaan doen
21-10-2020 17:13
Je kunt ook gelijk teveel met Dumoulin willen. Hij heeft anderhalf jaar stil gelegen en dan nu gelijk zoveel moeten koersen.
Naar mijn mening was op dit moment rust pakken veel beter voor hem geweest.
Als dit zo blijft zie ik hem zelfs eruit stappen.
    21-10-2020 17:15
    Ik neem aan dat ze daar goed over nadenken en hij genoeg getest wordt om te weten wat de beste aanpak is na zo'n lange afwezigheid.
    21-10-2020 17:34
    Haha eerst was het riedeltje hier dat hij koershardheid op moest doen, en dat we niet te streng moeten oordelen want hij mistte nog die koersdagen in z'n benen. Nu rijdt hij eindelijk eens een programma (niet eens heel vol), en dan gooien ze hem weer te vol.
    21-10-2020 17:42
    Alsof beide dingen niet met elkaar te maken hebben; niet vreemds aan een renner die heel lang niet heeft gekoerst en daarom koershardheid nodig heeft, maar door die afwezigheid de basis mist om die koersen heel lang op een hoog niveau door te trekken.
21-10-2020 17:14
Als Nederlander kan ik rustig zeggen dat Dumoulin simpelweg tegenvalt. Hij had hierbij moeten zitten, ookal is hij moe. Top 20 ok, maar top 40 is matig
    21-10-2020 17:47
    ALS Nederlander kan ik rustig zeggen dat hier waarschijnlijk iets anders aan de hand is.
21-10-2020 17:17
@S. Morgenstern,
Hij geeft zelf toch ook al aan dat hij zich vermoeid voelt? Dat zei die al tijdens het WK en Luik-Bastenaken-Luik.
Misschien dat Dumoulin zelf te graag wil en daarmee de ploeg mee in gegaan is.
    21-10-2020 17:21
    Ik denk dat er hier weinig rondrijden die zich niet wat vermoeid voelen, zeker niet degenen die diep zijn gegaan in de Tour. De mate van vermoeidheid kunnen ze volgens mij prima meten tegenwoordig en op basis daarvan kunnen ze vaststellen of het verstandig is om rust te nemen. Wanneer ze dat niet doen, dan ga ik er vanuit dat het geen kwaad kan.
21-10-2020 17:19
Tom is gewoon een renner van top niveau. Kan me best voorstellen als je zo'n lange tijd eruit hebt gelegen dat het nu niet altijd zo top kan gaan. Daarnaast heeft hij me, al met al, best wel positief verrast met zijn tourprestatie.
21-10-2020 17:24
Kuss en Bennett goed. Movistar en Jumbo goed met 3, rest max 1 man...
    21-10-2020 17:26
    Kuss rijdt Bennett eraf ...
21-10-2020 17:27
Bijzondere aanval, enige die lost is bennet
    21-10-2020 17:30
    Net als gister.
21-10-2020 17:27
Wat een mega beurt van Soler zeg!
21-10-2020 17:30
Kuss net tot de orde geroepen door Roglic? Wat een weelde zo'n knecht.
En Valverde goed!
21-10-2020 17:30
Mas niet heel overtuigend, maar wel mee denk.
    21-10-2020 17:34
    Was 5de in de Tour. Wat vermoeid zijn mag dan, toch ?
    21-10-2020 17:38
    Ja, natuurlijk mag dat. Het zou van niemand van die gasten verbazingwekkend zijn wanneer ze er hier ergens doorheen zakken.

    De relevantie van mijn opmerking had uiteraard betrekking op het contrast met het overtuigende optreden van Movistar in zijn dienst.
21-10-2020 17:33
Paardjes
21-10-2020 17:34
Woow, die paarden. Hahaha

Om te reageren moet je ingelogd zijn.