Vuelta 2020: Volg hier de etappe met aankomst in Suances
vrijdag 30 oktober 2020 om 12:30 Volg in Google

Vuelta 2020: Volg hier de etappe met aankomst in Suances

De Vuelta-etappe van vandaag staat te boek als een ‘vlakke’ rit. Voor Vuelta-begrippen zijn er weliswaar relatief weinig hoogtemeters, maar of het ook op een sprint gaat uitdraaien is nog maar de vraag. De renners finishen bovendien na een vervelend klimmetje. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe!

De tiende rit is er een die langs de Cantabrische kust trekt. Afgaande op het profiel zou je in eerste instantie misschien geneigd zijn te denken dat dit een etappe is voor sprinters, maar dit lijkt eerder een ritje voor sterke vluchters te zijn. Meer dan tweeduizend hoogtemeters en listige slotkilometers zijn maar een paar ingrediënten die de etappe kruiden.

Kleurrijke vissersplaatsjes worden tijdens de eerste pakweg honderd kilometer afgewisseld met fraaie natuur. Na circa zeventig kilometer koers komt de karavaan uit bij de baai van Santander. De regiohoofdstad wordt echter overgeslagen. In plaats daarvan rijdt het peloton richting het rustige en mooi gelegen maritieme plaatsje Suances.

Vlak voor de plaats waar Paolo Bettini in 2008 zijn laatste zege als wielerprof boekte, wordt het binnenland in getrokken. Bij het buitenrijden van Torrelavega, de stad van onder meer Manolo Saiz en drievoudig wereldkampioen Óscar Freire, wacht de Alto de San Cipriano (4,3 km aan 5%). Na de enige gecategoriseerde klim van de dag blijft het golven.

In de laatste twee kilometer loopt het wegdek net als in 2008 aan zo’n vijf procent omhoog. Is er hier iemand in staat om van de rest weg te kletsen? We weten het tussen 17.03 en 17.29 uur, als de renners zullen finishen in Suances. De etappe begint om 12.45 uur. Sporza en Eurosport zijn er live bij vanaf 14.35 uur.

Links
Vuelta 2020: Voorbeschouwing etappe 10 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
88 Reacties
30-10-2020 15:55
De avonturen in de avonduren van Renaat en José kunnen me wel bekoren.
    30-10-2020 16:14
    Echt de crème de la crème qua commentatoren.
30-10-2020 16:20
2.07 min en nog 32 km te gaan, wordt een mooie finale!
30-10-2020 16:24
Van Moer rijdt stoer.
30-10-2020 16:27
1.24 en nog 27 km
30-10-2020 16:29
Rico Sam Bennet Verhoeven er nu voor t eggie af?
30-10-2020 16:29
Bennett lijkt niet fit, rijdt vierkant. DQS nu misschien voor Bagioli.

Kroon begint al te speculeren over afstappen Bennett (oververmoeidheid na ook al Tour).
    30-10-2020 16:39
    Mentaal tikje gehad gisteren.
30-10-2020 16:30
Nog 56 seconden en nog 26.2 km.
30-10-2020 16:35
Waarom is er geen fatsoenlijke live chat tijdens de Vuelta?
30-10-2020 16:35
37 sec tis gedaan he... ;-)
30-10-2020 16:39
Lastra doet lastig, Pim kwaad :)
30-10-2020 16:45
Ongetwijfeld zal P. Lefevre het lossen uit het peloton van Bennett toeschrijven aan organisatie, jury, alle tegenstanders, journalisten, commentatoren, motards, politie en.....de reageerders op WielerFlits, u bent allen bij deze gewaarschuwd voor de toorn van Zijne Grijze Eminentie.....
30-10-2020 16:49
Voor wie reed lotto nou?
    30-10-2020 16:51
    Wellens?
    30-10-2020 16:52
    Vreemd
30-10-2020 16:52
The Fresh Prince in de aanval.
    30-10-2020 16:53
    En ingelopen, Cavagna nu.
30-10-2020 16:53
Hoe laat zijn ze ongeveer binnen?
    30-10-2020 16:54
    17.07
    30-10-2020 16:56
    Dank, dan ga ik mij niet haasten in de met de regen en de tegenwind. Zie ik beelden later wel.
30-10-2020 16:55
Zo, niks gemist, ik zit er klaar voor,
30-10-2020 17:00
Amador, sick
30-10-2020 17:00
Mooie aankomst
30-10-2020 17:00
Prachtig zo langs die kust.
30-10-2020 17:02
Martens aan kop met Roglic erachter.
30-10-2020 17:03
Roglic laat zich dom insluiten.
30-10-2020 17:04
Jemig Bam!
30-10-2020 17:04
Petje af voor Roglic, nog even en ik word fan...
30-10-2020 17:04
Roglic komt eruit en pakt hem.
30-10-2020 17:04
'Roglic wint sprintersrit'
30-10-2020 17:04
De tering wat een overmacht
    30-10-2020 17:06
    Haha exact mijn tekst toen ik het shot vanaf boven nog eens zag :D

Om te reageren moet je ingelogd zijn.