Vuelta 2020: Volg hier de etappe met aankomst in Suances
vrijdag 30 oktober 2020 om 12:30 Volg in Google

Vuelta 2020: Volg hier de etappe met aankomst in Suances

De Vuelta-etappe van vandaag staat te boek als een ‘vlakke’ rit. Voor Vuelta-begrippen zijn er weliswaar relatief weinig hoogtemeters, maar of het ook op een sprint gaat uitdraaien is nog maar de vraag. De renners finishen bovendien na een vervelend klimmetje. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe!

De tiende rit is er een die langs de Cantabrische kust trekt. Afgaande op het profiel zou je in eerste instantie misschien geneigd zijn te denken dat dit een etappe is voor sprinters, maar dit lijkt eerder een ritje voor sterke vluchters te zijn. Meer dan tweeduizend hoogtemeters en listige slotkilometers zijn maar een paar ingrediënten die de etappe kruiden.

Kleurrijke vissersplaatsjes worden tijdens de eerste pakweg honderd kilometer afgewisseld met fraaie natuur. Na circa zeventig kilometer koers komt de karavaan uit bij de baai van Santander. De regiohoofdstad wordt echter overgeslagen. In plaats daarvan rijdt het peloton richting het rustige en mooi gelegen maritieme plaatsje Suances.

Vlak voor de plaats waar Paolo Bettini in 2008 zijn laatste zege als wielerprof boekte, wordt het binnenland in getrokken. Bij het buitenrijden van Torrelavega, de stad van onder meer Manolo Saiz en drievoudig wereldkampioen Óscar Freire, wacht de Alto de San Cipriano (4,3 km aan 5%). Na de enige gecategoriseerde klim van de dag blijft het golven.

In de laatste twee kilometer loopt het wegdek net als in 2008 aan zo’n vijf procent omhoog. Is er hier iemand in staat om van de rest weg te kletsen? We weten het tussen 17.03 en 17.29 uur, als de renners zullen finishen in Suances. De etappe begint om 12.45 uur. Sporza en Eurosport zijn er live bij vanaf 14.35 uur.

Links
Vuelta 2020: Voorbeschouwing etappe 10 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
88 Reacties
30-10-2020 12:34
Ik ga denk ik vanmiddag alleen de laatste 10 km kijken. Of het nu een vluchtersetappe of massasprint wordt, het zal daarvoor wel weer niet echt een spectaculair schouwspel zijn
    30-10-2020 12:45
    Ik hoop voor jou dat je de waaiers niet mist Glansarm!
    30-10-2020 12:52
    Uit de voorbeschouwing: "De wind komt uit het noorden, maar heeft slechts windkracht 1.". Volgens de ticker waait het nu 4 km/h. Dus voor waaiers moet iemand heel hard gaan blazen.
    30-10-2020 12:55
    Ooh wat jammer
30-10-2020 12:56
Lighthart en Molenaars in de aanval!
    30-10-2020 13:17
    Lightheart!!!
30-10-2020 13:08
Hoop jonkies in de aanval vandaag, Molenaar (21) Van Moer (22) en Wright (21) is ook onderweg.
30-10-2020 13:23
De live ticker goochelt een beetje met de samenstelling van de kopgroep, maar het lijken deze vier heren te worden:

J. Lastra Martinez, B. Van Moer, A. Molenaar, P. Ligthart.

Sympathiek groepje natuurlijk, maar dit zie ik niet standhouden tot het einde.
    30-10-2020 13:47
    Waarom niet? Met twee zware ritten voor de boeg en weinig kans voor de meeste sprinters op etappewinst zal er wellicht weinig trek zijn om de kopgroep, hoe zwak ook, terug te halen.
    30-10-2020 13:54
    Vooral omdat een achtervolgend groepje met o.a. Cavagna wel direct werd teruggehaald. Dus het leek alsof er ploegen waren die aanstuurden op een klein groepje mindere goden die ze in de finale makkelijk zouden kunnen terughalen.

    Maar de voorsprong is nu wel heel groot aan het worden. Ben benieuwd.
30-10-2020 13:42
Dit lijkt een mooi Chasse Patate te gaan worden!
    30-10-2020 14:33
    Een Chasse Paluta!
30-10-2020 13:47
Wie rijdt er int peleton?
    30-10-2020 13:49
    De rest van de renners die nog in koers zijn
30-10-2020 13:55
Zo 11:16 is de voorsprong al.
30-10-2020 14:01
denk dat er nu een aantal flink balen dat ze niet mee zijn.
ze moeten nu toch wel al gaan rijden om nog op tijd te komen.
30-10-2020 14:06
Als een kopgroepje ruim 10 minuten kado krijgt dan denk ik niet dat het peloton nog voor de dagzege gaat rijden....
Anders houden ze het wel binnen schootsafstand
30-10-2020 14:06
11:50 dit haalt het peloton niet meer terug.
    30-10-2020 14:09
    Kan nog makkelijk als ze willen. Vraag is wie wil?
    30-10-2020 14:11
    Makkelijk lijkt me wat overdreven, je zult toch al een paar man voor en op de klim behoorlijk aan het werk moeten zetten.
    30-10-2020 14:20
    Het kan wel makkelijk, als enkele ploegen er ook echt voor gaan. Dit kopgroepje is niet zo heel sterk en klein.
30-10-2020 14:11
Niet rijden van DQS is "Wraak" van Lefevre voor de afgenomen overwinning gisteren. Hij realiseert zich alleen niet dat ook zonder kopstoten Bennett de grootste kanshebber is in een spint met dit peloton en snijd zichzelf dus enorm in de vingers.
    30-10-2020 14:48
    Bennett vond dat ie zichzelf verdedigd. Hij weet toch dat er camera's zijn? Wat een sukkel.
    30-10-2020 15:33
    En hij deed het ook voor de veiligheid van de renners achter hem zou hij gezegd hebben.

    Wat een nobele sprinter is die Bennett...
30-10-2020 14:18
10' 30". MS en DQS rijden nu volgens ticker, nadat Movistar eerder al kopwerk had gedaan.
30-10-2020 14:19
Nog 120 km en niet de meest sterke renners vooraan, die kunnen nog makkelijk worden teruggepakt.
30-10-2020 14:23
Ze rijden er 2.25 min af in nog geen 18 kilometer, kunnen nog makkelijk terughalen en dat zal ook wel gebeuren.
30-10-2020 14:25
Lastra, Molenaar, Van Moer en Ligthart. Klinkt heel erg Lage Landen .
    30-10-2020 14:51
    Die eerste is een Fries denk ik. ;-)
    30-10-2020 14:54
    hahaha
    30-10-2020 15:08
    Het lastige neefje van Lieuwe.
30-10-2020 14:46
Nu nog 8 minuten en 100 km te gaan. Moet lukken.
30-10-2020 14:47
Astana also pull
14:37
Alex Aranburu (Astana) hinted this morning he wants to "win the stage".
30-10-2020 14:56
7.19sec nog 93km
30-10-2020 14:58
Fijn voor Molenaar dat hij in ieder geval de tv-uitzending dik heeft gehaald, voor zijn sponsor belangrijk. En dan gaan we het verder wel zien.
30-10-2020 15:16
6 minuten, nog 78 km
30-10-2020 15:28
Ik zeg Aranburu, Valverde en Roglic top 3 vandaag!
30-10-2020 15:44
Ik zie steeds minder vaak renners met kampioenenbandjes, of ligt het aan mij? Ik kan ze bijvoorbeeld bij Ligthart niet vinden.
30-10-2020 15:45
Bennett kraakt!
30-10-2020 15:46
Bennett in de cola!
30-10-2020 15:48
Bennett hoofdpijn van die kopstoot gisteren?
    30-10-2020 15:50
    Vergeten hoe hij moet schakelen lijkt het wel.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.