Vuelta 2017: Volg hier de derde etappe
maandag 21 augustus 2017 om 12:26 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de derde etappe

Na een hectisch openingsweekend, zullen de klassementsrenners op de eerste maandag al de degens met elkaar kruisen. De vlakke wegen aan de winderige Franse kust worden ingeruild voor het onheilspellende karakter van de Franse en Andorrese Pyreneeën, met een finish in de hoofdstad van het dwergstaatje: Andorra La Vella. Zorgen de Col de la Perche (19,5 km aan 4.8%), Coll de la Rabassa (13,3 km aan 6,8%) en Alto de la Comella (4,3 km aan 8.6%) al voor de eerste slachtoffers?

Het startschot klinkt om 13.02, terwijl de finish wordt verwacht tussen 17.26 en 17.55. Eurosport is er bij vanaf de start, terwijl Sporza al inschakelt om 13.30. De NOS komt vanaf 15.55 met een livestream op de website. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing: Etappe 3 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
182 Reacties
21-08-2017 15:10
Krijgen we nu weer 15 etappes met De Gendt in de aanval? Ben er wel een beetje klaar mee. Gelukkig is hij alvast geen kandidaat voor de rode rugnummers.
21-08-2017 15:25
Voor de bergtrui is hij alvast goede zaken aan het doen. Zie de vluchtgroep ook wel voorop blijven vandaag (onvoldoende samenwerking in peloton), dus misschien zelfs voor de rit.
21-08-2017 15:27
Die rode nummers zijn voor de beste jongere Fast Freddy...
21-08-2017 15:29
@bertsu: ja daarom is ie ook geen kandidaat ;)
21-08-2017 15:32
Uitstekend asfalt?
21-08-2017 15:41
@Fast Freddy: je bent er klaar mee? Wat moet De Gendt dan doen volgens jou? Benen stil houden en bij de 75 % andere 'pelotonvullers" gaan fietsen in het grote pak?

Veel renners kunnen er een voorbeeld aan nemen, keer op keer in de aanval en koers maken, en vooral heel wat bonussen binnenrijven voor de ploeg (bergsprints, tussensprints, enkele ritzeges). Een renner die z'n geld meer dan waard is toch?
21-08-2017 15:48
De slotklim was voor mij erg zwaar want gaar gekookt. Maar wie de Rabassa overleeft, moet een eind meekunnen. Opnieuw is de eerste km wat steiler. Daarna kan pas in de steile laatste halve km het verschil gemaakt worden.

De afdaling is in het begin bochtig, zaak om aan te sluiten als je op een gaatje zit. Daarna zijn de bochten in de afdaling zo goed als op en kan er tot de laatste km veel snelheid gemaakt worden.

In de laatste 2km zitten nog wat flauwe rotondes en haakse bochten, nogal onoverzichtelijk.

Qua parkoers geschikt voor een mooie finale, tenzij ze allemaal gekookt zijn net als ik.
21-08-2017 15:51
@xistnc Hulde voor je bijdragen vanaf het parcours! We zullen zien of je inschattingen kloppen.
21-08-2017 15:57
Wuyts heeft zijn aandelen Boonen ingeruild voor aandelen de Gendt?
21-08-2017 15:57
Thomas doet zijn best, lijkt me ook nog eens ontspannender in een klein groepje dan 100% geconcentreerd in een peleton.
21-08-2017 16:02
De Gendt heeft mogelijkheden buiten aanvallen en het is zonde dat hij die niet volledig gebruikt, maar aan de andere kant heeft hij ook echt iets te zoeken ín de aanval. Hij is niet een Fransman van het 4e garnituur die in zijn eentje kilometers voor het sprinterspeloton uit moet fietsen.

Kortom: aanvallen voor een overwinning is OK, aanvallen om het aanvallen is sneu.
21-08-2017 16:02
@shutup
Als een malle op ieder premiesprintje jagen is nou niet bepaald een voorbeeld voor de rest.
Hij zou beter zijn etappes uitkiezen en er één winnen.
21-08-2017 16:03
Domont vooruit zodat Geniez kan sparen?
21-08-2017 16:06
@ Fast Freddy, dat doet De Gendt toch? Alleen bestel je een overwinning niet op voorhand, dus probeert hij het gewoon nog een keer als het niet lukt.
21-08-2017 16:11
@joachim
Als je het in deze etappe probeert, weet je zeker dat je het morgen weer moet proberen. Kansloze onderneming
21-08-2017 16:12
Dit bericht is verwijderd
21-08-2017 16:23
Nog maar twee man bij Kruijswijk en de groep is nog enorm.
21-08-2017 16:25
@aoyen: hahahaha. Der Trump Jugend
21-08-2017 16:26
@Fast Freddy: hmm, misschien moet je het palmares van De Gendt maar es opzoeken. Toen ie won op de Ventoux of de Stelvio (of één van z'n ritten in de kleinere rondes) waren zijn aanvallen niet meer of minder onbesuisd dan bijvoorbeeld vandaag of in vele ritten in de Tour. In de Tour heft De Gendt weliswaar ietsje teveel ook in vlakkere etappes aangevallen, dat is op zich uitzichtloos als je voor ritwinst gaat, maar daar waren de bonussen onderweg dan wel interessant.
21-08-2017 16:26
@aoyen
doe ff normaal joh
21-08-2017 16:27
@aoyen: hij was bijna overal favoriet
21-08-2017 16:29
[i]edit wf: niet provoceren en ontopic svp[/i]
21-08-2017 16:31
@Freddy
Tja, wat had je verwacht? Bennett en Clement zitten er nog. Olivier, Lindeman of een fitte Tolhoek zouden op een goede dag mee kunnen maar de rest waait er direct af op 15%.
21-08-2017 16:32
@NDI22
De Tier misschien nog, maar net als Tolhoek gevallen in de TTT. Lindeman zit daar in zijn dromen niet meer bij, tenzij hij echt in topvorm is.
21-08-2017 16:33
Het zal een zegen voor de koers zijn als Dumoulin start waar Froome start. Een stabiel tempo is ook perfect voor hem en in de tijdrit is Dumoulin de betere. Froome moet dan uit een ander vaatje gaan tappen dan dat hij tot nu toe altijd heeft gedaan.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.