Vuelta 2017: Volg hier de derde etappe
maandag 21 augustus 2017 om 12:26 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de derde etappe

Na een hectisch openingsweekend, zullen de klassementsrenners op de eerste maandag al de degens met elkaar kruisen. De vlakke wegen aan de winderige Franse kust worden ingeruild voor het onheilspellende karakter van de Franse en Andorrese Pyreneeën, met een finish in de hoofdstad van het dwergstaatje: Andorra La Vella. Zorgen de Col de la Perche (19,5 km aan 4.8%), Coll de la Rabassa (13,3 km aan 6,8%) en Alto de la Comella (4,3 km aan 8.6%) al voor de eerste slachtoffers?

Het startschot klinkt om 13.02, terwijl de finish wordt verwacht tussen 17.26 en 17.55. Eurosport is er bij vanaf de start, terwijl Sporza al inschakelt om 13.30. De NOS komt vanaf 15.55 met een livestream op de website. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing: Etappe 3 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
182 Reacties
21-08-2017 13:30
Groepje van 3 gaat zo aansluiten bij groepje van 4 vooraan. Peloton gaat al richting de 3 minuten, sneller konden ze het niet laten oplopen.
21-08-2017 13:31
Als de Gendt straks 2e wordt, hebben we voor de derde dag op rij (Trentin, Trentin, de Gendt) iemand die "de 100e renner met zeges in de drie grote rondes" kon worden op plek 2. Nog eens Trentin morgen en Zakarin overmorgen en we hebben officieel "de vloek van de 100e".
21-08-2017 13:32
Kom op Sky, we gaan hier niet de Vuelta om zeep helpen!
21-08-2017 13:36
Gendt!!! Die heeft gezegd 1000km in de aanval te willen rijden!
21-08-2017 13:37
namen van de kopgroep:
Thomas De Gendt (Lotto Soudal), Fabricio Ferrari (Caja Rural-Seguros RGA), Anthony Turgis (Cofidis), Davide Villella (Cannondale-Drapac), Axel Domont (AG2R La Mondiale), Alexandre Geniez (AG2R La Mondiale) en Fernando Orjuela (Manzana Postobon)
21-08-2017 13:43
De Gendt en Geniez natuurlijk verwacht, maar mis wel een paar ontsnappingskunstenaars, zoals een Fraile, LL enzomeer. Gaat dit clubje het redden?
21-08-2017 13:44
Niet genoeg kwaliteit...Dit gaan Terpstra en Lampaert kort houden...
21-08-2017 13:49
@lnnrt
Zal wel moeten, wil ik niet omvallen :p

Die foto boven dit volgtopic slaat de plank nogal mis. Het is strakblauw en vooral bloedje heet.
21-08-2017 13:51
Wat is er met Bertje?

edit: iets met zijn fiets...
21-08-2017 13:51
Het lijkt me eigenlijk niks voor QS om hier volle bak achteraan te gaan jagen, ze zullen zich liever beperken tot het verplichte rode-trui-kopwerk en een andere ploeg het echt zware werk laten opknappen. Of een Alaphilippe zou zich super moeten voelen, maar de finale is wel erg lastig dus hij zou er ook doorheen kunnen zakken.
21-08-2017 14:08
Als ik zie hoe het peloton op een lint hangt dan rijdt QS toch een straf tempo hoor.
21-08-2017 14:08
QS houdt de voorsprong nu rondt de 4 minuten.
21-08-2017 14:09
Bizar verhaal op Eurosport van Karsten Kroon over zijn val in de Vuelta....
21-08-2017 14:12
@LyndaLid

Nou ben ik wel benieuwd wie nou je lievelings colombiaan is, Chaves?
21-08-2017 14:13
Dit bericht is verwijderd
21-08-2017 14:14
Sporza, Tuubke. Sporza
21-08-2017 14:20
@Vevie Meestal wel ja, maar nu had ik Eurosport al opstaan omdat Sporza nog niet uitzond. En ik mag graag naar Karsten luisteren, hoor. Mooie verhalen over mensen met wie hij zelf nog heeft gereden, en nu over zichzelf. Over zijn hoogtepunt in de Vuelta dat niemand zich nog herinnert: hij veroverde de bergtrui, maar de huldiging werd nergens uitgezonden. Het was namelijk 11 september 2001....
21-08-2017 14:21
@ klootje:
autorijden natuurlijk. :p
21-08-2017 14:24
@ raafje

Houd wel van het soort renner Chaves, Henao en Angel Lopez, met van die explosieve ballonkuiten. Zoals de goede Betancur dus ook.
21-08-2017 14:35
Dat van Karsten en de bergtrui herinner ik me nog. Kan ook moeilijk, de uitzending werd brutaal onderbroken door die rampspoed.
21-08-2017 14:36
@tuubke

Als ik Karsten was zou ik mezelf wijs maken dat de halve westerse wereld elk jaar even een minuutje stil is uit respect voor die grandioze prestatie...

Beetje zoals dat je op koningsdag jarig bent en half nederland de vlag voor je uit hangt
21-08-2017 14:41
Het tweede deel van de Rabassa is een loper van 5-6% met hooguit een paar wat steilere binnenbochten.

De afdaling is link. Breed en overzichtelijk, dat nodigt uit tot hoge snelheden. Maar een flink aantal terugdraaiende bochten haalt die snelheid er weer helemaal uit. Dat vergt veel van de remmen en de concentratie. Er zitten ook af en toe wat scheuren en gaten in het verder uitstekende asfalt. Hier liever iets minder dan iets meer risico, volgens mij.
21-08-2017 14:47
@klootje... Garzelli woont al jaren in Valencia, daar zal hij wel zijn contacten gelegd hebben... wel raar dat Olano eruit gevlogen is vanwege een doping bekentenis en Garzelli als bewezen ex -pakker toch welkom is...
21-08-2017 14:48
@xistnc: dus de top 3 renners met de meest kans om onderuit te gaan: Kelderman, Zakarin & Lopez?
21-08-2017 14:52
@sstijnntje, vergeet je nou gewoon kruijswijk? Man man man

Om te reageren moet je ingelogd zijn.