Vuelta 2017: Volg hier de derde etappe
Na een hectisch openingsweekend, zullen de klassementsrenners op de eerste maandag al de degens met elkaar kruisen. De vlakke wegen aan de winderige Franse kust worden ingeruild voor het onheilspellende karakter van de Franse en Andorrese Pyreneeën, met een finish in de hoofdstad van het dwergstaatje: Andorra La Vella. Zorgen de Col de la Perche (19,5 km aan 4.8%), Coll de la Rabassa (13,3 km aan 6,8%) en Alto de la Comella (4,3 km aan 8.6%) al voor de eerste slachtoffers?
Het startschot klinkt om 13.02, terwijl de finish wordt verwacht tussen 17.26 en 17.55. Eurosport is er bij vanaf de start, terwijl Sporza al inschakelt om 13.30. De NOS komt vanaf 15.55 met een livestream op de website. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing: Etappe 3 (WielerFlits)
Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Thomas De Gendt (Lotto Soudal), Fabricio Ferrari (Caja Rural-Seguros RGA), Anthony Turgis (Cofidis), Davide Villella (Cannondale-Drapac), Axel Domont (AG2R La Mondiale), Alexandre Geniez (AG2R La Mondiale) en Fernando Orjuela (Manzana Postobon)
Zal wel moeten, wil ik niet omvallen :p
Die foto boven dit volgtopic slaat de plank nogal mis. Het is strakblauw en vooral bloedje heet.
edit: iets met zijn fiets...
Nou ben ik wel benieuwd wie nou je lievelings colombiaan is, Chaves?
autorijden natuurlijk. :p
Houd wel van het soort renner Chaves, Henao en Angel Lopez, met van die explosieve ballonkuiten. Zoals de goede Betancur dus ook.
Als ik Karsten was zou ik mezelf wijs maken dat de halve westerse wereld elk jaar even een minuutje stil is uit respect voor die grandioze prestatie...
Beetje zoals dat je op koningsdag jarig bent en half nederland de vlag voor je uit hangt
De afdaling is link. Breed en overzichtelijk, dat nodigt uit tot hoge snelheden. Maar een flink aantal terugdraaiende bochten haalt die snelheid er weer helemaal uit. Dat vergt veel van de remmen en de concentratie. Er zitten ook af en toe wat scheuren en gaten in het verder uitstekende asfalt. Hier liever iets minder dan iets meer risico, volgens mij.