Vuelta 2015: Volg hier de zesde etappe
donderdag 27 augustus 2015 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de zesde etappe

In de Ronde van Spanje krijgen we vandaag een overgangsrit door het middengebergte. Over 204 kilometer gaat het van Cordoba naar Sierra de Cazorla. Het parcours golft de hele dag op en neer. Het venijn zit in de staart, wanneer de Alto de Cazorla moet worden beklommen. Vanaf twintig kilometer voor het einde gaat het omhoog. Op de drie kilometer lange slotklim loopt het stijgingspercentage op tot vijftien procent. Kan Tom Dumoulin zijn leiderstrui behouden?

De start is om 12:32, de aankomst wordt tussen half zes en zes uur verwacht. Sporza en Eurosport beginnen rond 16:00 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 6

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie etappe 6

Livestream (NOS)

Twitter organisatie
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
61 Reacties
27-08-2015 14:56
Terpstra gaat hier echt niet winnen lijkt mij. Ik ga voor een ander type renner vandaag: Dan Martin, Valverde of Purito. Mevrouw Been roept wel vaker wat....
27-08-2015 15:02
Ik vind het al bijzonder dat Terpstra heil ziet in een ontsnapping met deze aankomst. Hij wordt er in deze samenstelling zeker afgereden.
27-08-2015 15:06
Als Cummings kan winnen van Pinot en Bardet, kan Terpstra het ook van Cummings :P
27-08-2015 15:07
Denk/hoop dat het groepje gewoon gepakt wordt.
27-08-2015 15:15
@Poeksel
Cummings klimt gewoon heel aardig en volgens mij zat er in die overwinning ook een stukje verrassing t.o.v. de Fransmannen. Hij kwam als een maniak het bochtje om in de klim, behoorlijk dicht op de finish als ik het me goed herinner.
27-08-2015 15:24
Ja, maar dat bedoelde ik: het is niet altijd de beste klimmer die wint (al schat ik de kansen van Terpstra ook niet hoog in).
27-08-2015 15:30
Cummings won inderdaad door risico te nemen in een dalend bochtje vlak voor de meet, dat durfde Pinot natuurlijk niet en zo was Cummings onverwacht in het voordeel. Terpstra kan natuurlijk ook winnen vandaag als het in de laatste 3 km opeens hard gaat waaien en regenen.
27-08-2015 15:41
De ene uitkafferen, de ander een schouderduw, de andere klop geven ... ik denk dat Terpstra zo wel kans maakt op winst.
27-08-2015 15:56
Las ook een belachelijk interview op NOS met "kenner" Timmerman met de strekking: vandaag gaat Dumoulin de trui makkelijk houden... vrijdag word een uitdaging.
27-08-2015 15:58
Vanuit de kopgroep wint vaak inderdaad niet de op papier sterkste klimmer. Vaak de slimste klimmer. Niettemin heeft Cummings al meermalen bewezen dat hij niet dom is. Ik ga voor Cummings.
27-08-2015 16:01
@janwillem, Dumoulin gaf anders zelf iets soortgelijks aan voorafgaand aan de etappe van gisteren, namelijk dat ie gisteren niet verwachtte de trui over te kunnen nemen, maar vandaag en morgen veel meer kansen zag. Kijk anders voor de grap even de 5e etappe van TdS van dit jaar, de Rettenbach op. Misschien heeft wielerkenner (zonder aanhalingstekens) er net iets meer kijk op dan je suggereert.

Edit: interview gelezen, dat is dus die koninginnenrit waar Timmerman aan refereert.
27-08-2015 16:07
@Sammy Je bedoelt de rit waarin Dumoulin de leiderstrui van de TdS verloor ;)

Durf er zelf overigens geen uitspraak over hoop dat het inderdaad een 'eitje' voor hem wordt om de trui te behouden.
27-08-2015 16:09
Op deze berg heeft Freire ooit eens gewonnen, dus het zal misschien niet zo lastig zijn als er gedacht wordt en dus zou Dumoulin het moeten kunnen volgens mij.
27-08-2015 16:10
@Gilbang: haha, die ja. Dat was nog wel even een stukje zwaarder dan de rit van morgen volgens mij.
27-08-2015 16:18
NOS.nl zou live zijn vanaf 16.00u, maar tot op heden geen beeld. Zijn er anderen met hetzelfde probleem?
27-08-2015 16:22
@Bonen: NOS zendt niet uit, via livestream, adblock aanzetten, http://www.bvls2016.sc/stream4.html have fun!
27-08-2015 16:23
@vvf Merci.
27-08-2015 16:29
http://nos.nl/livestream/2054299-ronde-van-spanje-etappe-6-naar-sierra-de-cazorla.html
27-08-2015 16:30
Gautier, Rubiano, Durasek was trouwens doorkomst bij dat colletje half uur geleden.
27-08-2015 16:45
@sammy,
Begrijp me niet verkeerd. Die rettenbach ging het mij niet om en is ook geen vergelijk. Vond het makkelijk gezegt dat het hier een eitje is, met name van wege de 1 seconde marge...
27-08-2015 17:03
Cummings loopt in no time uit naar 1 minuut voorsprong.
27-08-2015 17:04
Ik dacht Terpstra net in het peloton gezien te hebben , en nu melden ze hem op 25 seconden?
27-08-2015 17:12
Chaves gaat nu al
27-08-2015 17:12
Hoe steil was dat stuk??
27-08-2015 17:13
Tom knapt het zelf op!

Reacties zijn gesloten.