Vuelta 2016: Volg hier de koninginnenrit
zaterdag 3 september 2016 om 11:49 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de koninginnenrit

Als je één etappe in de Vuelta niet mag missen, dan is het die van vandaag wel. De koninginnenrit staat namelijk op het programma. De renners krijgen drie bergen van de eerste categorie én een slotklim van de buitencategorie voor de kiezen. Spektakel lijkt dus verzekerd.

De aankomst ligt op de loodzware Col d’Aubisque (16,5 kilometer aan 7,1%). In 2007 versloeg Michael Rasmussen hier Alberto Contador na een spannend duel. Wie komt ditmaal als eerste boven?

De etappe begint om 12:00. Sporza begint dan gelijk met uitzenden, al gaat de Belgische zender om 14:30 naar de Brussels Cycling Classic. Eurosport en de NOS tonen later pas live beelden. De aankomst wordt verwacht tussen 17:22 en 18:00. Bespreek hier het verloop van de koers.

Klik hier voor het wedstrijdverslag van de koninginnenrit



Links
Voorbeschouwing etappe 14 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
456 Reacties
03-09-2016 17:00
Wat doet gesink nu weer op kop in de 2de groep. Lekker Bennett laten wegrijden.
03-09-2016 17:00
Gesink verliest hier de etappe... Ongelooflijk.
03-09-2016 17:00
Ik begrijp er geen reet van. Movistar rijdt, Bennet rijdt als een malle gesink doet niks. Tactisch snap ik er geen conjo van
03-09-2016 17:00
cannondale en IAM snap ik niet

beide 2 man in 2e groep maar geen tempo rijden

gunstig voor Bennet/TLJ dit
03-09-2016 17:01
Gesink waarom kopwerk??? Je ploegmaat rijdt vooraan.. Ideale positie om te buffen en energie te sparen voor de laatste klim..
03-09-2016 17:01
@Arie
Storen.
03-09-2016 17:03
Welk kopwerk? Die groep valt stil, Gesink komt freewheelend vooraan te zitten en op wielerflits zien we weer eens iets heel opmerkelijks gebeuren...
03-09-2016 17:03
Ongelooflijk. Gesink had natuurlijk bij Bennett moeten zitten.
03-09-2016 17:04
Gesink had die etappe misschien vandaag gewoon niet gewonnen. Zijn vorm zal nog variabel zijn, Bennett presteert constanter. Als gesink meld dat het vandaag niet de absolute top is is het meteen omschakelen en alles op Bennett. De prestatie van de afgelopen etappe betekent niet dat hij dit zomaar even wint.
03-09-2016 17:04
Ja hoor, Tinkoff en Movistar zijn erg bang van Yates. Jammer. Had dan meegesprongen ofzo.
Ondertussen zwaan-pik-aan bij Orica.
03-09-2016 17:04
@ mus idd erg vreemd dat niemand in de tweede groep terug lijkt te willen komen.. Ze zullen toch niet allemaal slechte been hebben?!
03-09-2016 17:04
Dit bericht is verwijderd
03-09-2016 17:05
Motor continu achter groep Yates. Andere motor continu voor peloton. Dat scheelt wel wat over zo'n strook.
03-09-2016 17:06
rijd lotto nou voor klassement van bennet ipv ritwinst gesink?
03-09-2016 17:07
Schande van TLJ, als Nederlandse ploeg offer je een mogelijke Nederlandse ritzege (hij had absolouut nog niet gewonnen maar een kans lag er!) niet op voor een 15e plek van een Nieuw-Zeelander. Wat een onzin!
03-09-2016 17:07
Saaie groep vooraan nu.
03-09-2016 17:07
Tenzij Gesink gewoon niet goed is vandaag, lijkt het me een blunder van jewelste dat hij niet mee is.
03-09-2016 17:08
@zwiggelbig misschien wel voor de ritwinst van Bennett?
03-09-2016 17:08
@zwiggel en pippo
Nee ze rijden voor ritwinst van Bennett, die deze Vuelta bergop beter is dan Gesink
03-09-2016 17:08
Movistar... zo goede papieren net moreno voorin en nu als een.... achter Yates aanrijden! Bijzonder ook dat moreno niets doet
03-09-2016 17:08
@zwiggelbig

Ook gewoon voor ritwinst van Bennett.
03-09-2016 17:08
En wat als die nummer 15 van het klassement net zo veel kans, zo niet meer kans, heeft om de etappe te winnen als gesink...
03-09-2016 17:08
Al zou Gesink niet goed zijn. Dan mag het pokerspel beter gespeeld worden. Bennet kan toch bluffen met dat Gesink achter hem zit? Die anderen in die groep weten ook wat Gesink op Lagos deed? Dit verdiend gewoon een onvoldoende. Mits dat Bennet de rit wint.
03-09-2016 17:08
Bennett neemt al niet meer over en de voorsprong loopt iets terug.
03-09-2016 17:09
Of voor ritwinst van Bennett? Ideale positie zo toch. Gesink en Bennett hoeven allebei even niet te rijden

Om te reageren moet je ingelogd zijn.