Vuelta 2016: Volg hier de koninginnenrit
zaterdag 3 september 2016 om 11:49 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de koninginnenrit

Als je één etappe in de Vuelta niet mag missen, dan is het die van vandaag wel. De koninginnenrit staat namelijk op het programma. De renners krijgen drie bergen van de eerste categorie én een slotklim van de buitencategorie voor de kiezen. Spektakel lijkt dus verzekerd.

De aankomst ligt op de loodzware Col d’Aubisque (16,5 kilometer aan 7,1%). In 2007 versloeg Michael Rasmussen hier Alberto Contador na een spannend duel. Wie komt ditmaal als eerste boven?

De etappe begint om 12:00. Sporza begint dan gelijk met uitzenden, al gaat de Belgische zender om 14:30 naar de Brussels Cycling Classic. Eurosport en de NOS tonen later pas live beelden. De aankomst wordt verwacht tussen 17:22 en 18:00. Bespreek hier het verloop van de koers.

Klik hier voor het wedstrijdverslag van de koninginnenrit



Links
Voorbeschouwing etappe 14 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
456 Reacties
1 8 9 10 11 12 19
03-09-2016 17:09
Dit bericht is verwijderd
03-09-2016 17:09
@pippo Wacht nou maar even met het trekken van je conclusies na afloop van de rit.
03-09-2016 17:09
@pippodeclown,
Grapjas. Gesink had toch ook mee kunnen springen? Gelukkig deed Bennett dat wel en hij lijkt nog wel goed te zijn.
03-09-2016 17:09
Fantastische move van Orica. Ongelofelijk zwak van Movistar om niet Sky het tempo te laten bepalen. Nu rijden ze het gat op Moreno dicht en geef je Sky de ruimte die ze nodig hebben. Froome zal Yates wel bedanken dat zijn landgenoot Movistar zo uit zijn kot wist te lokken.
03-09-2016 17:10
Bennett rijd hier gewoon voor de etappe hoor, klassement is bijzaak ook al staat hij er miet extreem slecht voor
03-09-2016 17:10
TLJ is hier toch gewoon aan het rijden voor de rit? Bennett vooruit geschoven met wat renners en Gesink in een groep met wat sterke klimmers waar hij zelf nu niets hoeft te doen. Ik vraag me werkelijk af waar jullie naar zitten te kijken.
03-09-2016 17:10
Jongens wisten jullie al dat Ellisonde een klein mannetje is en een goede klimmer?
03-09-2016 17:10
@ Zwilggelbig
Ze konden op twee paarden wedden. bennet nu virtueel 6e en kans op top 10
Gesink in zetel hoeft niet te jagen dat moetn anderen doen. En deze klim is erg lang en zwaar. Iedereen eigen tempo dus het kan eventueel nog voor Gesink
03-09-2016 17:10
Gesink spaart zich voor dit soort ritten, dan kan hij op dit moment best beter rijden dan Bennett die al 2 weken voor z'n 20e plek vecht.
03-09-2016 17:11
BMC? Sure..
03-09-2016 17:11
Nou allemaal heisa en vroege conclusies en eindstand zit Gesink gewoon in een zetel op een half minuutje aan de voet..
03-09-2016 17:11
@ vlek, sommige mensen hier hebben nogal de neiging om snel te oordelen.
03-09-2016 17:12
We hebben vandaag het definitieve einde gezien van de grote Alberto Contador.

Een 5e plek verdedigen. Dat is pijnlijk zeg.
03-09-2016 17:12
De meubelen zijn nog niet over boord gelukkig.
03-09-2016 17:13
haha jongens Bennet en Gesink rijden gewoon voor de ettappe. Prima situatie zo toch?
03-09-2016 17:13
Groep 2 komt terug. Paniek om niks weer.
03-09-2016 17:13
Bennett rijdt hier ook absoluut niet voor zijn klassement maar voor een etappezege. Anders had hij net gewoon overgenomen in de kopgroep en was hij niet in het laatste wiel gaan zitten.
03-09-2016 17:14
Ik hoop dat Gesink ondanks de flut tactiek iedereen zijn hielen laat zien. Peloton zie ik nog wel terugkomen ook trouwens, of is dat een rare gedachte?
03-09-2016 17:16
Bennett zit al op t vinketouw lijkt het.
03-09-2016 17:17
@F4L.

Ook als Bennett voor zijn klassement rijdt hoeft hij niet op kop omdat Gesink erachter zit.
03-09-2016 17:17
@pippo
Dat is een rare gedachte want jij bent één van de enigen die niet snapt dat de tactiek was om voor ritwinst te gaan. Of dat nou met Bennett was(die deze Vuelta beter klimt dan Gesink) of met Gesink
03-09-2016 17:19
Echt doodvermoeid die mensen die niks anders kunnen dan onzin uitkramen.
Misschien is het niet de tactiek die je met pcm gebruikt maar dat wil niet zeggen dat de tactiek niet klopt.
03-09-2016 17:19
@ nickdt, als hij voor zijn klassement rijdt wil hij zo'n groot mogelijke voorsprong hebben. Dan lijkt het mij logisch dat je op kop gaat rijden.
03-09-2016 17:19
Waar rijdt Gesink? Kan niet kijken
03-09-2016 17:20
@schipperaar: Bennet lijkt mij gewoon te bluffen.
1 8 9 10 11 12 19

Om te reageren moet je ingelogd zijn.