Vuelta 2016: Volg hier de koninginnenrit
zaterdag 3 september 2016 om 11:49 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de koninginnenrit

Als je één etappe in de Vuelta niet mag missen, dan is het die van vandaag wel. De koninginnenrit staat namelijk op het programma. De renners krijgen drie bergen van de eerste categorie én een slotklim van de buitencategorie voor de kiezen. Spektakel lijkt dus verzekerd.

De aankomst ligt op de loodzware Col d’Aubisque (16,5 kilometer aan 7,1%). In 2007 versloeg Michael Rasmussen hier Alberto Contador na een spannend duel. Wie komt ditmaal als eerste boven?

De etappe begint om 12:00. Sporza begint dan gelijk met uitzenden, al gaat de Belgische zender om 14:30 naar de Brussels Cycling Classic. Eurosport en de NOS tonen later pas live beelden. De aankomst wordt verwacht tussen 17:22 en 18:00. Bespreek hier het verloop van de koers.

Klik hier voor het wedstrijdverslag van de koninginnenrit



Links
Voorbeschouwing etappe 14 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
456 Reacties
1 6 7 8 9 10 19
03-09-2016 16:41
Yates in de aanval.
03-09-2016 16:42
Met deze voorsprong van ong 6 .30 sec Staat Bennet virtueel 6e !!
Een virtuele minuut voor Yates die 10e staat
03-09-2016 16:42
Gesink trapt trouwens veel zwaarder dan paar jaar terug.
03-09-2016 16:43
Plannetje van Orica is leuk, maar toch jammer dat Chaves niet gaat dan had je echt de druk op kunnen voeren. Hoop wel dat het ze iets oplevert.
03-09-2016 16:44
Froomey op t gemakje
03-09-2016 16:45
huilie huile

misschien heeft Robert aangegeven zich niet heel goed te voelen of Bennet heeft superbenen...
03-09-2016 16:47
LTJ moet hier gewoon voor de rit rijden, te mooie kans. Een beetje tijd in het klassement voor bennett is dan alleen maar bonus.
03-09-2016 16:48
@pantaniet,
Inderdaad. Gesinks stijl is veranderd. Zit hij nu ook meer ineengedoken qua schouders/nek dan vroeger? Dat lijkt ook anders.
03-09-2016 16:49
aoyen je kan ook gewoon yates uitspelen. DIe is echt niet veel slechter dan Chaves, en als die 2-3 min pakt dat staat hij net zo goed in de top 3
03-09-2016 16:50
Movistar gaat nu Moreno terughalen :)
03-09-2016 16:50
Wat doet Movistar nu in godsnaam weer?
03-09-2016 16:51
Movistar is gek geworden. Of ze zijn bang voor Bennett.
03-09-2016 16:52
Echt heel mooi gedaan door Orica tot nu.
Chaves zouden ze niet laten gaan... Yates mocht wel.
Yates nu virtueel 4e en is Chaves voorbij
03-09-2016 16:52
Orica doet een Astanatje
03-09-2016 16:52
Ik denk dat Movistar nu zich bedreigd voelt door Yates
03-09-2016 16:53
Chapeau voor Orica. Dit is pas een sterk staaltje ploegentactiek. Yates maakt ook precies de aansluiting bij Gerrans en Nielsen als hij de top bereikt.
03-09-2016 16:54
Alle ballen op Bennett vandaag, denk dat hij in de klim niet vel tijd hoeft toets geven op het peleton, dus geef hem best kans als ze vooruit blijven
03-09-2016 16:55
Gesink in groep 2. Bennett wel van voren.
03-09-2016 16:55
Mooie rit, hoor. Heel netjes van Orica.
03-09-2016 16:56
Rijdt Gesink op kop? Zo ja, waarom?! Onnodig energie verspillen om etappe te kunnen winnen.Bennett z'n klassement ga je echt niet redden met dat kopwerk.
03-09-2016 16:56
Respect voor Orica. Met wat geluk pakken ze nog een minuutje extra in de afdaling/vallei.
03-09-2016 16:56
Genieten van hoe Orica rijdt. Daarom ook erg jammer dat movistar nu gaat rijden. Laat sky het lekker uitzoeken. Voor movistar is het prima wie nu vooruit rijden.
03-09-2016 16:57
Wel mooi van Orica om het zo te doen, het 'astana-plan' (meeschuiven wachten en in vallei meenemen) kun je verdedigen door simpelweg mee te schuiven als concurrent. Door het voor yates te doen is het een stuk onverwachter, knap en slim!
03-09-2016 16:57
Wat is Cannondale toch een flutploeg. Daar worden renners ook nooit beter.
03-09-2016 16:58
Groepje met Bennet gaat voor de winst strijden. Verschil : 0:26
1 6 7 8 9 10 19

Om te reageren moet je ingelogd zijn.