Vuelta 2015: Volg hier de veertiende etappe
zaterdag 5 september 2015 om 11:35 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de veertiende etappe

In Spanje mogen de renners zich opmaken voor de langste etappe van deze Vuelta. Maar liefst 215 kilometer moet er afgelegd worden tussen Vitoria en Fuente del Chivo. De strijd om de rode trui kan nu echt losbarsten. De eerste van drie ritten met aankomst bergop gaat door het Baskenland. De aankomst is bovenop het skistation van Fuente del Chivo.

De officiële start is om 11:52 uur. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Vuelta 2015 etappe 14

Links:
Voorbeschouwing etappe 14

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 14

Livestream (NOS)

Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
152 Reacties
1 2 3 7
05-09-2015 11:42
Ah, we rijden al? Dan moet ik ook maar eens die kant op. Na een bewolkte ochtend begint het nu lekker op te klaren aan de voet van de slotklim. Het is wel errug fris. De Spanjolen lopen hier allemaal in dikke winterjassen.
05-09-2015 11:48
@xistnc
Fijne dag en hou t droog.
05-09-2015 11:49
Jij zit lekker in Spanje xistnc?
Benieuwd naar Tom! TLJ lijkt me vandaag iig niet al te veel kans te maken
05-09-2015 11:53
Nou xistnc, veel WF'ers zijn stikjaloers op je. Ik hoop dat je Tom in de voorste gelederen ziet strijden - geniet ervan!
05-09-2015 11:53
Hup TD2!

Wat een geniaal slechte bijnaam ook. Wie heeft die verzonnen haha
05-09-2015 11:55
Geoffrey Soupe (Cofidis) is niet van start gegaan.
05-09-2015 11:57
Volgens Sporza is het flink mistig bij de aankomst. Hopen dat het weer verbetert, anders gaan we veel missen.
Sporza zendt zelf vanmiddag overigens Brussels cycling uit, dus alleen allerlaatste staartje van deze sleuteletappe.....
05-09-2015 12:04
@tuubke
Ontvangen jullie eurosport france ook vanuit nl?
05-09-2015 12:04
Bij Eurosport waren de beelden gisteren scherper dan die bij Sporza. Op een bepaald moment overgeschakeld, het oog wil ook wat.....
05-09-2015 12:06
Gewoon altijd Eurosport aanzetten. Kun je het commentaar van Jose Been niet handelen, zet je hem op Engels commentaar. Mits je zo'n digitale ontvanger hebt natuurlijk ;)
05-09-2015 12:12
Die foto he, bij dit artikel, kan iemand me uitleggen wat die Garmin man links aan het doen is? Of is dit de bus die nog naar boven moet en hij is al gefinished?
05-09-2015 12:13
Verwacht dat deze voor de klassementmannen is. Aru en katusha willen de boni's
05-09-2015 12:17
9 renners ontsnapt, benieuwd of er mooie namen tussen zitten.
05-09-2015 12:19
Moreno Moser (Cannondale - Garmin)

Ángel Madrazo (Caja Rural - Seguros RGA)

Alessandro de Marchi (BMC)

José Joaquín Rojas (Movistar)

Fabio Duarte (Team Colombia)

Salvatore Puccio (Sky)

Cyril Lemoine (Cofidis)

Jerome Cousin (Europcar)

Jim Songezo (MTN - Qhubeka)

Tom Van Asbroeck (Lotto NL - Jumbo)

EDIT: teruggehaald
05-09-2015 12:22
@ Scotty. Hij vraagt de weg aan die toeschouwer.
05-09-2015 12:25
Tom Dumoulin geeft ze vandaag "de klap van de MOLEN" !
05-09-2015 12:27
@Scotty
Aangezien de TLJ renner op de foto Van Asbroeck is zal dit inderdaad de bus zijn.
05-09-2015 12:28
Opgave Samuel Sanchez
05-09-2015 12:28
Opgave van Sammy. Ouch.
05-09-2015 12:36
Peloton gebroken in 2 groepen
05-09-2015 12:42
Ook De Gendt eruit.

Dit kan echt een slagveld worden, als ze doorkachelen.
05-09-2015 12:43
Ik zit angstvallig te wachten op berichten over Quintana als ik dit allemaal zie.
05-09-2015 12:44
Waarschijnlijk nog altijd Katusha op kop, omdat een favoriet in het tweede deel zit?
05-09-2015 13:01
eerste uur 46 kilometer afgelegd!!
05-09-2015 13:12
Volgens mij wil De Marchi graag in de kopgroep vandaag..
1 2 3 7

Reacties zijn gesloten.