Vuelta 2015: Volg hier de ploegentijdrit
zaterdag 22 augustus 2015 om 18:31 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de ploegentijdrit

Zelden zal de openingsetappe van een grote ronde al op voorhand zoveel stof hebben doen opwaaien als de ouverture van de zeventigste Vuelta a EspaƱa. Een traject dat deels is verstopt onder een laag zand, dat vraagt om ongelukken en competitievervalsing, zo luidde het oordeel van renners en ploegleiders. Als compromis werd besloten dat de tijdsverschillen vandaag niet meetellen voor het algemeen klassement. Daardoor staan alleen de ritzege en de rode leiderstrui op het spel.

Hoewel niet alle ploegen geneigd zullen zijn om veel risico’s te nemen, wordt het voor de televisiekijker ongetwijfeld genieten van spectaculaire beelden. De rit van Puerto BanĆŗs naar Marbella is slechts 7,4 kilometer lang en is van de eerste tot de laatste minuut te zien.

Sporza begint om kwart voor zeven met de live-uitzending, nog voordat de eerste ploeg op het parcours is. Hetzelfde geldt voor Eurosport, dat al om 18.25 uur start met een voorbeschouwing. De NOS zendt de koers vanaf 18.38 uur uit via NOS.nl en het digitale themakanaal.

De ploeg die het spits afbijt is MTN-Qhubeka. Zij starten om 18.48 uur. Om 20.33 is Katusha als laatste van de 22 ploegen aan de beurt.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie etappe 1

Twitter organisatie
Liveticker organisatie
Liveticker Sporza
Liveticker NuSport

Live NOS.nl

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
67 Reacties
22-08-2015 20:03
Giant-Alpecin met een NLs vlaggetje..
22-08-2015 20:04
@rennerske Aandoenlijk dat jij winst van een Vuelta etappe niet belangrijk vind.
22-08-2015 20:05
Toch vereist dit stukje serious skills
22-08-2015 20:07
Tijd lijkt opgenomen te worden op de 5e man die het rode podium op gaat. Vermoedelijk omdat ze bij het vol gaan tot de finish niet op tijd kunnen remmen op dat kleine uitloopstrookje. Het enige probleem is dat ze het de teams blijkbaar niet hebben verteld.
22-08-2015 20:09
GAAF dat inkijkje dat Terpstra ons bood in de pikorde van Etixx
22-08-2015 20:10
Niki laat zich weer eens kennen. Tja, een seconde Ôchter LottoNL zal hij ervaren als één van de grootste nederlagen uit zijn carrière.
22-08-2015 20:11
Die Terpstra is toch echt een parodie op zichzelf. Terechte kritiek van De Cauwer.
22-08-2015 20:12
Ik moet toch zeggen dat ik wel de lol in zie van deze TTT. Gelukkig geen crashes. Prachtig decorum, lekker sfeertje. Vanaf morgen wordt het nog lang genoeg 'serieus'.

Deze TTT vol rijden is veel meer een hoogstandje dan over bijv. een perfect geasfalteerde Amerikaanse highway.
22-08-2015 20:22
@ikbenprocycling
Inderdaad lol. Beetje kermis, wat palmboompjes, een ondergaand zonnetje, doch het strand valt me wat smal.
22-08-2015 20:28
@ ikbenprocycling, dat zijn appels en peren vergelijken. Het ene is fysiek, het andere is techniek. Wanneer deze TTT over fatsoenlijke wegen zou gaan maar wel met veel bochten dan geef ik je gelijk. Nu zijn er te veel gevaarlijke factoren die meespelen en niks met het wegwielrennen te maken hebben waardoor het wat mij betreft niet thuishoort in een grote ronde.
22-08-2015 20:33
Eens met Reflex !
22-08-2015 20:34
De tijden tellen niet mee in het algemeen klassement. Dan vind ik ook dat je geen rode trui uit moet delen.

Ik vind het maar een trieste bedoeling.
22-08-2015 20:37
Sky laatst.
22-08-2015 20:39
Heb hem net opgezet en dit slaat alles. Wat een wanvertoning. Rijd hem ofwel helemaal niet of laat gewoon de tijden tellen. Een treurige poldermodeloplossing.
22-08-2015 20:41
@el cyclisto
............................. kom op, deze poppenkast is toch te gek voor woorden.
22-08-2015 20:43
rennerske: Klopt, maar ik zou toch gewoon door rijden als je de boeken in kan gaan als winnaar van een vuelta etappe ;)
22-08-2015 20:46
@ el cyclisto
Met het risico ongenadig op je plaat te gaan? Nee toch?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.