Vuelta 2015: Volg hier de ploegentijdrit
zaterdag 22 augustus 2015 om 18:31 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de ploegentijdrit

Zelden zal de openingsetappe van een grote ronde al op voorhand zoveel stof hebben doen opwaaien als de ouverture van de zeventigste Vuelta a EspaƱa. Een traject dat deels is verstopt onder een laag zand, dat vraagt om ongelukken en competitievervalsing, zo luidde het oordeel van renners en ploegleiders. Als compromis werd besloten dat de tijdsverschillen vandaag niet meetellen voor het algemeen klassement. Daardoor staan alleen de ritzege en de rode leiderstrui op het spel.

Hoewel niet alle ploegen geneigd zullen zijn om veel risico’s te nemen, wordt het voor de televisiekijker ongetwijfeld genieten van spectaculaire beelden. De rit van Puerto BanĆŗs naar Marbella is slechts 7,4 kilometer lang en is van de eerste tot de laatste minuut te zien.

Sporza begint om kwart voor zeven met de live-uitzending, nog voordat de eerste ploeg op het parcours is. Hetzelfde geldt voor Eurosport, dat al om 18.25 uur start met een voorbeschouwing. De NOS zendt de koers vanaf 18.38 uur uit via NOS.nl en het digitale themakanaal.

De ploeg die het spits afbijt is MTN-Qhubeka. Zij starten om 18.48 uur. Om 20.33 is Katusha als laatste van de 22 ploegen aan de beurt.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie etappe 1

Twitter organisatie
Liveticker organisatie
Liveticker Sporza
Liveticker NuSport

Live NOS.nl

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
67 Reacties
22-08-2015 18:43
LottoNL gaat risico's nemen, hebben niemand om te beschermen.
22-08-2015 18:45
Vind het wel een unieke kans voor tlj!
22-08-2015 18:45
Ik tip orica.

Australische mentaliteit dus die gaan lekker knallen na een mislukte tour.
22-08-2015 19:04
Laatste rijder goed opgang gekomen..
22-08-2015 19:11
TLJ goed hoor, 8:18. Keizer als eerst over de streep.
22-08-2015 19:11
22 sec sneller dan MTN.
22-08-2015 19:12
Het lijkt erop dat de zes vol zijn gegaan en de andere drie vroeg zijn afgehaakt en geen risico's hebben genomen.
22-08-2015 19:12
53,4 gemiddeld tegen 51,1 van MTN
22-08-2015 19:13
Knap hoor op zo'n badslippers parcours !
22-08-2015 19:13
@Onie Bij het begin kon je zien dat ze er met 7 vol doorgingen en 2 gelijk eraf dus 1 man leeggereden
22-08-2015 19:14
Jammer dat de tijden niet meetellen. Het valt allemaal wel mee zo te zien
22-08-2015 19:16
Had een filmpje gezien van GCN, daar vond ik het al meevallen. het is alleen erg smal voor een ploegentijdrit. Maar tijden hadden best mee mogen tellen idd
22-08-2015 19:18
Nu ik het parcours zie snap ik dat de ploegen bezwaar maken. Hier valt als ploeg niet over heen te rijden. Geeneens ruimte om je fatsoenlijk van kop af te laten zakken
22-08-2015 19:19
Wie kwam er bij TLJ als eerste over de streep?
22-08-2015 19:19
@ ProLottoNL

Ik heb hem ook gezien, maar je snijd natuurlijk een bocht wel aan en als er zand aanwezig is en de snelheid. Is het niet geheel veilig.
22-08-2015 19:21
@janne6 Keizer
22-08-2015 19:21
@ Janne6

Volgensmij was dat Keizer
22-08-2015 19:23
Die van Garmin maken er echt een zondagsrondje van, sjonge sjonge.
22-08-2015 19:23
reactie van Corti

niet alle ploegen denken er hetzelfde over, althans een paar dagen later
Colombia-Coldeportes’ General Manager Claudio Corti was not on the same page about the route though, after personally riding it in the afternoon along with Sports Director Valerio Tebaldi, eventually getting a quite different impression. ā€œTo me, it is not a dangerous route,ā€ Corti said, ā€œUnipublic did a huge job in the last few hours, now the route looks cleared and I don’t think some raw concrete can provide any actual risks for the riders’ safety. All in all, it is a different time trial than usual, to be raced differently in technical and strategical terms. The clocks might be neutralized, but we will still be looking to give our best and honor the Vuelta from the very beginning.ā€(cyclingquotes)
22-08-2015 19:24
@rahihmns @MME Bedankt, hoopte ook op een Nederlander in het rood als TLJ deze ploegentijdrit wint ;d
22-08-2015 19:28
@Rouvoet daar hebben zij de laatste patent op.
22-08-2015 19:28
Je merkt toch dat Wuyts het wielrennen slechts oppervlakkig volgt. Niet eens Barbero noemen bij Caja-Rural.
22-08-2015 19:30
Wat een farce dit. Vuelta begint morgen
22-08-2015 19:33
TLJ zal wel hoog eindigen verwacht ik, team vd klassementsmannen zullen rustig aan doen verwacht ik, behalve BMC wsl.
22-08-2015 19:35
Keizer in het rood?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.