Vuelta 2015: Volg hier de ploegentijdrit
zaterdag 22 augustus 2015 om 18:31 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de ploegentijdrit

Zelden zal de openingsetappe van een grote ronde al op voorhand zoveel stof hebben doen opwaaien als de ouverture van de zeventigste Vuelta a EspaƱa. Een traject dat deels is verstopt onder een laag zand, dat vraagt om ongelukken en competitievervalsing, zo luidde het oordeel van renners en ploegleiders. Als compromis werd besloten dat de tijdsverschillen vandaag niet meetellen voor het algemeen klassement. Daardoor staan alleen de ritzege en de rode leiderstrui op het spel.

Hoewel niet alle ploegen geneigd zullen zijn om veel risico’s te nemen, wordt het voor de televisiekijker ongetwijfeld genieten van spectaculaire beelden. De rit van Puerto BanĆŗs naar Marbella is slechts 7,4 kilometer lang en is van de eerste tot de laatste minuut te zien.

Sporza begint om kwart voor zeven met de live-uitzending, nog voordat de eerste ploeg op het parcours is. Hetzelfde geldt voor Eurosport, dat al om 18.25 uur start met een voorbeschouwing. De NOS zendt de koers vanaf 18.38 uur uit via NOS.nl en het digitale themakanaal.

De ploeg die het spits afbijt is MTN-Qhubeka. Zij starten om 18.48 uur. Om 20.33 is Katusha als laatste van de 22 ploegen aan de beurt.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie etappe 1

Twitter organisatie
Liveticker organisatie
Liveticker Sporza
Liveticker NuSport

Live NOS.nl

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
67 Reacties
22-08-2015 19:38
Verwacht ook wat van Trek
22-08-2015 19:38
Dat viel me ook al op Purito.

Ik ben ondertussen benieuwd over TLJ over negen minuten nog steeds eerste staat. Zo ja, dan maken ze goede kans op winst.
22-08-2015 19:39
Nou die ploegentijdrit slaat nu ook nergens meer op zeg. Hinken op 2 gedachten. Wel rijden, geen verschillen voor het klassement alleen op ploegniveau. Mehhh.
22-08-2015 19:39
Orica en Trek gaan zich heus vol geven. Niks te verliezen - hooguit gezichtsverlies, voorzover dat kan op dit kermisnummer. Maar toch best wat te winnen - al ben ik benieuwd naar de commentaren mocht TLJ winnen.
22-08-2015 19:39
Orica is begonnen, die gaan er vol voor zo te zien...
22-08-2015 19:41
Verwacht wel wat van Movistar, ivm ploegenklassement
22-08-2015 19:41
Orica zal er echt wel voor gaan. De eerste honderden meters zijn wel mooi maar het parkoers is echt te smal en teveel zand. Je kan geen enkel moment lekker aanzetten.
22-08-2015 19:41
Verwacht Orica en Trek boven TLJ maar laten we hopen
22-08-2015 19:43
Orica gaat het ook niet halen. 4.10 op 4 km van de finish.
22-08-2015 19:43
[i]Edit redactie: De boodschap komt nog niet echt over[/i]
22-08-2015 19:44
6.12 op 2 km van de finish, de km's kloppen dus niet precies.
22-08-2015 19:46
wordt net aan dan...
edit: helaas helaas...
22-08-2015 19:47
Ze rijden allemaal de laatste 100 meter in 4 seconde, het is dus allemaal een beetje zozo.
22-08-2015 19:47
Orica reed met de gehele ploeg dat is iets wat TLJ niet deed anders hadden ze denk ik wel onder de tijd van Orica gezeten
22-08-2015 19:48
Ik heb niet de indruk dat de tijd van de 5e renner telt
22-08-2015 19:49
Vanaf het rode vod is het geen km tot het punt waarop de eindtijd wordt gemeten. Orica kwam onder het rode vod door op 7.17 ofzo en finishen in 8.11. 54s over een km geloof ik niet meteen op dat parkoers, dat zou 66 km/u zijn.
22-08-2015 19:51
stofhappen, net strade bianchi zo
22-08-2015 19:53
majka zat al ff op een gaatje daar bij tinkoff saxo
22-08-2015 19:54
Toch leuk om Tom Dumoulin weer in actie te zien.
22-08-2015 19:54
tijd wordt niet op de finish geklokt, of men neemt de tijd van de eerste ipv de 5de
22-08-2015 19:55
Tinkoff wordt gevaarlijk.
22-08-2015 19:56
Waarom gaat giant niet voluit? Met Degenkolb en Dumoulin zouden ze dit erg goed moeten kunnen..
22-08-2015 19:56
Jammer dat Lotto niet wint
22-08-2015 20:01
Quintana warmt extra lekker op met zijn petje op.
22-08-2015 20:02
Aandoenlijk dat sommigen deze flauwekul serieus nemen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.