Vuelta 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 24 augustus 2015 om 13:35 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de derde etappe

De Ronde van Spanje weet de gemoederen in de wielrennerij goed bezig te houden. Na de geneutraliseerde openingsploegentijdrit volgde gisteren al de eerste aankomst bergop. Maar met name de diskwalificatie van Vincenzo Nibali weet de tongen los te maken.

Vandaag is opnieuw spektakel te verwachten, al moet men daar waarschijnlijk wel voor wachten tot het slot. In Malaga dient zich in deze ronde een zeldzame kans aan voor de sprinters. Volg het verloop hier op WielerFlits.

Om 13.49 uur wordt het startschot gelost. Tussen 17.30 en 17.53 uur wordt de finish verwacht. Sporza, Eurosport en NOS.nl zenden de etappe live uit vanaf 15.45 uur.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie etappe 3

Twitter organisatie
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
80 Reacties
24-08-2015 13:48
Bouhanni voor zijn eerste en bijhorende trui tot Madrid. Benieuwd of na een succesvolle Vuelta Cofidis geen ambitie heeft om terug WT te worden. Een leuk treintje verdiend hij wel al weet ik niet of hij dat ook echt wil. Der John zie ik vandaag niet knallen. off; Als Landa crasht en 500m verder Aru wie krijgt er dan assistentie vandaag rarara hoe lossen ze dat op.
24-08-2015 13:50
Benieuwd of Sagan nog power heeft en voor hoelang nog maar het zou me verbazen. Zie nog liever kamikaze Ewan winnen.
24-08-2015 13:51
Veel teams die een sprint willen dus zal het ook wel een sprint worden. Ben benieuwd wat Degenkolb kan.
24-08-2015 13:58
1. Boeckmans
2. Van Poppel
3. Arashiro
24-08-2015 13:59
Ik wil nog zien of het een sprint wordt. Toch wel heel lastige col in het midden van de rit.
24-08-2015 14:02
Ons veggie-beuk-beest zit weer eens in de ontsnapping, go Maarten!
24-08-2015 14:02
@DQ Arashiro?
24-08-2015 14:08
Die col is echt niet mis, en die heuveltjes op het einde zijn ook behoorlijk listig.

Ik moet nog zien of dit een complete sprint wordt, ik denk het niet. Pelucchi en Kittel hadden bij deelname in ieder geval niet mee gesprint.
24-08-2015 14:20
Met een beetje fantasie is dit het profiel van de etappe die Adam Hansen [url=http://www.procyclingstats.com/race.php?id=139150&c=8]vorig jaar[/url] won. Hup Adam!
24-08-2015 14:24
De acht vluchters hebben 3 minuten voorsprong en komen zo boven op het eerste colletje van de dag (3e cat), terwijl Tiralongo al medische assistentie zoekt...
24-08-2015 14:29
gaat Sagan toch gewoon pakken hier lijkt me
24-08-2015 14:42
@ xistnc:
met heel veel fantasie dan. :p
edit; het profiel op de sporza liveticker ziet er ook weer heel anders uit.
24-08-2015 15:06
Met wat fantasie is het net MSR joh dat parcours, go Degenkolb!
24-08-2015 15:09
Opgave Tiralongo.
24-08-2015 15:10
Tom reed gisteren Quintana eraf op een helling, dus vandaag rijdt hij Degenkolb uit zijn wiel in de sprint! Oh en hij wint de volgende Tour....
24-08-2015 15:24
Berhane voor de bollen zo?
24-08-2015 15:51
Tjallingii in kopgroep, ruim 4 minuten voorsprong nu. Tempo ligt niet erg hoog, eerste 2 uur 67 km afgelegd. Er zitten wel 2 "pukkeltjes" bij natuurlijk......
24-08-2015 16:06
De kopgroep krijgt niet genoeg ruimte om kans te maken vandaag. Nog maar dik 3 minuten over. En ondertussen meldt zich ook Cancellara bij de doktoren... voelt zich niet zo fris (als dat zo blijft dan kan Dumoulin ook lekker met zijn krachten blijven smijten :))
24-08-2015 16:07
Aan de wagen hangen zullen ze niet snel doen vandaag, benieuwd welke sprinters er op de klimmetjes overboord gekieperd worden.
24-08-2015 16:07
@Wheely Degenkolb waarschijnlijk niet want Giant is an die Arbeit gegaan...
24-08-2015 16:09
Zelfs als Van Poppel wint is het Nederlandse sport hoogtepunt van de dag natuurlijk al geweest.. Maar vooruit, in de succesvolle spirit van Schippers; kom op Danny!
24-08-2015 16:12
@LyndaLid en off topic; was dat niet dieptepunt van de dag? hoopte jij niet stiekem op goud?
24-08-2015 16:12
Begrijp de ticker ff niet. Velits in een counter op 15" peloton in twee stukken?
24-08-2015 16:15
@ natrix (En off-topic, maarja er zijn pas 21 reacties deze etappe..)

Nee joh ben je gek, Fraser-Price is nu gewoon nog iets te goed. Dit is fenomenaal voor een Nederlandse, en met de stappen die ze nu maakt wint ze straks goud op de 200 meter en hoort ze in Rio gewoon bij de topfavorieten. Ik vond het geweldig, en ik kan niet wachten op het commentaar van Leon Haan bij de 200 meter en in Rio!
24-08-2015 16:15
@bartje: nee: peloton zit op 2'05 van de kopgroep en 1'40 van Velits.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.