Vuelta 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 24 augustus 2015 om 13:35 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de derde etappe

De Ronde van Spanje weet de gemoederen in de wielrennerij goed bezig te houden. Na de geneutraliseerde openingsploegentijdrit volgde gisteren al de eerste aankomst bergop. Maar met name de diskwalificatie van Vincenzo Nibali weet de tongen los te maken.

Vandaag is opnieuw spektakel te verwachten, al moet men daar waarschijnlijk wel voor wachten tot het slot. In Malaga dient zich in deze ronde een zeldzame kans aan voor de sprinters. Volg het verloop hier op WielerFlits.

Om 13.49 uur wordt het startschot gelost. Tussen 17.30 en 17.53 uur wordt de finish verwacht. Sporza, Eurosport en NOS.nl zenden de etappe live uit vanaf 15.45 uur.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie etappe 3

Twitter organisatie
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
80 Reacties
24-08-2015 17:20
@Sjoerdson; dank.
@Batchieboy; nee.
@nickdt; schei nou eens uit, aanhangen, stayeren, plakbidons etc, het is niet fraai maar het wordt oogluikend toegestaan. In een auto gaan zitten of je op elke andere wijze terug laten brengen door gemotoriseerd vervoer daar staat dus uitsluiting op.
24-08-2015 17:23
[i]Edit redactie: On-topic aub[/i]
24-08-2015 17:25
@SammySosa
Dus! Stayeren is je toch terug laten brengen door een gemotoriseerd voertuig, en als je aan een auto hangt, kan je ff herstellen en sparen. Is dus hetzelfde.
24-08-2015 17:25
Pff hopelijk pakt het peloton ze nog dan zien we nog iets spannend.
24-08-2015 17:27
@Sammy

Afsnijden ook zo eentje nog, dat is Valverde (al dan niet bewust) eens in LBL gebeurd geloof ik.
24-08-2015 17:27
Tjallingii zit wel altijd in een mooie vlucht. Zou mooi zijn als hij het red hoor.
24-08-2015 17:29
@Sammy
laat Maarten maar even stayeren dan als dat oogluikend wordt toegestaan.
24-08-2015 17:30
[i]Edit redactie: Niet doen. On-topic aub[/i]
24-08-2015 17:32
Nee, dit redden ze niet hoor
24-08-2015 17:32
28 seconden op het peloton?
24-08-2015 17:33
@ nickdt: ik heb veel wielrennen gezien en dus ook plakken en stayeren. Maar wat Nibali gisteren liet zien sloeg echt alles. Nooit vertoond. Vanaf de kop van een groep je gewoon even naar de volgende groep laten rijden. De rest als kansloze amateurs achterlatend. Hij had net zo goed even achterin de ploegwagen kunnen gaan zitten: hetzelfde effect.
24-08-2015 17:34
Tjallingii gaat het niet redden helaas
24-08-2015 17:34
Tjallingii als enige over. Maar hij is een vogel voor de poes.
24-08-2015 17:35
Voorsprong slinkt nu heel snel. Dit is over een paar kilometer klaar.
24-08-2015 17:35
Of een paar honderd meter, haha.
24-08-2015 17:36
@Wheely; dat is natuurlijk een ander verhaal, maar als je door een lekke band of plaspauze weer terug naar het peloton rijdt is het haast onmogelijk om niet een beetje te stayeren. Omdat die lijn zo dun is is dat lastig handhaven.
24-08-2015 17:37
[i]Edit redactie: Niet doen. On-topic aub[/i]
24-08-2015 17:40
Jammer dat Teunissen niet vooraan zit. Had nog een aanval kunnen proberen
24-08-2015 17:42
Kan Giant in de laatste kms nog wat gaten trekken waar John en Tom voor zitten en Chaves achter?
24-08-2015 17:46
Die hoogbouwwijken tegen een Andalusisch landschap ogen vreemd..
24-08-2015 17:53
Komaan Sagan!
24-08-2015 17:54
Deze zie ik Sagan niet winnen hoor...
24-08-2015 17:55
Goed, ik zeg niks meer.
24-08-2015 17:55
Ein-de-lijk.
24-08-2015 17:55
1 woord: HULK!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.