Vuelta 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 29 augustus 2015 om 13:04 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de achtste etappe

Na de bergetappe van gisteren staat er vandaag een relatief vlakke etappe op het programma. Al heeft de 188,6 kilometer lange achtste etappe van Puebla de Don Fadrique naar Murcia wel een verraderlijk slot. In de laatste vijftig kilometer wordt namelijk de Cresta del Gallo twee keer beklommen. Deze klim van derde categorie is 5,5 kilometer lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 6,8 procent.

Slaagt Peter Sagan of Caleb Ewan erin een tweede ritzege te boeken. Of komt John Degenkolb eindelijk een keer juichend over de streep? Of weet een vluchtgroep uit de greep van het peloton te blijven? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

De officiële start wordt gegeven om 13.13 uur. De finish staat gepland tussen half zes en zes uur. Vanaf 16.00 uur is de koers live te volgen op Sporza en Eurosport. Ook de NOS komt met beelden van de rit, in een uitzending waar ook atletiek, hockey en judo te zien is.

Vuelta 2015 - etappe 8

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie achtste etappe

Livestream NOS

Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
131 Reacties
29-08-2015 16:22
Ze zijn live, je reageerde 1 minuut te vroeg.
29-08-2015 16:24
@Iljokeisefan
Duidelijk dat je door een Iljo Keise fanbril kijkt. Van Asbroeck was duidelijk sterker maar begon er te laat aan.
29-08-2015 16:24
Even een vraag voor de kenners. Kan Teunissen deze top 10 rijden?
29-08-2015 16:26
welke?
29-08-2015 16:28
Volgens mij Martin, Boeckmans en van Garderen exit.
29-08-2015 16:29
al meer duidelijkheid over afstappers?
29-08-2015 16:29
@TeamNL Van Asbroeck was sterker? Als hij sterker was had hij hem wel gepakt.
29-08-2015 16:30
Volgens mij Bouhanni ook.

Van Garderen, Martin, Bouhanni... Dat is nog eens een valpartij met gevolgen :(
29-08-2015 16:32
@iljokeissefan, ja want de sterkste wint toch altijd?? Beetje onzin he
29-08-2015 16:32
Terpstra heeft plannen voor vandaag denk ik. En nu Howes op zijn plaat in de afdaling.
29-08-2015 16:33
Zonde, man. Dan Martin ligt er de laatste jaren altijd bij. Was net zo lekker bezig! Vind dit wel heel jammer. Blijft een sympathieke renner.

En dus een verloren seizoen voor Van Garderen. Je strak richten op de Tour blijkt altijd jammerlijk uit te pakken wanneer je daar tegenslag tegenkomt. Nu ook hier gevallen en zijn seizoen gaat als een nachtkaars uit. Spijtig.
29-08-2015 16:33
Woeps Howes..
29-08-2015 16:34
@ nickdt, dat was precies wat ik dacht toen ik em daar zo vooraan zag zitten.
29-08-2015 16:34
Lekkere afdaling
29-08-2015 16:34
@nickdt
Hij zit iig goed van voren. Ook zo'n renner die nog een jump kan plaatsen in de laatste kilometers.
29-08-2015 16:35
Tricky afdaling hoor.
29-08-2015 16:37
Lotto Soudal ‏@Lotto_Soudal 1 min.1 minuut geleden Vertaling weergeven
#LV2015 @krisboeckmans is taken to hospital, he's conscious and the situation is stable. More news later.
29-08-2015 16:37
Boeckmans gelukkig bij bewustzijn..
29-08-2015 16:38
Rodolfo Torres was de man van Colombia die viel :(
29-08-2015 16:38
Vevie, altijd jammerlijk uitpakken? Contador vorig jaar?
29-08-2015 16:42
Bartje: dat is eerder uitzondering dan regel. Het is iets waar ook Van den Broeck altijd voor werd bekritiseerd. Als je Tour in het water valt, blijkt het voor veel renners vaak lastig om daarna (die het hele jaar in dienst van de Tour doen) nog resultaten te rijden. Tuurlijk heb je renners die wel presteren. Maar (ik kan er naast zitten) volgens mij is het vaker niet dan wel.
29-08-2015 16:43
Wuyts en De Cauwer weten nog steeds niet dat Martin het slachtoffer was.

Slordig hoor. Ze lezen ook geen twitter ondertussen?
29-08-2015 16:48
Snap niet dat Meganck ze niet helpt, die twittert als een bezetene.

Maar van de organisatie komt ook heeeel erg weinig info. Waarom krijgen we geen opgaves door?
29-08-2015 16:48
Welke Lotto zit daar vooraan?
29-08-2015 16:50
Bouhanni en Van Garderen nu gemeld als officiële opgaves.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.