Vuelta 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 29 augustus 2015 om 13:04 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de achtste etappe

Na de bergetappe van gisteren staat er vandaag een relatief vlakke etappe op het programma. Al heeft de 188,6 kilometer lange achtste etappe van Puebla de Don Fadrique naar Murcia wel een verraderlijk slot. In de laatste vijftig kilometer wordt namelijk de Cresta del Gallo twee keer beklommen. Deze klim van derde categorie is 5,5 kilometer lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 6,8 procent.

Slaagt Peter Sagan of Caleb Ewan erin een tweede ritzege te boeken. Of komt John Degenkolb eindelijk een keer juichend over de streep? Of weet een vluchtgroep uit de greep van het peloton te blijven? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

De officiële start wordt gegeven om 13.13 uur. De finish staat gepland tussen half zes en zes uur. Vanaf 16.00 uur is de koers live te volgen op Sporza en Eurosport. Ook de NOS komt met beelden van de rit, in een uitzending waar ook atletiek, hockey en judo te zien is.

Vuelta 2015 - etappe 8

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie achtste etappe

Livestream NOS

Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
131 Reacties
29-08-2015 17:13
Sagan moet alles weer eens alleen oplossen, als hij dit straks kan afmaken zou dat heel knap zijn
29-08-2015 17:13
Waarom rijden ze bij Tinkoff niet voor Sagan..
29-08-2015 17:13
Majka is een goede renner maar een waardeloze teamgenoot.
29-08-2015 17:14
Sagan gevallen
29-08-2015 17:14
Sagan aangereden?
29-08-2015 17:14
Sagan helemaal leip. Die is boos.

Aantal ploege moeten eens rijden voor hun rappe man. Stuyven en v.d. Sande erbij. Rojas ook, maar gehavend.
29-08-2015 17:14
omver gereden? Hij is woedend..
29-08-2015 17:14
Sagan is woest en terecht
29-08-2015 17:15
Sagan is woest. Aangereden probably
29-08-2015 17:15
Nu zullen ze wel het gat dichtrijden
29-08-2015 17:16
Als deze renners nu doorgaan wint Goncalves geheid
29-08-2015 17:17
Majka inderdaad goede renner, waardeloze teamgenoot.
29-08-2015 17:17
Wtf, waarom rijdt Tinkoff nu weer op kop?
29-08-2015 17:18
zo dom he, nu rijdt tinkoff wel weer op kop
29-08-2015 17:18
Hansen en Tinkoff dom nu.
29-08-2015 17:19
Dumoulin ftw
29-08-2015 17:20
Bennati er dan bij?
29-08-2015 17:20
Nou Tom, gaan!!
29-08-2015 17:22
Als Drucker erbij zit gaat ie winnen. Anders misschien wel iemand als Simon.
29-08-2015 17:22
Barbero als ie erbij zit
29-08-2015 17:22
Hansen nooit moe?
29-08-2015 17:23
Hansen..
29-08-2015 17:24
Jasper Stuyvennnnnnnn!
29-08-2015 17:24
Stuijven wint
29-08-2015 17:24
STUYVEN!!!!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.