Vuelta 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 29 augustus 2015 om 13:04 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de achtste etappe

Na de bergetappe van gisteren staat er vandaag een relatief vlakke etappe op het programma. Al heeft de 188,6 kilometer lange achtste etappe van Puebla de Don Fadrique naar Murcia wel een verraderlijk slot. In de laatste vijftig kilometer wordt namelijk de Cresta del Gallo twee keer beklommen. Deze klim van derde categorie is 5,5 kilometer lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 6,8 procent.

Slaagt Peter Sagan of Caleb Ewan erin een tweede ritzege te boeken. Of komt John Degenkolb eindelijk een keer juichend over de streep? Of weet een vluchtgroep uit de greep van het peloton te blijven? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

De officiële start wordt gegeven om 13.13 uur. De finish staat gepland tussen half zes en zes uur. Vanaf 16.00 uur is de koers live te volgen op Sporza en Eurosport. Ook de NOS komt met beelden van de rit, in een uitzending waar ook atletiek, hockey en judo te zien is.

Vuelta 2015 - etappe 8

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcoursinformatie achtste etappe

Livestream NOS

Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
131 Reacties
29-08-2015 15:14
@Hulk
Dat het de kopgroep van de dag is, is een feit. Dat ze tot het einde weg blijven is iets dat ik verwacht/hoop. Ik zei ook 'denk', niet 'ik weet het zeker.' Ik denk nog steeds dat er een goede kans is dat ze wegblijven, maar ik weet het niet zeker.
29-08-2015 15:26
Giant :
Team director Christian Guiberteau already sent Giant - Alpecin riders working up front but he warns about John Degenkolb's rivals today:
"The climb is really hard with percentages reaching 15 pc. We're going to lose some sprinters along the way. Normally it's a course that suits John but it also suits Alejandro Valverde, who knows the finale like the palm of his hand. And it suits Peter Sagan just as much. Tom Dumoulin did a great climb yesterday. It's a climb that suited his qualities but we're still really impressed by his form and will see how far he can go."

Saxo:
Tristan Hoffman (Tinkoff-Saxo team director) also asked his rider to work. Here's what he had to say ahead a stage that really suits Peter Sagan:

"Today's stage will depend a lot on the scenario with those two climbs along the way. If there's a 20-man breakaway with no one serious for the GC, I doubt Orica will chase. If it's a smaller break, then it could be different. It's a finale Peter Sagan knows well from 2010 but if my memory serves me well, they only climbed the Alto de la Cresta del Gallo once that year. It makes a real difference. But of course, Peter has ambitions for today."

PS: evt fouten doorgeven aan de vuelta verslaggevers. ( ik copy alleen, bij absentie van daan)
29-08-2015 15:31
Het zou mij verbazen als er überhaupt een sprinter overblijft in de finale (op Rojas na)! Naar mijn mening gaat Movistar alles op alles zetten voor een overwinning van Valverde en rijden ze het hele peloton aan flarden op de smalle stijle lastige klim, om over de lastige afdaling nog maar niet te spreken! Bekijk de klim in de link hieronder: (vanaf 3.50 min)

http://youtu.be/OL2j6yltmvc
29-08-2015 15:48
Kopgroep gaat het vandaag niet halen. Ik verwacht ook een groep van 40 a 50 man maar zonder Degenkolb. Dumoulin zou het kunnen proberen met een jump in de laatste kilometers. Geen ploeg die de finale kan controleren.

Ik zie Bouhanni ook wel revanche nemen vandaag.
29-08-2015 15:55
Nu zou De Buyst mee in de kopgroep zitten ipv Cattaneo?
29-08-2015 16:03
Het is inderdaad De Buyst
29-08-2015 16:10
Ai Grote val partij met oa TvG
29-08-2015 16:11
Valpartij met Boeckmans, van Garderen en Bouhanni. Eerste twee sowieso exit.
29-08-2015 16:11
Boeckmans van Lotto Be ligt er ook slecht bij
29-08-2015 16:12
Aaaaaaaiiii. Dat ziet er niet goed uit. Ga weg met die camera. Er liggen er drie in de berm.
29-08-2015 16:12
Dan Martin ook uit de Vuelta?

Veel Garmin renners staan rond één renner.
29-08-2015 16:12
Ziet er niet goed bij Boeckmans.
29-08-2015 16:13
Bah wat een nate val. Einde Tejay. Bouhanni weer. En Boeckmans ernstig. Ambulances...
29-08-2015 16:14
Dan Martin alweer :(
29-08-2015 16:14
Chaves ook erbij. Tinkoff en Giant rijden.
29-08-2015 16:14
Erg nare val ja. Hoop toch dat het niet te ernstig is voor Boeckmans.
29-08-2015 16:15
Chaves op achterstand met ploegmaats. Peloton jaagt door.
29-08-2015 16:16
Dumoulin op achterstand.

Giant rijdt gewoon door. Niet slim.
29-08-2015 16:17
Dumoulin op achterstand. Waarom blijft Giant rijden dan.
29-08-2015 16:17
Dumoulin op achterstand en Giant op kop? Waarom blijven ze op kop rijden moeten ze nu niet wachten?
29-08-2015 16:19
Ah Giant weg. Via tv dus gezien. Chaves en Dumoulin samen volgens mij.
29-08-2015 16:19
Dumoulin is terug.
29-08-2015 16:20
Chaves ook gewoon.
29-08-2015 16:21
Iljo wint de tussensprint met speels gemak van een 'sprinter'
29-08-2015 16:21
Waarom is nos nog niet live? Zie nog steeds een klokje

Om te reageren moet je ingelogd zijn.