Volg hier Parijs-Roubaix 2018
zondag 8 april 2018 om 10:30 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2018

Vandaag staat in Noord-Frankrijk het derde monument van het seizoen op het programma. In Parijs-Roubaix krijgen de coureurs kilometers helse kasseien te verwerken. Wie volgt in de 115de editie van de koningin der klassiekers Greg van Avermaet op als winnaar? Volg de koers hier op WielerFlits.

Parijs-Roubaix start sinds 1968 in Compiègne, een voorstad op zo’n tachtig kilometer ten noordoosten van de Franse hoofdstad. Niet ver van de plek waar in 1918 de wapenstilstand voor de Eerste Wereldoorlog werd gesloten, beginnen de heren coureurs aan een wedstrijd van 257 kilometer. In totaal krijgen de renners 54,5 kilometers aan kasseien voorgeschoteld, vijfhonderd meter minder dan in 2017. Deze passages zijn verdeeld over 29 secteurs pavées en onderverdeeld naar moeilijkheidsgraad van één tot vijf sterren.

De laatste strook ligt op een steenworp afstand van de wielerbaan van Roubaix. Deze 300 meter lange strook over netjes neergelegde kasseien ligt er enkel voor de sier en is vernoemd naar tweevoudig winnaar Charles Crupelandt (1912 en 1914). Kort hierna gaat het rechtsaf richting het Vélodrome. Na het luiden van de bel volgt er nog een slotronde, waarna de winnaar van de 115de editie bekend zal zijn.

De liefhebbers kunnen zich verheugen op een lange koerszondag. Parijs-Roubaix is namelijk van start tot finish op tv te volgen. Sporza begint om 10.40 met de voorbeschouwing. Eurosport is er vanaf 11.00 bij. De NOS haakt iets later in en start om 13.00. Het startschot klinkt om 11.20. De aankomst ligt volgens het routeboek tussen 17:10 en 17:45.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst Parijs-Roubaix 2018 (ProCyclingStats)

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter Organisatie)
Livestream (NOS.nl, vanaf 13.00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
361 Reacties
08-04-2018 11:34
@Arema
John is dan ook al een tijdje gestopt.
08-04-2018 11:35
Is dit overigens, omdat het geen Vlaamse koers is, eindelijk weer eens een wedstrijd waar we die irritante Renaat niet op de motor hebben?

Wuyts: "30 seconden is het gat. We gaan even naar Renaat."

Schotte: "30 seconden! Het gat is 30 seconden!"
08-04-2018 11:35
Bij Sep wordt er alweer gesleuteld
08-04-2018 11:50
LL je hebt geluk. Renaat is er gewoon weer bij op de motor
08-04-2018 11:51
Tom Stamsnijder gooit zelf zijn legendarische reeks te grabbel. Na 7 DNF's volgt een DNS.
08-04-2018 11:58
@LyndaLid

Hahahahaha herkenbaar inderdaad
08-04-2018 11:58
Best veel renners nu even vooruit.
08-04-2018 12:00
@LL

Ja idd. Zie echt de meerwaarde niet meer.
08-04-2018 12:04
Thijs E, dat is pure aandachttrekkerij.
08-04-2018 12:11
Soler, coureur naar mn hart
08-04-2018 12:14
@LL

Of
Wuyts: We gaan naar Renaat..... Renaat?..... Ben je daar Renaat?
-15sec later-
Schotte: .... (gerommel) ....
08-04-2018 12:18
Geen gemuggenzift a.u.b.
08-04-2018 12:18
Probeer via de nos te kijken maar die live beelden vallen steeds weg. Ben ik de enige?
08-04-2018 12:19
10 minuten erbij, tlj houdt zich bewust wat gedeisd of wel geprobeerd? Vorige week superactief om mee te zijn.
08-04-2018 12:19
Nu hoor je het nog eens he, Smukilis en Vermeltfoort winnaar van de Ronde resp. Roubaix u23. Heeft maar weinig betekenis in het profpeloton.
08-04-2018 12:28
Pattattenjacht? Of gaat het nog lukken nu het peloton is ingezakt?
08-04-2018 12:41
Hup Soler.
08-04-2018 12:49
En nu kijkt iedereen naar QS om te rijden. Zullen ze?
08-04-2018 12:51
100 keer liever Renaat dan die Karl Vannieuwkerke. Die wil altijd zelf in het middelpunt van de belangstelling staan. Gelukkig zijn er andere zenders die de koers uitzenden.
08-04-2018 12:51
@scibby
Je gaat toch niet naar de nos kijken? Ik zelf al de hele ochtend naar de belg.
08-04-2018 12:52
Laat de ‘hel’ maar losbarsten na de recreatierit van de eerste ca 85 km
08-04-2018 12:59
Doet die Duitse duivel nog dienst, of neemt Romans Vainsteins die rol op zich deze PR?
08-04-2018 13:00
Achteraf jammer dat TLJ niet mee is met Van Emden ofzo. Dit gaat wel erg gemakkelijk met de voorsprong.
08-04-2018 13:07
De eerste strook ligt er lekker bij: https://twitter.com/LottoJumbo_road/status/982931251773476864?s=19
08-04-2018 13:12
Wow! https://twitter.com/quickstepteam/status/982933748437135361?s=19

Om te reageren moet je ingelogd zijn.