Volg hier Parijs-Roubaix 2017
zondag 9 april 2017 om 10:55 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2017

De kasseienkoersen komen tot een einde met Parijs-Roubaix, maar dat is niet het enige dat vandaag ten einde komt. De carrière van Tom Boonen zit er na vandaag op. Vier keer wist Tornado Tom de Hel van het Noorden te winnen. Op deze negende april in 2017 gaat hij vol voor een plek in de recordboeken. Kan hij nummer vijf winnen? Volg hier op WielerFlits het verloop van de wedstrijd.

De start is uitgesteld in verband met de verwachte rugwind onderweg. Om 11.10 uur worden de renners op gang geschoten in Compiègne. 257 kilometer, 29 kasseistroken en ruim 55 kilometer aan dokkerende keien later volgt de finish op de wielerbaan van Roubaix. Dat zal zijn tussen 16.55 en 17.30 uur.

De optimale voorbereiding? Lees onze voorbeschouwing!

Aan de start staan 23 Nederlanders, waarvan het debuterende Roompot-Nederlandse Loterij de hofleverancier is. Ook bij LottoNL-Jumbo, Sunweb, Cannondale-Drapac, Quick-Step Floors, Trek-Segafredo en Wanty-Groupe Gobert rijden landgenoten. Kan één van hen Niki Terpstra opvolgen?

Sporza gaat om 10.55 uur live op één en zal na een korte onderbreking om 13.35 uur verdergaan met de uitzending. Eurosport 1 is er van start tot finish bij met beelden, terwijl de NOS in de middaguitzending vanaf 13.30 uur de koers uitzendt.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
456 Reacties
09-04-2017 11:50
@flashke

Die zit ook al vroeg aan de drank.
09-04-2017 11:51
Straf he velen zich hebben laten misleiden door de quote van Naesen over Stijn Vandenbergh, die is helemaal niet goed hoor.
09-04-2017 11:51
Hopelijk houdt Boom woord en heeft hij goed gepiekt naar Parijs-Roubaix. Ik geloof erin! Mijn prono: Boom heeft benen die hij het hele voorjaar meesterlijk verborgen hield en rijdt naar zijn beste resultaat dit voorjaar: een 78e plek.
09-04-2017 11:56
Vind wel dat TLJ verplicht is mee te zitten
09-04-2017 11:57
@mollemarijden
Daar lijken de renners/ploegleiders anders over te denken.
09-04-2017 11:58
Doet Tom Boonen ook mee?
09-04-2017 12:05
Dekkwr
Daarom mijn opmerking is gewoon schandalig er is geen enkele TLJ renner bij de eerste 25
09-04-2017 12:07
Ik ga NOS moeten kijken straks. Heel de middag dit Boonen gedoe houd ik niet vol.
09-04-2017 12:08
Stil, er is een interview met Tom Boonen.
09-04-2017 12:09
Ik ben afgelopen dagen een beetje Boonenluw gebleven om genoeg Boonenhonger te houden. Van mij mag de Boonenmania vandaag de hele dag duren.
09-04-2017 12:10
@gibbedefluppe +1
09-04-2017 12:10
Zo dit wordt weer een dagje genieten!

Wat hoop ik dat Boonen hem pakt zeg, er is geen mooiere manier om afscheid te nemen dan in je laatste koers nog eens even al die van afgunst doordrenkte haters de mond te snoeren. Al jaren lezen we in elk topic over Boonen de negatieve comments, dat het een huilbaby is en ie al jaren geen topper meer zou zijn... Vandaag nog een laatste kunststukje!

****
Boonen
***
Degenkolb (eigenlijk mijn favoriet, maar Boonen krijgt het extra sterretje van de hoop) - Sagan
**
Naesen - Van Avermaet - Terpstra
*
Kristoff - Stannard - Durbridge - Boom (over sterretje van de hoop gesproken)
09-04-2017 12:10
Mijn voorspelling voor het podium:

1. Tom Boonen
2. Tom Boonen
3. Tom boonen
09-04-2017 12:17
@leegloper: dan ben je goed op je Boonen blijven zitten. Hopelijk krijg je geen klap van de man met de Boonen.
09-04-2017 12:18
Twee man van QS rijden steeds dicht of gaan mee, die willen niet de hele dag op kop hoeven rijden volgens mij.
09-04-2017 12:18
Ik kijk Sporza en ik lees hier meer Boonen dan dat ik er op Sporza over hoor. Jullie overdrijven.
09-04-2017 12:19
Zouden de kleine ploegen die in de kopgroep willen zitten weten dat ze de tv-uitzending al gehaald hebben?

Als ze zo doorrijden, zijn ze om 15u binnen. Kan iedereen nog mooi van het mooie weer genieten.
09-04-2017 12:20
Leuk die fase waarin renners proberen een kopgroep te vormen.
09-04-2017 12:28
Net als vorige week een nikszeggende kopgroep.

De tweede vluchtersgroep, zoals vorige week ook was, zal weer heel belangrijk worden.
09-04-2017 12:30
pfff kopgroep van niks
09-04-2017 12:30
Ze gaan wel hard zeg. Dat wordt een flinke uitdunning op de eerste strook
09-04-2017 12:42
"Hier staat Petit, dat zakje moet er natuurlijk even uit en dat moet goed gebeuren. We gaan naar Renaat."
"Ja Michel, ik zie nu Petit langs de kant staan. Het lijkt erop dat er iets van een plastic zakje in zijn derailleur is gekomen en dat moet er uit."
"Bedankt Renaat, heel goed gezien."
09-04-2017 12:44
Heeft Renaat nou werkelijk niet door dat hij precies dát vertelt vanaf de motor, wat we vlak daarvoor volop in beeld hebben gezien inclusief uitgebreide toelichting van Michel en Karl?

Los daarvan, wat is er met de groene mannetjes van Cannondale aan de hand? 4-5 man permanent in de staart van het peloton, zelfs toen er in het begin 2 in de kopgroep zaten. Zodra het even breekt, is hun ploeg gehalveerd.
09-04-2017 12:44
Niet normaal, dat groepje wordt zo weer teruggepakt haha!
09-04-2017 12:44
@123

Hahahha, ja. Het voordeel van Renaat snap ik echt niet. Dat is gewoon iemand aan het werk houden, want alles wat hij zegt zien wij allang op tv.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.