Volg hier Nokere Koerse-Danilith Classic 2016
woensdag 16 maart 2016 om 12:18 Volg in Google

Volg hier Nokere Koerse-Danilith Classic 2016

De Nokereberg is de traditionele scherprechter in Nokere Koerse. De helling met kasseien komt tien keer terug op het parcours, maar vaak is dat niet genoeg om de sprinters overboord te kieperen. Welke spurter beslist de verwachte massasprint in zijn voordeel?

In Nokere is men op zoek naar een opvolger van Kris Boeckmans, die door de naweeën van zijn zware val in de jongste Vuelta nog altijd niet zijn comeback heeft gemaakt. Dylan Groenewegen is de man in vorm en richt na een teleurstellende Ronde van Drenthe zijn pijlen volop op deze koers. Kan hij Leon van Bon, de laatste Nederlandse winnaar, opvolgen?

Het startschot in Deinze klinkt om 12.15, terwijl de organisatie er vanuit gaat dat de finish zo rond 16.50 ligt. De koers is vanmiddag live te volgen via Sporza en Eurosport 1, beide zenders starten om 15.00 met de uitzending. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Website organisatie
Parcoursinformatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
97 Reacties
16-03-2016 12:30
Nummer 3 voor Dylan?
16-03-2016 12:41
laten we het hopen :)
16-03-2016 12:44
Roy jans!!!
16-03-2016 12:47
Benieuws of de mannen van Lotto de rijen nu wel kunnen sluiten, met uitzondering van Koen Bouwman die zijn wiel aan Dylan moest afstaan. Tijd voor revanche na de wanprestatie van het het team afgelopen zaterdag in Drenthe.
16-03-2016 12:47
Meersman
16-03-2016 12:53
Een vreemde gok wellicht, maar ik denk Borut Bozic
16-03-2016 13:11
@TrEb
Helemaal niet zo vreemd. Bozic is en rap en altijd goed op de Vlaamse wegen. Maar over zijn vormpeil durf ik niets te zeggen.
16-03-2016 13:13
Ik denk overigens dat Sagan hier tweede gaat worden ;-)
16-03-2016 13:19
Machtige foto bij dit artikel! Complimenten!
16-03-2016 13:39
Scott Thwaites reed al geweldig in Le Samyn. Verwacht hem vandaag weer vooraan.
16-03-2016 13:42
Kopgroep van zeven: Devriendt (Wanty-Groupe Gobert), Sénéchal (Cofidis), Boucher (Crelan-Vastgoedservice), Ista (Wallonie-Bruxelles), Van Goethem (Roompot), De Ketele (Topsport Vlaanderen-Baloise) en Samuel Williams (One Pro Cycling).
16-03-2016 13:43
Tegenvallende startlijst toch. Wedstrijd heeft een promotie gekregen, van 1.1 naar 1.HC, maar qua deelnemers is die promotie nog niet te merken. Jammer.
16-03-2016 13:47
Ik zie op de sporza ticker dat Van Asbroeck deze koers twee jaar geleden op een halve centimeter na had gewonnen. Dat kan je je nu toch ook niet meer voorstellen…..
16-03-2016 14:05
@horsm

Inderdaad. Stuyven heeft de ontwikkeling wel doorgemaakt waarbij Van Asbroeck juist gestagneerd/minder is geworden.
16-03-2016 14:09
Dat soort net niet sprintjes in dit soort koersen heeft hij vorig jaar ook genoeg op zijn naam staan toch? Het staat alleen beter bij een Topsport renner, dan bij een sprinter van die Nederlandse WT-ploeg.
16-03-2016 14:17
Volgens de ticker van Sporza is het peloton in twee delen gebroken (13 seconden verschil). Het eerste peloton ligt nog maar 1:35 achter de 7 koplopers.

Edit: De twee groepen zijn weer samen gesmolten.
16-03-2016 14:32
Opvallende naam bij Sky : D Xabier Zandio .
16-03-2016 14:43
Goss gaat hem pakken vandaag
16-03-2016 14:54
@ Dayer: grappig dat je die naam noemt. Hier op WF wordt nogal eens uitgehaald naar Nederlanders die hun talent geen vervolg kunnen geven. Maar wat heeft Goss gedaan nadat hij MSR in 2011 won (hij was toen 24!)?

Oké paar etappes gewonnen. Maar verder?
16-03-2016 14:58
@bertvd Wow Goss is pas 29, ik had hem toch een jaartje of 8 ouder geschat.. Vrij weinig laten zien daarna idd, en de afgelopen 3 jaar al helemaal niks meer.
16-03-2016 14:59
*** Bouhani
** Groenewegen, Hutarovich
* Meersman, Van Poppel, Cioleck
Bozic. Chavanel, Jans, Zabel

Lees ik nog over iemand heen?
16-03-2016 15:01
@Bertvd, is het geval Goss daarmee een reden om niet uit te halen naar Nederlanders die hun talent geen vervolg kunnen geven? Rare redenaties hou jij er op na.
16-03-2016 15:03
@ Rode Lantaarn, Dempster mag ook wel een ster krijgen (team Bora)
16-03-2016 15:03
@Rode Lantaarn Bouhanni is niet Nacer maar Rayane. Zelfde fout ook al gemaakt ;)
16-03-2016 15:11
Raymond Kreder?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.