Volg hier Nokere Koerse-Danilith Classic 2016
woensdag 16 maart 2016 om 12:18 Volg in Google

Volg hier Nokere Koerse-Danilith Classic 2016

De Nokereberg is de traditionele scherprechter in Nokere Koerse. De helling met kasseien komt tien keer terug op het parcours, maar vaak is dat niet genoeg om de sprinters overboord te kieperen. Welke spurter beslist de verwachte massasprint in zijn voordeel?

In Nokere is men op zoek naar een opvolger van Kris Boeckmans, die door de naweeën van zijn zware val in de jongste Vuelta nog altijd niet zijn comeback heeft gemaakt. Dylan Groenewegen is de man in vorm en richt na een teleurstellende Ronde van Drenthe zijn pijlen volop op deze koers. Kan hij Leon van Bon, de laatste Nederlandse winnaar, opvolgen?

Het startschot in Deinze klinkt om 12.15, terwijl de organisatie er vanuit gaat dat de finish zo rond 16.50 ligt. De koers is vanmiddag live te volgen via Sporza en Eurosport 1, beide zenders starten om 15.00 met de uitzending. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Website organisatie
Parcoursinformatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
97 Reacties
16-03-2016 16:53
Knappe 3e (?) plek nog van de TLJ renner, na heel zwak teamwerk vooraf
16-03-2016 16:53
Groenewegen wel in bloedvorm zeg
16-03-2016 16:53
Ik zeg het niet snel, maar teleurstellend hoe Lotto Groenewegen tekort doet door het af te laten weten in de laatste drie kilometer. Frustrerend lijkt mij voor Dylan. Puur op kwaliteit van het team geklopt, WT onwaardig.
16-03-2016 16:53
Wow Groenewegen schuift gewoon 30 posities op in een halve km
16-03-2016 16:53
groenewegen 3e.. jammer dat hij van zo ver moest komen, anders had hij gewonnen.
16-03-2016 16:53
TLJ weer gefaald.....
16-03-2016 16:53
Groenewegen zat veel en veel te ver maar nog goed teruggekomen
16-03-2016 16:53
Bah met een mannetje bij hem, had ie hem gewonnen denk ik
16-03-2016 16:53
Ze werken hard maar denken niet na, aan het eind knallen de treintjes eroverheen. Bizar om te zien dat groenewegen toch nog 3de wordt.
16-03-2016 16:54
@TaDo Pardon? Groenewegen had gewoon bij Wagner in het wiel moeten blijven zitten. Hij raakte zelf het wiel kwijt
16-03-2016 16:54
Wagner zat gewoon goed, maar groenewegen niet in het wiel. Kan ook de fout van groenewegen zijn
16-03-2016 16:55
Kan Veranda Willems niet in de World Tour ipv Lotto Jumbo?
16-03-2016 16:55
Die Halvorsen moet nog 20 worden
16-03-2016 16:56
Mooi om te zien hoe Groenewegen nog niet eens echt 'de dragende renner' was bij Roompot... en nu een van de weinige lichtpuntjes van TLJ.

Wat een groei maakt die jongen door zeg
16-03-2016 16:56
Wat een gezeur weer over TLJ... Sky was ook WT onwaardig zeker vandaag? Lotto? Ettix? Want die deden het allemaal beter tenslotte...
16-03-2016 16:57
@lennimator

Lijkt me slim ja, die hebben in de grote rondes zeker meer te zoeken dan TLJ ja
16-03-2016 16:57
Aan de andere kant kun je zeggen dat groenewegen daarvoor al in het wiel van wagner had moeten zitten, wel weer de sterkste man in koers.
16-03-2016 16:57
Zeker, Wagner zat prima, Groenewegen niet, vervolgens moet Wagner zich vol in de wind laten afzakken, tja, dan komt het niet goed. De rest heeft zich al eerder leeg gereden. Met deze 7 mannen was het gewoon net niet goed genoeg, te veel werk verricht. Waarom zo roepen om de favorietenrol? Er zijn altijd meer ploegen die ook belang hebben om te winnen. Zuiniger en slimmer rijden mogen ze bij TLJ in dit soort koersen wel leren, zeker als de wind zo hard waait. Nou ja, op naar de volgende koers, met de conditie van Groenewegen lijkt in ieder geval niets mis...
16-03-2016 16:58
@edend helemaal eens met jou. Positionering was slecht, maar wel beste klassering van de WT-ploegen
16-03-2016 16:59
Dit was duidelijk een fout van groenewegen zelf wagner zat bij de eerste 5 maar zag toen dat groenewegen bij plek 35 zat
16-03-2016 17:00
Indrukwekkende laatste kilometer van Groenewegen, maar als je geen gebruik maakt van het werk van Wagner koopt je daar vrij weinig voor.
16-03-2016 17:01
@EdEnd
Ettix en Lotto belgie waren inderdaad ook zwak. Maar hadden ook geen eche favo in de ploegen
Maar TLJ is tot 10 km goed georganiseerd en daarna totaal weg. Wanneer leren die gasten nu eens dat het pas op 5 km als ploeg moet gebeuren?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.