Volg hier Nokere Koerse-Danilith Classic 2016
woensdag 16 maart 2016 om 12:18 Volg in Google

Volg hier Nokere Koerse-Danilith Classic 2016

De Nokereberg is de traditionele scherprechter in Nokere Koerse. De helling met kasseien komt tien keer terug op het parcours, maar vaak is dat niet genoeg om de sprinters overboord te kieperen. Welke spurter beslist de verwachte massasprint in zijn voordeel?

In Nokere is men op zoek naar een opvolger van Kris Boeckmans, die door de naweeën van zijn zware val in de jongste Vuelta nog altijd niet zijn comeback heeft gemaakt. Dylan Groenewegen is de man in vorm en richt na een teleurstellende Ronde van Drenthe zijn pijlen volop op deze koers. Kan hij Leon van Bon, de laatste Nederlandse winnaar, opvolgen?

Het startschot in Deinze klinkt om 12.15, terwijl de organisatie er vanuit gaat dat de finish zo rond 16.50 ligt. De koers is vanmiddag live te volgen via Sporza en Eurosport 1, beide zenders starten om 15.00 met de uitzending. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Website organisatie
Parcoursinformatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
97 Reacties
16-03-2016 15:20
@bertvd
Van mij mag er zaterdag een landgenoot winnen die daarna geen passend vervolg aan zijn carriere geeft ;-)
16-03-2016 15:20
Toch wel een leuk deelnemersveld zo in de tweede lijn. Groenewegen zou dit eigenlijk moeten winnen op basis van zijn seizoen. Daarachter Jans, Meersman, Bauhaus, Bozic, Van der Sande, Van Poppel, Hutarovich, Planckaert, Kreder, Colli, Grosu, Sarreau... het kan echt alle kanten op.

Ik hoop op Grosu, die kan zo'n hellende strook met keitjes wel aan.
16-03-2016 15:20
@rode lantaarn,
Phil Bauhaus werd vorig jaar 4e, die zal wel weer in de top10 eindigen. (ipv Dempster )
16-03-2016 15:21
Zou Looij nog een top10 plaats kunnen scoren?
16-03-2016 15:21
Tosh, Kolar, Thwaites, Planckaert wringt zich er ook altijd tussen, en het zou me niet verwonderen moest Etixx voor Martinelli gaan ipv Meersman.
16-03-2016 15:22
Hopelijk betaald het vroege controleren van TLJ zich ook uit deze keer.
16-03-2016 15:25
[quote=Tutu]Van mij mag er zaterdag een landgenoot winnen die daarna geen passend vervolg aan zijn carriere geeft ;-)[/quote]
Nounou, zoveel stelt de openingsrit van de Tour Internationale d'Annaba nou ook weer niet voor.
16-03-2016 15:27
Roompot zal hier voor Raymond Kreder gaan, dus normaal gaat Looij geen toptien rijden.
16-03-2016 15:28
@Tutu888: hahaha, ja dat dan ook wel weer.
16-03-2016 15:31
Toe maar, volgens Nys zou van Poppel hier nog kunnen winnen.
16-03-2016 15:36
Het breekt toch elke keer na de Nokereberg.
16-03-2016 15:36
Van Poppel had hier vorig jaar misschien wel de beste sprint, maar zat hij niet goed geplaatst. Kwalitatief in de veld wel iemand die er bovenuit steekt, maar of dat genoeg is om in je eerste koers na een blessure meteen winnen? Met deze chaotische laatste kilometers is wat wring gewenning ook geen overbodige luxe.
16-03-2016 15:40
Voor de duidelijkheid, het is het broertje van Bouhanni die hier start. Hem als grootste kanshebber beschouwen is wel erg gewaagd.
16-03-2016 15:43
Staat ook aardig wat wind
16-03-2016 15:44
@Vlek: Ben je serieus? Bekijk de sprint dan nog maar eens opnieuw. Boeckmans maakte hier iedereen belachelijk. Van Poppel zat perfect geplaatst maar geraakte gewoon niet vooruit en viel aan het einde helemaal stil.
16-03-2016 15:47
Mijn herinnering zal me serieus in de steek hebben gelaten. Ik dacht dat hij van veel te ver moest komen, maar wel een opmerkelijk sterke sprint reed. Blijkbaar was het andersom..
16-03-2016 15:56
Lammertink weer aan het elastiek. Zijn uitslagen zijn ook echt dramatisch als je het op pcs bekijkt.
16-03-2016 16:00
Lammertink heeft vandaag al wel 80 km op kop gereden. Zag foto's vlak nadat de kopgroep weg was en toen reed hij al op kop van het peloton. Hij heeft het quasi alleen onder controle gehouden. Lotto Jumbo is hier namelijk maar met 7 en er zijn er wel wat die ze moeten sparen voor de voorbereiding van de sprint.
16-03-2016 16:02
en zodra er gas gegeven wordt is TLJ weer weg. Hopelijk gaan ze nu gewoon snugger spelen en de rest ervoor op laten draaien en zich enkel erop richten Dylan zo fris als mogelijk tot de finish te loodsen
16-03-2016 16:03
Ze sparen Wagner en Wynants wel voor het einde zie ik wel.
16-03-2016 16:18
Thwaites ziet er wel heel erg sterk uit tot nu toe moet ik zeggen.
16-03-2016 16:22
Thwaites zit overal direct bij inderdaad. Die mist geen enkele slag zonder ook maar een trap teveel te doen.
16-03-2016 16:29
Vergeet ook niet dat Lammertink van continentaal niveau naar World-Tour niveau gaat. Als tijdrijder is het voor hem denk ik behoorlijk goed voor zijn uithoudingsvermogen/hardheid om in zijn eerste jaar als prof veel op kop te rijden. Kritiek op Lotto-Jumbo geef ik zelf ook voldoende, maar geef die nieuwe jongens wat tijd om zichzelf aan te passen aan het niveau etc. Het is binnen de ploeg niet zijn taak om op in deze fase van de wedstrijd kopwerk te doen.
16-03-2016 16:29
valpartij achterin het peleton, 3 van lotto soudal erbij, TLJ komt met 2 man net goed weg. Eentje van roompot
16-03-2016 16:31
Haha, Floris Gerts in de aanval. Toch opvallend na zijn gemankeerde voorbereiding.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.