Volg hier Nokere Koerse-Danilith Classic 2016
woensdag 16 maart 2016 om 12:18 Volg in Google

Volg hier Nokere Koerse-Danilith Classic 2016

De Nokereberg is de traditionele scherprechter in Nokere Koerse. De helling met kasseien komt tien keer terug op het parcours, maar vaak is dat niet genoeg om de sprinters overboord te kieperen. Welke spurter beslist de verwachte massasprint in zijn voordeel?

In Nokere is men op zoek naar een opvolger van Kris Boeckmans, die door de naweeën van zijn zware val in de jongste Vuelta nog altijd niet zijn comeback heeft gemaakt. Dylan Groenewegen is de man in vorm en richt na een teleurstellende Ronde van Drenthe zijn pijlen volop op deze koers. Kan hij Leon van Bon, de laatste Nederlandse winnaar, opvolgen?

Het startschot in Deinze klinkt om 12.15, terwijl de organisatie er vanuit gaat dat de finish zo rond 16.50 ligt. De koers is vanmiddag live te volgen via Sporza en Eurosport 1, beide zenders starten om 15.00 met de uitzending. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Website organisatie
Parcoursinformatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
97 Reacties
16-03-2016 16:33
Volgens mij was Groenewegen al behoorlijk aan het harken.
16-03-2016 16:35
Doet hij altijd, wagner en wynants erg sterk, de andere 4 hebben goed werk geleverd.
16-03-2016 16:37
ah groenewegen is dus die nieuwe mollema bij TLJ :D vroeg het mij al af welke van de nieuwelingen zo een stijl had.
16-03-2016 16:38
Heel FDJ had volgens mij last van de valpartij zo'n beetje. In ieder geval Offredo & Manzin weg, Sarreau weet ik niet.
16-03-2016 16:39
Wynants en keizer werken, wagner blijft bij groenewegen!
16-03-2016 16:40
TLJ toch teveel opgerookt om nu tempo te gaan rijden.
16-03-2016 16:40
Keizer doet fantastisch werk hoor
16-03-2016 16:41
De Bie mag echt geen ruimte krijgen
16-03-2016 16:41
Lotto Jumbo zit nog met dezelfde vier redelijk gegroepeerd.
16-03-2016 16:46
Ik zou iets sneller reageren als peloton
16-03-2016 16:48
Mooi richtpunt voor het peloton. Ik zet mn geld op DGW
16-03-2016 16:48
Groenewegen alleen? Lekker georganiseerd weer TLJ
16-03-2016 16:49
Ik ga voor van poppel
16-03-2016 16:50
Groenewegen te ver
16-03-2016 16:50
Groep gebroken. Groenewegen en Kreder nog vooraan.
16-03-2016 16:50
Groenewegen veel te ver nu.
16-03-2016 16:50
TLJ is weg
16-03-2016 16:51
Groenewegen te ver achterin. Kreder en Twaites zitten goed.
16-03-2016 16:51
ze leren het nooit
16-03-2016 16:51
TLJ nergens te bekennen nu :(
16-03-2016 16:52
Dupont!
16-03-2016 16:52
Groenewegen komt van veeeeelll te ver.. en veeeeelll te laat
16-03-2016 16:52
Dupont wint.

Bizar om te zien van hoe ver Groenewegen alleen nog kwam.
16-03-2016 16:52
Groenewegen zat te ver. Weer slecht gekoerst van TLJ. Uiteindelijk 3e geworden. Dupont gewonnen.
16-03-2016 16:52
Groenewegen heeft wel een ijzersterke laatste kilometer gereden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.