Volg hier Milaan-San Remo 2015
zondag 22 maart 2015 om 09:55 Volg in Google

Volg hier Milaan-San Remo 2015

In een regenachtig Milaan gaat vandaag de 106e editie van Milaan-San Remo van start. 199 renners (Martijn Verschoor is niet gestart) zullen zich opmaken voor 293 kilometer van de modestad naar de badplaats San Remo. Afgelopen jaar ging Alexander Kristoff juichend naar huis. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, dus zal de Noor er weer alles aan moeten doen om zijn winst te prolongeren. Wie komt als eerste over de streep op de Via Roma? Volg het verloop van de koers hier op WielerFlits.

Onderweg staan zes klimmetjes te wachten op de renners. Achtereen de Passo del Turchino, de Capo Mele, de Capo Cervo en de Capo Berta vormen de opmaat tot de heuvels waar de koers moet ontspringen: de Cipressa (5,6 km aan 4,1%, max. 9%) en de Poggio (3,7 km aan 3,7%, max. 8%). Er staan dertien Nederlanders aan de start, aangezien Martijn Verschoor een DNS achter zijn naam heeft staan.

De start wordt om 10.10 uur gegeven in Milaan. De winnaar wordt in San Remo verwacht tussen tien voor vijf en half zes.

TV
Sporza zendt vanaf 14.30 uur live de koers uit op Eén met Michel Wuyts en José De Cauwer. Eurosport gaat ook om 14.30 uur live, zij hebben Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd als commentatoren. Via nos.nl is La Primavera te volgen vanaf 15.15 uur.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Voorbeschouwing: Milaan-San Remo (WielerFlits)
Het laatste nieuws rond Milaan-San Remo

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
190 Reacties
1 2 3 8
22-03-2015 10:28
[quote]In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, dus zal de Noor er weer alles aan moeten doen om zijn winst te prolongeren.[/quote]

Chapeau...

Kan niet wachten op de áltijd spannende finale vanaf de aanloop naar de Cipressa!

22-03-2015 10:31
11 man, waaronder Tjallingi, hebben 2 minuten...
22-03-2015 10:32
Hup Maarten!

[quote]After 11km Molana (COL), Barta (BOA), Peron (TNN), Tjallingii (TLJ), Frapporti+Dall'Antonia (AND), Pirazzi (BAR), Kurek (CCC), Bono (LAM), Pauwels (MTN), Berard (ALM) have 1'50"[/quote]
22-03-2015 10:33
Jammer van het slechte weer.
22-03-2015 10:35
Waar kan je dat zien Ifor?
22-03-2015 10:35
Waar kan je dat zien Ifor?
22-03-2015 10:38
@ultimate
hahaha staat ook nog groot op het shirt LOTTO, zal dan wel MTN zijn hahah
22-03-2015 10:38
Als het een sprint wordt: Degenkolb, bouhanni, Sagan, kristoff, Cavendish
Aanval: Cancellara, de marchi, van avermaet, stybar, kwiatkowski
Joker: Lobato!
22-03-2015 10:41
@woutie
DeMarchi gaat echt niet voor zijn eigen kansen mogen gaan.
En om Lobato nou een joker te noemen, hij is dit hele seizoen al heel sterk bezig.
Groep die nu weg is, is wel wat te groot om lang te mogen overleven denk ik. Ik denk niet dat we Tjallingi net zo diep in de finale zien als afgelopen jaar.
Maar het is in ieder geval goed dat ze in de picture rijden en nog eens wat presteren dit jaar ;)
22-03-2015 10:46
Mijn dark horse van vandaag; Kris Boeckmans
22-03-2015 10:47
Bij iemand bekend waarom Verschoor niet gestart is? Na het weekendinterview was ik wel extra benieuwd naar zijn prestatie!
22-03-2015 10:52
@hjvd1982. Nog te veel last van val in Dwars door Drenthe vorig weekend. Hij vertelde me vrijdag dat het de goede kant op ging met zijn blessures (heup) en dat hij bijna zeker zou kunnen starten. Maar om deel te nemen aan een topklassieker als MSR moet je natuurlijk 100% zijn. Vandaar waarschijnlijk zijn beslissing om alsnog af te haken.
22-03-2015 10:56
Dark Horse: Tom Dumoulin :)
22-03-2015 10:57
kopgroep krijgt de ruimte. bijna 10 minuten voorsprong, nog 257km te gaan.
22-03-2015 10:57
Als ze met een beperkt groepje naar de aankomst gaan ; kwiatkowski - van avermaet - cancellara
Als ze gaan sprinten ; cav - kristoff - matthews
Joker ; Navardauskas
22-03-2015 10:58
Zo Tjallingii heeft er weer zin in, al voor het 2de jaar op rij in de lange vlucht. Benieuwd of hij nu weer zover kan komen als vorigjaar.
22-03-2015 10:58
Ik snap niet waarom vanmarcke hier niet start. Die kan mee op de heuvels en heeft een goede sprint na een lange wedstrijd. Misschien niet direct voor de winst, maar wel de enige van TLJ die een goede kans heeft op een mooie uitslag. Misschien slaat hij deze over ivm zijn voorbereidingen op vlaanderen, maar er zijn genoeg andere kasseirijders die hier wel starten. En vanmarcke is in topvorm, dan moet je daar toch gebruik van maken

ps: ben een weekje weg geweest, misschien dat deze discussie al lang is geweest. Dan excuus
22-03-2015 11:01
@ Niels Bastiaens
ok, dank voor de info. En inderdaad, anders is het roofbouw.
22-03-2015 11:03
Lekker kopgroepje met renners als Tjallingi, Barta, Pirazzi, Pauwels & Bono
22-03-2015 11:05
Tjalingii in de vroege vlucht van MSR :) daar ga je geen weddenschappen meer mee winnen.
22-03-2015 11:06
@wolfje

Dacht ik ook al aan, maar denk toch dat het beter is om daar niet te starten lekker rusten en trainen. Heb het gevoel dat hij dit jaar sowieso 1 van de grote klassiekers gaat pakken en nog wat kleinere klassiekers erbij.

Ben nu al bang dat LTJ hem niet kan behouden voor volgend seizoen :P , maar dat is nog ver weg haha.
22-03-2015 11:06
Tjallingiiiiiiii!!!!! Wat een gast! Hopelijk nog een stukje solo aan het eind :)

En dat het peloton maar veel kuddes geiten, stakende buschaufeurs, geblokkeerde spoorwegovergangen en demonsterende dolle mina's mag tegenkomen onderweg.
22-03-2015 11:14
@wolfje/mollemarijden
Vanmarcke heeft gezegd dat ie hier top 10 kan rijden, maar hij zich nu liever perfect voorbereidt op de koersen waar hij kan winnen. Daarom start hij dus niet in Milaan-San Remo.
22-03-2015 11:17
NovoNordisk heeft dus een man mee in de kopgroep. Dat is mooi voor die ploeg.
22-03-2015 11:17
Vanmarcke heeft gelijk, laat die anderen maar lekker een jasje uitdoen vandaag.
1 2 3 8

Om te reageren moet je ingelogd zijn.